iemand ervaring met leerverf???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maritdegroot

iemand ervaring met leerverf???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 15:06

Hoi,
Omdat ik erover na zit te denken om mijn zsdel te gaan verven met leerverf wou ik graag eerst graag weten hoe het jullie bevalt en wat de voor- en nadelen zijn voordat ik het zadel ga verven, want straks verknal ik mijn hele zadel ermee.

Dabo

Re: iemand ervaring met leerverf???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:39

Ik heb ooit eens een bruine leren singel zwart willen verven. Met speciale lederverf. Maar het bleef toch niet mooi, de verf hield niet goed. Dit is wel HEEL lang geleden, dus het kan best zijn dat de kwaliteit verf van tegenwoordig stukken beter is hoor.
Succes ermee.
Oh wat je kan doen, is de onderkant van je zweetblad te verven. Als dat niet goed gaat is je zadel in elk geval nog niet verpest! :D :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:43

Je moet wel diep zwarte verf (die ook niet afgeeft bij gebruik) nemen.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 21:47

jah, daar zat ik ook aan te denken, maar ik dacht, laat ik eerst eens aan anderen ervaringen vragen voordat ik bijvoorbeeld mijn zadel verpest

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:28

Ik zou het eerst op een plek testen waar je het niet zo goed ziet.. Voor als het mislukt ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:52

Is het niet een idee om je zadel in het vervolg met zwart vet in te vetten? Duurt dan wel langer voor het er zwart uitziet maar dan weet je in ieder geval zeker dat het niet gaat bladderen oid.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:55

Mijn eraring is dat het redelijk snel slijt en er dan pas echt lelijk uitziet. Maar daarvoor is het prachtig! Mijn lichte broeken waren er niet zo tevreden mee, maar dat kan aan de verf gelegen hebben.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:37

Dabo schreef:
Ik heb ooit eens een bruine leren singel zwart willen verven. Met speciale lederverf. Maar het bleef toch niet mooi, de verf hield niet goed. Dit is wel HEEL lang geleden, dus het kan best zijn dat de kwaliteit verf van tegenwoordig stukken beter is hoor.
Succes ermee.
Oh wat je kan doen, is de onderkant van je zweetblad te verven. Als dat niet goed gaat is je zadel in elk geval nog niet verpest! :D :D

wow dabo, daar had ik nog niet aan gedacht! Goed dat je het zegt :))

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:38

Ik heb zwart leerverf staan van Tiger om eventuele kleine beschadigingen te verdoezelen. Grote vlakken durf ik er niet mee te verven.
De kleur verf is dieper zwart dan het normale leer van je zadel of hoofdstel. Kleine plekes vallen dan niet zo op maar als je je halve zadel ermee verft, reken maar dat dat opvalt.

Ik zou dan eerder gaan voor zwart ledervet. Duurt wat langer voor effect maar geeft denk ik wel een stuk mooier resultaat en niet zo'n overduidelijk geverfde look.