Massimo Son

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Massimo Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:58

Hoi!! :)

Ik ben een beetje aan het rondneuzen geweest op internet en ik ben tegen de Massimo Son aangelopen, een VZH zadel, waarmee je in mijn ogen, lekker mee dressuur kan rijden, lekker mee kan springen en ook een heerlijke buitenrit kan maken!! In eerste instantie wilde ik graag twee zadels aanschaffen, maar aangezien dit prijzig is in de aanschaf, is het ook prijzig in het onderhoud. Ik heb me voorgenomen om voor één zadel te gaan, die volledig aan mijn eisen voldoet, zowel voor mijn paard, als voor mij.
Bovendien vind ik het een groot voordeel dat het zadel in het bruin te verkrijgen is :D .
Nu is mijn vraag; wie van jullie heeft ervaringen met dit zadel?
Hoe ligt het op jullie paard (graag type paard en bouw) en hoe rijden jullie ermee?

Ik heb een KWPN merrie van 5 jaar, het is een pittige tante (vrij veel volbloed). Ze heeft wel een flinke schouderpartij, maar haar rug loopt aan de zijkanten schuin af.. Ze heeft dus wel een goed voelbare ruggengraat. Is zo'n Massimo-zadel dan wel geschikt? En.. aan welke prijsklasse moet ik dan denken?

Iets wat ik dan graag zou willen
-Perfecte ligging staat bovenaan ;)
-Bruin leer
-Lange singelstoten
-Perfecte ligging
(-als het zou kunnen een vierkante lepel)

Ik ben een beetje aan het oriënteren op zadels, omdat het zadel wat ik nu heb totaal niet aan mijn eisen voldoet.
Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen ;) .

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:55

ik vind dat massimo zadels juist veel ruggegraatvrijheid hebben en veel ruimte bieden voor breedgeschouderde paarden. voordeel is ook dat ze nog te veranderen zijn 2 boommaten (wel door zadelmaker)
erg fijne zeer comfortabele zadels en mooi afgewerkt. je ziet de kwaliteit er wel aan af.

fjordnina

Re: Massimo Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:34

Voor prijzen kun je op de site van greendistance kijken. Zij verkoopt deze zadels en komt maandag bij mij Massimo's passen. O.a. de trail en dresuur, maar ook de Son. Daar gaat ook mijn voorkeur het meeste naar uit. Maandag zal ik mijn ervaringen wel plaatsen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 21:04

Oké leuk!! Ik ben erg benieuwd!! Ik kijk uit naar je reactie :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 21:33

@Vlinder: Oké.. ik heb helemaal geen ervaring met Massimo, dus ik weet niet echt hoe ze liggen.

Ik vind het wel super dat ze een groot draagvlak hebben, als de boommaat maar niet te wijd is, want dat heeft mijn zadel nu..
Ik heb Green Distance gemaild, dus ben benieuwd.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:47

Mijn massimo DRII is in bestelling (nog 7 weekjes wachten), vind het echt superkwaliteit voor een hele nette prijs voor een semi-maatzadel.
Juist de brede kamer en heerlijke zachte kussens en zit zijn super.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:51

Ik heb een massimo vzh, lijkt op het eerste gezicht vrij veel op de son, maar heb daar geen ervaring mee.

Massimo heeft idd een hele brede ruggegraatvrijheid en voor mijn pony een goede pasvorm. Is een zwaar gebouwde haflinger, ze heeft ook boommaat 40 van massimo :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 10:30

De mijne heeft geen extreem brede rug :n , een normale kwpn-er rug denk ik, is zo'n brede kamer dan geen nadeel? Of zie ik het nu verkeerd. Brede kussens lijken me super, als de boommaat maar niet te breed is, lijkt mij :o? ..Of wordt deze dan ook automatisch breder?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:51

Massimo levert vanaf heel smal (27 cm) tot heel breed (46 cm). De kamer past qua breedte verhoudingen gewoon bij het zadel. Het is niet zo dat je met een heel smalle boom een kamer krijgt die in driehoeksvorm naar achteren doorloopt. Het is allemaal op elkaar aangepast zoals het hoort.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 15:43

Jah, precies.. ben nogal huiverig geworden voor zadels die niet passen :o .. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen morgen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 07:05

Logisch toch? Zadel moet gewoon goed liggen punt. En dan kun je het beste gewoon passen en niet op de gok kopen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:13

Nou, gisteren de zadels gepast.

De Son viel bij voorbaat al af. Mijn merrie heeft brede schouders en de Son zou daar teveel op komen te liggen doordat deze aan de voorkant natuurlijk vrij rond is.

We zijn begonnen met de Trail. Die zat super, paard liep er goed mee weg en het leek ook goed te liggen.

Vervolgens de Dressuur II geprobeerd. Voor ons was dat de slechtste combinatie. Ik werd er in naar voren gedrukt en maakte op die manier mijn rug veel te hol.

Door naar de Dressuur I. Die had een meer open zit en daar zat ik ook beter op.

Daarna hebben we nogmaals de Trail geprobeerd en dat voelde opnieuw super aan. Die is het voor ons dus ook geworden.

De materialen van de zadels zijn mooi, soepel en zacht. Over de singelstoten is goed nagedacht. Er zit echt een systeem in dat op koudbloeden gericht is. De meesten hebben toch een buikje eronder hangen waardoor de singel al snel richting het voorbeen kruipt. Met dit probleem is in de singelstoten al rekening gehouden. Fijn is ook dat je met al deze zadels met een dressuursingel kunt rijden zodat je geen bulten onder je been hebt. In combinatie met T-beugelriemen maakt dat het helemaal af. Ideaal die dingen.

De zadels zijn gericht op comfort en functionaliteit met een nette prijs/kwaliteitsverhouding.

Esther van Greendistance neemt ruim de tijd en als iets niet past wordt dat ook gewoon eerlijk gezegd. Ik hoor het van diverse kanten en heb het nu ook zelf ervaren; echt een aanrader!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:54

Yeeeh we kunnen wel een Massimo-promoteam op gaan zetten :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 19:59

Hahaha ;)
Oké, fijn dat je een zadel hebt gevonden die bij jullie past!!
Ik hoop heel erg dat de Son wel goed ligt op mijn warmbloed :) , moet zeggen dat ik stiekem ook wel naar de Trail heb gekeken :o . Maar wil toch echt graag de Son hebben als dit mogelijk is :j .
Bedankt voor het plaatsen van je ervaringen!!