Nieuw zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:06

Hoii,
ik heb een verzorgpony, Karin.
Die heeft haar zadel al sinds haar 5e, ze is nu 18, dus ik vind dat ze een nieuw zadel moet :)
Heeft iemand tips om te passen etc?
Heeft iemand ook een zadel voor een fjord?
Een aantal ijsen:
- het liefst verstelbare boom (hoeft niet)
- niet meer dan 250 euro
- lieft een wintec of anky:P
- dressuur
- goede staat

Ik hoef geen reacties van:
Voor een VZ pony hoef je helemaal geen zadel te kopen etc!
Jawel, vind ik wel, niet zeggen dat ze dalijk verkocht word, want dan kopen wij dur!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:10

Is het zadel dat ze nu heeft niet goed meer dan? Als het zadel nog goed is en goed past dan zou ik echt geen nieuwe kopen hoor.

Wil je persé een nieuwe dan moet je maar eens een zadelmaker laten komen et een aantal tweedehandszadels om te kijken wat past.

Mi_Amore

Re: Nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:12

ik ga mee met Thats_Me. Voor jouw prijsklasse ga je ook moeilijk een anky vinden vrees ik. Dan zou ik eerder naar wintec gaan. Laat je zadel eens nakijken! Als je een kost kunt uitsparen is dat super toch!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:37

Thats_Me schreef:
Is het zadel dat ze nu heeft niet goed meer dan? Als het zadel nog goed is en goed past dan zou ik echt geen nieuwe kopen hoor.

Wil je persé een nieuwe dan moet je maar eens een zadelmaker laten komen et een aantal tweedehandszadels om te kijken wat past.

Het is nog een goed zadel maar het zadel zit voor geen meter :P
Ik stuiter zeg maar met lichtrijden, heb alles al geprobeert...
Zonder zadel heb ik geen last van stuiteren, okal gaat ze hard in draf..

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:14

ik zou voor een 2e handse goede gaan en niet voor een zadelmarkt zadeltje van 200 euro ofzo.
wintecs dressuur zijn duurder

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 06:42

een anky voor die prijs?
die ga je niet vinden.

een wintec zadel is een leuke oplossing en nog wel te vinden 2de hands voor die prijs.
laat hem wel nakijken door een deskundige of ie past.

ik zou niet voor zadelmarkt gaan

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:43

Dan kun je het beste Wintec nemen, als ik zo je eisen lees. Ik zou in ieder geval een zadelmaker er naar laten kijken als je voor een ande zadel gaat :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:46

Of de Knightrider Neptunus (is ook kunststof), kost ca 200 euro en is best een fijn zadel voor die prijs

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:46

Ik zou ook voor de wintec gaan.. :) Altijd makkelijk, en pas zo ongeveer op elk paard.. ;)
Wel even een zadelmaker laten kijken.. :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:12

Ik zou kijken of een Wintec past.
Leuke zadels voor een leuke prijs vind ik zelf.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:26

Ann_moi schreef:
Ik zou ook voor de wintec gaan.. :) Altijd makkelijk, en pas zo ongeveer op elk paard.. ;)
Wel even een zadelmaker laten kijken.. :P

B*llsh*t! :Y)
Wintec past zeker en vast niet op elk paard! Da's een hele leuke verkooptruc maar de werkelijkheid is vaak anders.

TS, als haar huidige zadel past, zou ik zeker geen ander zadel gaan kopen. Je hebt al maar een heel beperkt budget. Als je een nieuw (of tweedehands) zadel koopt en nog op maat moet laten maken, ben je heel wat meer geld kwijt.

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:45

Net waar je voorkeur naar uitgaat, persoonlijk hou ik niet van kunstofzadels, en je ziet vaak dat deze zadels gaan dansen op paarden. Knightrider zou ik niet kopen, zadelmaker zei laatst nog tegen mij dat deze zadels snel leeglopen, en je ze dus veel vaker dan een ander zadel moet laten opvullen.
Ik heb zelf een JC Saphir zadel (dressuur boommaat 33) voor mijn fjord, en dit ligt geweldig.
Er zijn best wel wat ruiterzaken/makers, die tweedehandszadels hebben, en deze komen passen. Is toch zonde als je zadel niet past, en je je paard zijn rug ermee verziekt ( ben je uiteindelijk veel meer geld kwijt). Of met dit zadel blijven rijden en nog even doorsparen?:)

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:39

@Precious20 : Maar liever een niet 100% aansluitend wintec zadel als een zadelmarkt zadel met losse schroeven ;) (Hoewel ik ook niet voor een slecht passend zadel ben, maar het is altijd beter als die andere rommel)

Verder adviseer ik je ;
Throwgood, Knightrider Neptunes, Norton (schijnt ook goede modellen te hebben)

Of goede 2de hands merken zoals Kieffer, Passier, Prestige, Stubben, KN, enz.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:52

LovesHerPony schreef:
@Precious20 : Maar liever een niet 100% aansluitend wintec zadel als een zadelmarkt zadel met losse schroeven ;) (Hoewel ik ook niet voor een slecht passend zadel ben, maar het is altijd beter als die andere rommel)

:n Nope ook niet... :n

Dan liever dieper in de portemonnee tasten en een passend zadel kopen!
Zadelmarkt-zadels zijn in mijn ogen nog niet eens zadels... Ze kunnen hooguit als decoratie dienen, that's it!