Gebruiktzadel gekocht bij divoza, moet nog opgevuld worden.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Gebruiktzadel gekocht bij divoza, moet nog opgevuld worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:20

Hallo,

Gisteren heb ik een gebruikt zadel gekocht bij divoza. Gisteren twijfelde ik al of hij niet te zacht was maar volgens die vrouw daar hoorde dat zo dus ik dacht ik neem hem eerst wel gewoon mee want ik vond het zadel verder wel heel fijn.
Nou heb ik hem vandaag dus gepast en hij ligt opzich goed maar ik vind toch dat het zadel opgevuld moet worden. Mijn moeder zei tegen mij dat ik gewoon naar divoza terug kon gaan en dat zij dat zadel dan maar gratis voor mij op moesten vullen omdat dat gewoon zo hoort.. Ik weet het alleen niet, ik denk niet dat ze dat zomaar even voor mij gaan doen. Maar is dat wel mijn recht?
Zo nee dan laat ik hem denk ik bij een andere zadelmaker opvullen, als het me toch geld gaat kosten. En mocht dat dus nodig zijn heeft iemand dan ook nog adviezen voor zadelmakers in friesland en een prijsindicatie daarvan?

Groeten Hilde

Vippie

Re: Gebruiktzadel gekocht bij divoza, moet nog opgevuld worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:40

Voor goed opvullen moet een zadelmaker toch het paard erbij zien, anders kunnen ze nooit goed opvullen is mijn mening.
Opvullen zijn de kosten niet hoor, rond de 30 euro is het hier in de buurt.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 11:05

De prijzen voor opvullen lopen volgens mij heel erg uit een, hoe beter de zadelmaker hoe duurder volgens mij. Mijn stage begeleider heeft een zadelmaker en die vraagt 150 euro voor opvullen.
Ik ben niet zo bekend met zadelmakers in friesland dus ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Maar ik er recht op heb dat divoza het gratis voor mij op moet lossen dan doe ik natuurlijk dat, dan rij ik daar wel met m'n paard heen..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:08

150!! Ja doehoeiiii. Van rijs is toch niet echt een onbekende gok ik zo maar die rekent echt niet zoveel hoor. Duur is niet altijd beter.

Als je recht hebt op gratis opvullen staat dat op je bon, maar volgens mij is dat alleen bij nieuwe zadels.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:10

Als het zadel goed ligt zou ik er niets aan laten doen. Kussens horen ook niet knijterhard.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:14

Harry v/d Bosch zit in Nijeholtpade (friesland). Ik heb zeer goede ervaringen met deze meneer. Hij neemt echt de tijd voor je! Ik heb geen ervaringen met zadel opvullen dus ik weet niet wat dat kost, maar over het algemeen vind ik hem niet duur.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:28

@ Anne_GTI: het zadel ligt goed maar naar mijn mening en een die van een vrouw bij ons op stal ligt het zadel ook nog wel goed als er wat meer vulling in komt want hij is gewoon echt te zacht..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:29

Ik zou niet terug naar divoza gaan, maar gewoon je zadelmaker laten komen en zadel goed laten aanpassen aan de rug.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:32

ik zou ook inderdaad een zadelmaker uit de buurt even naar je zadel laten komen kijken als ie op je paard ligt is naar mijn mening het beste .Ik heb laatst ook mijn zadel op laten vullen en dat koste 45 euro dus dat zijn de koste niet.
Succes ermee!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:36

Het ligt er ook aan of ze het zadel helemaal los moeten halen of maar een deel! Mijn zadel is vorige week helemaal losgehaald en opnieuw gevuld a la €150,- !! Is wel netjes gebeurd, maar vind het wel onbenullig duur...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:40

Ja dat is zo maar als het moet, dan moet het, zo ben ik wel. Ik wel dat het zadel goed ligt op de rug van mijn paard. Ik zal morgen even een aantal zadelmakers bellen en even wat informatie opvragen..

houstenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:43

In Wijnjewoude zit Venema, bevalt mij prima! 1 zadel van mij bijgevuld was 20.00 euro en een ander zadel totaal uit elkaar gehaald en de boom verbreed, haken van de beugelriemen veranderd was 200.00 euro... en is echt goed gedaan lag perfect ...ik vind m niet te duur...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:49

@ Houstenfan: Als je naar hem toe gaat met paard en zadel, kan hij hem dan terplekke bij vullen of moet je het zadel daar laten liggen?

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:58

De meeste zadels die divoza tweedehands verkoopt zijn bijzonder slecht/scheef gevuld (in Zoetermeer tenminste)
Een goede zadelmaker haalt een veel gebruikt zadel dat een tijd niet is opgevult helemaal leeg en vult hem dan weer naar de vorm van je paard, en dat kost tijd en zal dus ook rond de 100 euro kosten :)
Volproppen zonder eerst leeg te halen voor 30 euro kan iedereen :Y)

houstenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:04

feliciaa schreef:
@ Houstenfan: Als je naar hem toe gaat met paard en zadel, kan hij hem dan terplekke bij vullen of moet je het zadel daar laten liggen?
hij komt bij je thuis :D hij meet het hele paard op en tekent dat af (op verschillende plekken van de schoft tot het einde waar het zadel ligt neemt hij met een buigzame mal de vorm van het paard over op verschillende plekken dan legt hij die mal op papier en schrijft er bij welk plek hij heeft gemeten en neemt de omtrek van de mal dit doet hij dus verschillende keren..zo krijg je precies het model van de rug... dan neemt hij je zadel mee naar huis en als het hele zadel helemaal aan het paard moet worden aangepast dan ben je het een 14 dagen kwijt.... maar het kan ook zijn dat het alleen iets bijgevuld moet worden dat had ik met 1 zadel en die heeft ie meegenomen en de volgende dag kon ik m ophalen...

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:12

1 ding, laat hem niet door divoza opvullen, wat een stelletje prutsers zijn het daar!
Voor een beetje stikwerk prima maar geen vulling veranderen.(ze komen niet passen, voelen niets!)

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 11:22

Bedankt allemaal voor de reacties en tips.
Ik had het er vannochtend nog even met mijn moeder over en die kwam met het volgende. Waarschijnlijk moet er een hele nieuwe vulling in wat me naar schattig ongeveer 100 euro gaat kosten (misschien moet er nog wel meer aan gebeurden). Ik heb voor het zadel 595 euro betaald en een nieuwe kost 830 euro. Dus mijn moeder zei, kan je niet beter een nieuwe kopen..
Wat zouden jullie doen. Ik weet het even niet meer, terug brengen en een nieuwe kopen (of een ander goed zadel) of het zadel laten nakijken en aanpassen door een goede zadelmaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:24

ja dan zou ik een nieuwe kopen, dat verschilt niet meer zo vreselijk veel in prijs en op een nieuwe heb je ook nog garantie

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:28

voor die prijs kan je een beter tweedehands kopen, waarin het bijvullen en aanpassen aan je paard bij inbegrepen zit of misschien toch een nieuw kopen. Want zodra je de 600 euro overschrijdt is het toch niet echt meer "voordeliger".

houstenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:16

een zadel past eigenlijk nooit helemaal precies dat bestaat namelijk niet...er zijn zoveel verschillende ruggen allemaal met hun eigen "afwijkingen" het past nooit helemaal precies...ik zou ten alle tijden een zadel na laten kijken door een echt goede zadelmaker (een "ouderwetse" elke pipo kan zich tegenwoordig zadelmaker noemen, en zoals ik al eerder zei ter plekke opvullen zonder het paard echt helemaal met mallen na te meten kan in mijn ogen niet...)en 100 euro voor een heel zadel compleet opnieuw op te vullen? Sorry maar dat kan in mijn ogen ook niet...dat hele zadel moet finaal uit elkaar gehaald als je en kussens en voorkant alles laat opvullen...ik zeg altijd maar zo een hoefsmid, een zadelmaker en een dierenarts zijn voor mij de mensen die ABSOLUUT verstand van zaken moeten hebben (veel belangrijker dan die spetterende glanzende nieuwe trailer)...goedkoop is duurkoop... je kan je paard of pony er totaal mee de vernieling in helpen....maar dat is hoe ik er over denk...(trouwens zadelmakers hebben zelf ook nog wel een goede tweedehandsen liggen die helemaal op je paard aangepast kunnen worden) een nieuw zadel helemaal op maat gemaakt door een goeie zadelmaker kost zon 2000 euro

floortje_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:12

hilde is het niet beter dat je eerst bij divoza gaat vragen wat die voor jou kunnen betekenen. Ik heb hele goede ervaring met divoza Leek, maar je moet daar wel naar iemand in de winkel stappen die er al langer werkt, zodat je ook wat hebt aan adviezen.
Maar je hebt daar toch ook een maand omruilgarantie?