Maar bij mij op de ponyclub vonden ze dat ik maar een slofteugel moet gaan aanschaffen.
Nouja, ik geen ervaring mee, dus met mijn moeder naar de winkel gegaan en er een gehaald.
Nu komt mijn vraag: HOE MAAK JE DEZE VAST?
Alvast bedankt!!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ann_e schreef:nou..
mijn pony is veeeeeeeeeeeeeel te snel en is dus ook gewoon echt moeilijk dressuurmatig te rijden, ik wil ook gaan springen maar zal daarvoor eerst dressuur moeten rijden... vandaar!
. (gewoon op dezelfde manier als tussen de voobenen; het midden v.d. slof op de schoft leggen, buitenlangs door het bit halen en aan de singel vastmaken
)
Kom zeg .. iedereen heeft dingen verkeerd gedaan met rijden of de verzorging en daar heb je van geleerd. Als je met slof gaat rijden en je doet dat op de juiste wijze is er weinig aan de hand. Ann_e schreef:nou..
mijn pony is veeeeeeeeeeeeeel te snel en is dus ook gewoon echt moeilijk dressuurmatig te rijden, ik wil ook gaan springen maar zal daarvoor eerst dressuur moeten rijden... vandaar!
Ann_e schreef:p.s. ik weet dat hier veel mensen zijn die een slof echt FOUT vinden...
Ze zijn wel lastig om op te leren rijden. Je gaat toch vaak aan de teugels trekken/hangen omdat je langzamer wil. Dat werkt niet en daardoor loop je ook vast met dressuur. Janski schreef:Alles is te lerenKom zeg .. iedereen heeft dingen verkeerd gedaan met rijden of de verzorging en daar heb je van geleerd. Als je met slof gaat rijden en je doet dat op de juiste wijze is er weinig aan de hand.
Melanie_B schreef:Janski schreef:Alles is te lerenKom zeg .. iedereen heeft dingen verkeerd gedaan met rijden of de verzorging en daar heb je van geleerd. Als je met slof gaat rijden en je doet dat op de juiste wijze is er weinig aan de hand.
Nou precies!
Maargoed, hier zijn vele Anky's op bokt, die nátuurlijk nooit met slof (hebben) rijden.![]()
Juist.
Ann_e schreef:Nou even een verslagje van gister:
Ik heb het gewoon geprobeerd met de slofteugel,![]()
het ging voor mijn gevoel voor de eerste keer heel goed...
Ik had de slof aan de onderkant vast gemaakt, mijn vader stond erbij te kijken, ik heb maar een kwartiertje met slof gereden, daarna eraf gehaald en zonder verder gereden. Want ik vind het een beetje zielig om een uur lang met slof te rijden....![]()
Alleen de galop ging niet meer zo soepel merkte ik al wel, precies zoals sommige mij al voor hadden gewaarschuuwd. Wat ik dus met de galop doe zie ik de volgende keer wel weer!![]()
Groetjes