Kan een 2e handszadel nog van vorm veranderen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ladydjogirl

Kan een 2e handszadel nog van vorm veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 08:21

Hallo,

Ik ben pas lid van bokt en hoop dat het hier allemaal goed staat.

Ik heb voor mijn merrie een 2e hands BR zadel gekocht, Nu is ze helaas een tijdje uit de running omdat ze een verzuring in haar rug heeft volgens de dierenarts.
Nu mag ik een tijdje een ander paard rijden die qua bouw ongeveer hetzelfde is maar alleen iets magerder (minder spieren op haar rug omdat ze een tijdje heeft stil gestaan) en een iets hogere schoft heeft.
Nu wil ik mijn zadel daar graag opleggen omdat haar eigen zadel erg hard is een een beetje pijn doet aan mijn billen :o .
Het zadel past op allebei de paarden maar ben alleen bang dat het van vorm gaat veranderen of gaat zakken en dan niet meer op mijn eigen paard past. Kan dat?

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Groetjes Ladydjogirl

wizewo

Re: Kan een 2e handszadel nog van vorm veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:35

Bij mij gaat de paardenrug voor op mijn bips. Dus het zadel van het andere paard houden en mijn zadel voor de mijne. Maar als ze verzuurt in haar rug. Past het zadel dan wel goed?

Voor je eigen bips misschien een bontje of gel? Of zo'n fietbroekje?

Ladydjogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 08:42

hahah ja haar rug gaat ook voor mijn bips maar mij werd gezegd dat het geen kwaad kon om mijn eigen zadel op mijn "leen"paard te leggen vandaar mijn vraag. En ik gewoon bang ben om mijn zadel straks te verprutsen voor mijn eigen paard.
Mijn zadel is nieuw (wel 2e hands)en heb ik extra gekocht omdat het andere zadel niet goed paste die ze had en ik persoonlijk denk dat de verzuring daardoor komt (wat niet altijd het geval was volgens de dierenarts) maar voor de zekerheid toch een ander zadel gekocht en laten kijken of die goed lag maar helaas kan ik die nog niet gebruiken omdat ze nog niet mag rijden.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:27

Als je nieuwe zadel goed op je eigen paard past zou ik deze niet gebruiken voor je leenpaard. Het zadel (de kussens mn) gaat zich nl. zetten naar dat paard en dan kan het zijn dat ie dalijk niet meer goed op je eigen paard past. Dan kun je 'm weer aan laten passen en das m.i. toch wel zonde.

Ladydjogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:33

Daar heb je idd wel gelijk in, dan zal ik het nog maar even uithouden op het zadel van mijn "leen"paard denk ik dan.
Is gewoon zo, de één zegt dit en de ander dat en op een gegeven moment weet je het ook niet meer.
De één zegt omdat het al een ouder zadel is kan die niet meer uitzetten en de ander zegt weer het tegenovergestelde maar goed zal gewoon maar niet doen dan is het altijd goed voor mijn eigen paard