Mijn zadel begint bruin te worden. Het leer is niet beschadigd alleen lijkt het toch of de verf eraf gaat. Ik heb een Ainsley Rubens zadel, prima zadel verder, alleen mooier wordt ie er niet van.
Iemand dezelfde ervaring en is er wat aan te doen?
het zwarte pasier gg zadel van mij doet het ook. vergeet niet dat het leer geverfd is en dus kan oplichten in de loop van de tijd. doe je helaas niet veel aan.
komt omdat het waterbuffelleer is. Dat is wat minder goed verfvast. Heb het zelf ook, alleen vind het niet storend. Je kunt het wel opnieuw laten bijverven bij een zadelmaker.
adecuada
Geplaatst: 08-03-09 14:11
Ik heb dit ook eens gehad met een hoofdstel.. echt zonde.. Ik heb het hoofdstel uiteindelijk maar weg gedaan omdat het er nou ook niet bepaald mooier op werd. Gelukkig was dat hoofdstel niet superduur en kon ik hem zo vervangen voor een nieuwe, maar met een zadel zou ik misschien ook overwegen hem opnieuw te laten verven.
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.
Van hamanol( Stubben ) wordt beweert dat dat de verkleuring van leer tegen gaat. Maar als de verkleuring er al is werkt het niet meer. Misschien wel om te voorkomen dat het zadel nog meer verkleurd ?
Tjinta
Geplaatst: 08-03-09 19:21
Inderdaad Maris, Hamanol maakt het erg mooi zwart. Mijn vriendin heeft het net vandaag uitgeprobeerd. Ik kende het niet. Haar zadel is prachtig diepzwart geworden. Nu wilden we de mijne die ook 6 jaar oud is en bruin begint te worden proberen, maar dat zal dan wel niet lukken.
blue_kim
Geplaatst: 08-03-09 19:46
ik gebruik ook schoonsmeer, maar bij een lichte rijbroek is het niet aan te bevelen, heb zelf een zwarte dus merk er niks van