iemand een goed idee tegen zadel diefstal???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Beli

iemand een goed idee tegen zadel diefstal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:23

Heeft er iemand een goed idee tegen zadel diefstal??

Ik ken natuurlijk de zadelsteun met antidiefstal beugel maar die kan ik niet goed bevestigen op stal....

Las dat er een alarm te koop was met een kastje en een kabel maar ik kan die nergens vinden
Zadel iedere dag mee naar huis nemen is zo een gedoe

Is er niet iemand die een nieuws iets kan verzinnen??

Coony

Re: iemand een goed idee tegen zadel diefstal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:24

Je zadel vastmaken aan de zadelsteun doormiddel van een ketting met slotje?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:36

hoe dan? door die ringetjes aan de voorkant van mijn zadel krijg ik geen ketting gewurmd (en dan beschadigd mijn zadel) en als je m over je zadel doet kan je m er denk ik zo tussen door wurmen??

heb je misschien een foto van wat je bedoeld?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:39

een goede zadelkast met goede zadelsteun eventueel antidiefstalsteun en verzekeren

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:39

Heb je wel al een goede kast daar? Bv mijn kast moeten ze toch heel veel moeite voor doen om die open te krijgen (en dan is er al wel iemand wakker aangezien ze aan huis staan)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:43

ik heb een houten kast (iedereen bij ons op stal) die heb je echt zo open

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:44

Ja idd, die van mij is van staal/ ijzer, is dat geen optie? dan moeten ze al flink geweld gebruiken om die open te krijgen

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:46

ja dat zou wel schelen maar die stalen kasten zijn zo vreselijk duur...

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:47

Ja dat is waar, zou je marktplaats bv in de gaten kunnen houden. Ik had hem voor 80,- omdat ze ervan af moesten.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:47

Zadel mee naar huis nemen is ook niet alles.
Ik heb het 2 keer gehad dat me zadels waren gestolen en naar aanleiding van de eerste keer sleepte ik mijn zadel altijd mee heen en weer liet hem 1 keer in mijn afgesloten kast liggen en precies die nacht waren weer alle zadels gestolen.
Een zadel beveiligen tegen diefstal is gewoon heel moeilijk.
Er zijn inderdaad alarmen op de markt die heel hard gaan gillen maar daar knippen ze heel makkelijk de draadjes van door.
Je zadel goed verzekeren is denk ik het beste.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:48

De gewone standaard zadelkasten heb je zo open hoor ;) Ik denk dat Chloek het meer over een soort locker heeft? :)

Uiteindelijk is meenemen altijd de beste optie.. Kan die ook bij je inboedel verzekering :)

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:50

Ik weet niet precies wat het is weet alleen dat hij loeizwaar is, en dat ik er een flink slot om heb die ze niet zo open geknipt krijgen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:40

Kan er niet een of andere prijsvraag voor worden uitgeschreven voor in een of ander uitvinders blad?? er moet toch iets te verzinnen zijn??!!

Weet iemand waar je die alarmen kan krijgen??

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:48

op www.agradi.nl kun je zadelsteunen kopen die op slot kunnen. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je zien dat er iig 2 bokkers zijn waarvan hun zadel niet gestolen is door deze zadelsteun. Voor mij een rede om zo'n ding aan te schaffen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:19

Denk bij een slot op je kast niet alleen aan het slot zelf, maar ook hoe het aan de kast is bevestigd. De meeste hebben er een fantastisch slot op zitten, maar de 'ophanging' zit dan met een paar simpele schroefjes vast. Die tik je zo open met een koevoet ;)

Beste optie blijft gewoon mee naar huis nemen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:44

sjakie schreef:
Denk bij een slot op je kast niet alleen aan het slot zelf, maar ook hoe het aan de kast is bevestigd. De meeste hebben er een fantastisch slot op zitten, maar de 'ophanging' zit dan met een paar simpele schroefjes vast. Die tik je zo open met een koevoet ;)

Beste optie blijft gewoon mee naar huis nemen.

Maar mijn paardjes wonen thuis
O:) :P

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:30

kan je op die houten kast niet wat extra sloten monteren? ;) Ze nemen niet zo de hele kast mee en waarschijnlijk nemen ze ook niet de tijd om de (echt lastige) sloten te gaan openbreken

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:39

Beli schreef:
hoe dan? door die ringetjes aan de voorkant van mijn zadel krijg ik geen ketting gewurmd (en dan beschadigd mijn zadel) en als je m over je zadel doet kan je m er denk ik zo tussen door wurmen??

heb je misschien een foto van wat je bedoeld?

euhm, nee k heb geen foto...
de ketting bevestig je dan over je zadel een paar keren en dan maak je hem vast aan je zadel steun ;)

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:34

Eens goed kijken of je zadel niet bij je inboedelverzekering is meeverzekerd (net als gereedschap in het afgesloten hokje op de moestuin etc). Er zijn vele particuliere verzekeraars die hiervoor op de inboedel verzekering dekking bieden. Verder is het zeer raadzaam om serienummers van je zadel te noteren, zorgen dat je aankoopnota's goed bewaard en zorg draagt dat je bijvoorbeeld foto's van je zadel hebt. Indien er duidelijke sporen van braak zijn en er op juiste wijze aangifte is gedaan en er geen verdachte omstandigheden zijn zoals voorbedachte rade staan veel verzekeraars je graag te hulp bij dergelijke veelal kostbare diefstallen. Dus even je polis nakijken of je verzekeraar contacten vooraf en mogelijk je inboedelverzekering wijzigen of uitbreiden.

Ik acht daarbij een chip in het zadel niet van meerwaarde indie je zadel voorzien is van een uniek serienummer in het zweetblad dat je ook ergens genoteerd hebt om hiermee je zadel als jouw eigendom aan te tonen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 01:25

Je kan je postcode in de zadel laten zetten net als de code die al in de meeste zadels staat. Daarnaast zijn er mensen die het zadel vastleggen aan een ketting, of een speciaal snoer, het snoer past wel door de ringetjes heen. En een vriendin van mij heeft het gezien dat als je het ze moeilijk maakt doordat ze vanalles uit je kast moeten halen omdat het een zooitje is, dat ze dan zelfs een duur zadel misschien laten hangen. Zelf neem ik mijn zadels gewoon mee naar huis.

baby-smurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 03:17

mijn zadel hangt gewoon in een kast(hout) met een flink slot er op de op hang van het slot kunne ze der ook niet zo maar af schroefen want de schroefjes zitten aan de binne kant werkt prima aangezien ze bij ons ook de kasten open schroefen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:04

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:21

Een goede zadelkast kopen, en er een goed slot op monteren. Verder altijd je spullen netjes opbergen en niet rond laten slingeren?

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:32

je kunt je zadel ook laten chippen,
Maar ik zelf denk dat die zadelsteun met beugel en slot nog steeds de beste oplossing is,
Bedenk wel als ze heel graag willen verzinnen ze wel iets om ze toch mee te krijgen desnoods met zadelsteun enal :P :Y)

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:50

Als iemand het op jouw zadel gemunt heb trek je waarschijnlijk toch aan het kortste einde. Maar zou er wel voor zorgen dat je zadel verzekerd is (ook even nagaan of ie verzekerd is op je stal, sommige verzekeringen dekken dat namelijk niet) en laat hem bij de ruitersport zaak even nummeren heb ik ook gedaan voor de zekerheid is vaak nog gratis ook ;) Meer kun je denk ik niet doen.