Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

kvika schreef:persoonlijk vindt ik boomloos niets, heb er een aantal gereden maar weinig steun en vaak is er weinig ruimte op en bij de ruggegraad.
weet niet waar je woond, maar atorka komt ook zadels passen.
het probleem wat jij trouwens aan geeft hebben bijna alle ijslanders geen schoft en platte rug.
ook het gebruiken van een voorsingel zou het probleem kunnen verhelpen.
gr.

En ook met inlages onder een boomloos zadel kun je de druk verdelen. Punt is wel dat ook die boomloze gevallen naar voren kunnen schuiven als ze niet goed zitten, had je het zadel niet gewoon te ver naar achter gelegd toen je het raar zag bewegen ofzo? Als het verder goed past maar alleen schuift door gebrek aan schoft zou ik toch eerder denken aan een staartriem of voorsingel dan aan een heel ander zadel. Als je toch een boomloos wil voor je ijs steek dan je licht eens op bij wieke, die heeft een ijscoboomloos als ik me niet vergis. siskeh schreef:Dat is inderdaad even zoeken maar de lengte bij een boomloos zadel is iets minder belangrijk dan bij een boomzadel ivm de plaats waar de druk komt. Naast het feit dat ik 2 vrij korte modellen heb heb ik ook nog de inlages in de pads iets ingekort.boomloos kan naar mijn idee best wel goed zijn op een ijslander, maar het probleem is dat ijsco-tjes nog al eens errug kort willen zijn, dus het kan zijn dat je moeilijk een kort genoeg boomlooszadel kan vinden..

hestejente schreef:Punt is wel dat ook die boomloze gevallen naar voren kunnen schuiven als ze niet goed zitten, had je het zadel niet gewoon te ver naar achter gelegd toen je het raar zag bewegen ofzo?
(en mijn poown staat met Leistur op stal)
. Het is heel bizar maar het zadel kwispelt gewoon met de poown mee
. En dat had het in het begin echt niet gedaan!
) Succubi schreef:Ik heb heel veel verschillende boomloze zadels uitgeprobeerd en ben uitgekomen op de Randolls en de FreeRide. Ondanks dat het dus allebei boomloze zadels zijn ligt de ene beter op mijn ene IJs en de andere op de andere. Eronder heb ik een boomloze Barefootpad met dubbele ingekorte inlages. Zelf vind ik de Randolls prettiger omdat die een minder gedwongen zit heeft. De FreeRide daarentegen geeft heerlijk steun voor mensen die nog niet zo'n onafhankelijk zit hebben. Welk merk en type zadel geschikt is is heel erg paard- en mensgebonden.@hrokur: Welk merk heb jij op je ijsjes liggen?