Ik ben een beetje aan het rondneuzen geweest op internet en ik ben tegen de Massimo Son aangelopen, een VZH zadel, waarmee je in mijn ogen, lekker mee dressuur kan rijden, lekker mee kan springen en ook een heerlijke buitenrit kan maken!! In eerste instantie wilde ik graag twee zadels aanschaffen, maar aangezien dit prijzig is in de aanschaf, is het ook prijzig in het onderhoud. Ik heb me voorgenomen om voor één zadel te gaan, die volledig aan mijn eisen voldoet, zowel voor mijn paard, als voor mij.
Bovendien vind ik het een groot voordeel dat het zadel in het bruin te verkrijgen is
.Nu is mijn vraag; wie van jullie heeft ervaringen met dit zadel?
Hoe ligt het op jullie paard (graag type paard en bouw) en hoe rijden jullie ermee?
Ik heb een KWPN merrie van 5 jaar, het is een pittige tante (vrij veel volbloed). Ze heeft wel een flinke schouderpartij, maar haar rug loopt aan de zijkanten schuin af.. Ze heeft dus wel een goed voelbare ruggengraat. Is zo'n Massimo-zadel dan wel geschikt? En.. aan welke prijsklasse moet ik dan denken?
Iets wat ik dan graag zou willen
-Perfecte ligging staat bovenaan
-Bruin leer
-Lange singelstoten
-Perfecte ligging
(-als het zou kunnen een vierkante lepel)
Ik ben een beetje aan het oriënteren op zadels, omdat het zadel wat ik nu heb totaal niet aan mijn eisen voldoet.
Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen
.
, een normale kwpn-er rug denk ik, is zo'n brede kamer dan geen nadeel? Of zie ik het nu verkeerd. Brede kussens lijken me super, als de boommaat maar niet te breed is, lijkt mij
..Of wordt deze dan ook automatisch breder?
.. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen morgen.