[WN] Welke spijkerbroeken zijn geschikt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke spijkerbroeken zijn geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:35

Ik wil nu toch echt wel eens af van mijn rijbroeken. Vind het echt geen gezicht in combi met de outfit van mijn paard (zie profiel voor foto's :o ).

Welke merken spijkerbroeken zijn geschikt om in te rijden en waar kan je die kopen? Mogen zowel paarden merken als 'gewone' merken zijn.

Ik heb nogal een JLO achterwerk :o dus een hoge taille zal wel nodig zijn. Daarnaast zoek ik iets met wat smallere pijpen (ivm chaps) en elastan in de stof.

Als tiener heb ik al chaps gehad (van HypoWeert :+ ) maar die kropen heel irritant in mijn knieholtes en trokken de broek eronder ook mee omhoog. Welke chaps zijn nog enigzins betaalbaar (max €100,-) en rijden fijn. Dit hoeft niet persee van leer te zijn.

Alvast heel erg bedankt voor de tips!

chery

Re: Welke spijkerbroeken zijn geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:09

Als je de zoekfunctie gebruikt, zijn hier al genoeg onderwerpen over....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:09

Alle spijkerbroeken zijn geschikt! Wranger en de speciale paardenmerken hebben de dubbele zijnaad aan de buitenkant van je benen ipv in je kruis dus dat zou voor gevoelige types een reden kunnen zijn om die te kopen, maar wel nogal duur.. Ik heb de goedkoopste jeans van de henk ten hoor (30 euri) en het rijdt prima (en totaal geen last van de naad)!
Chaps heb ik geen verstand van (lijken me icm jeans en westerlaarzen ook niet echt lekker zitten trouwens) ik rijd altijd zonder, slijten je jeans wel wat vlugger maar dat is met een goedkoop broekje totaal geen probleem..

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:48

Cruel Girl en Wrangler vind ik persoonlijk het best om te rijden

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:04

Ik rij ook gewoon in mijn only broeken, rijd prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:12

Heb de andere topics hierover gevonden en net een Wrangler Texas stretch gekocht. Ga hem morgen eens uitproberen :D .

De normale modieuze spijkerbroeken zijn voor mij gewoon echt niet geschikt om te rijden. Tenzij de ruiter achter mij van een bouwvakkers uitzicht houd ;)

Nu alleen nog fijne chaps vinden. Die endurance dingen vind ik echt niet mooi maar de meeste betaalbare leren exemplaren zijn te stug :?

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:18

Ik kan prima rijden in mijn gewone spijkerbroeken. Broeken die niet netjes genoeg meer zijn voor alledag, promoveer ik tot paardenbroek :) Broeken met een beetje stretch vind ik het prettigst zitten. Ik rij eigenlijk altijd zonder chaps. Ik heb gelukkig geen last van bouwvakkersuitzichten :) Het helpt ook wel eens om een lang hemd in je broek te doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:13

waarom zou je met chaps willen rijden behalve dan op wedstrijden? zo koud is het ook niet in NL en dan kun je net zo goed je rijbroek er onder aanhouden heb je het probleem spijkerbroek zoeken ook niet ;)
en welke chaps bedoel je eigenlijk, de korte of de lange? (zie in je profiel dat je geen westernruiter bent en kan me voorstellen dat je de korte bedoelt? die zitten niet echt lekker met spijkerbroek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:47

Ben geen western of zelfs engelse ruiter maar een boscrosser met eigen stijl :D . Wel knap trouwens dat je op basis van een paar foto's kan zien of ik wel of geen westernruiter ben ;) . Maar moet je westernruiter zijn om in chaps met spijkerbroek te mogen rijden? Rijbroeken vind ik gewoon niet meer lekker zitten en het oog wil ook wat. Ik ben dus op zoek naar een paar lange chaps tegen kou, regen, wind en omdat ik het gewoon mooi vind. Bij mijn droomoutfit horen ook nog altijd een mooie waxjas en hoed (nog even doorsparen). En dan lekker met mijn gangenpaardje de hei op :D . Krijg ook altijd spontaan uitslag van al die mierzoete roze, mintgroene en lila anky setjes }>

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:09

omdat je niet op een westernzadel zit misschien? maar je wel in het western gedeelte van Bokt post ging ik er van uit dat je westernruiter bent, maar op basis van je foto´s weer niet. Zo simpel dacht ik even!
Ik zeg toch ook niet dat je niet met spijkerbroek mag rijden? mijn ervaring is dat spijkerbroek en korte chaps niet lekker zitten omdat je broek op gaat proppen bij je knieën door de plooien, zal mij verder worst wezen wat je aantrekt al ga je in een panty rijden maar post het dan in de rubriek vrijetijdsrijden ipv bij western }> vrij logisch dat ik dan denk dat je westernruiter bent toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:15

Het is dat er voorover hang maar mijn zadel heeft wel degelijk een knop :P costum made Barefoot met knop.

Maar goed, ik ben op zoek naar lange shaps en het leek mij dat de meeste experts op dat gebied wel bij de western fora zitten.

Ga over twee weekjes naar equitana en zal daar eens kijken of ik kan slagen voor een paar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:20

ok, prima, maar dat maakt het nog geen westernzadel in de zin van dat je er wedstrijden mee mag starten :+ ik snap je redenering wel over die chaps maar wedstrijd chaps zijn andere chaps dan ´normale´ trainings chaps, die chique chaps met franjes etc zijn echt te duur om even lekker mee door het bos te crossen en voor de normale lange chaps kun je in feite in elke ruitersportzaak terecht.

ik heb een set normal bij hypodrama gekocht indertijd en die liggen te verstoffen hier omdat ik ze nooit aan heb, welke maat heb je? zijn zwarte zonder franjes
equitana is ook een goede optie, lekker shoppen tussen de tig duizend kraampjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:26

Die heb ik ook gehad (meende dat ze maar 3 soorten hadden, basic, basic met franjes en een hele dure)! Gekocht bij hypoweert een jaar of 8 geleden. Maar die vond ik echt een drama, heel erg stug en ik kwam nauwelijks een pony op. Heb ze dus ook maar heel erg weinig gebruikt en ben er inmiddels uitgegroeid. Vandaar dat ik ook hier even ten rade ben gegaan omdat ik nog een miskoop wil voorkomen.

Maar ik ga op equitana eens veel passen en eerst kijken wat ik lekker vind zitten.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:26

Voor een spijkerbroek maakt het niet uit welk merk je hebt. Let alleen op het model "olifante pijpen" zijn niet handig. en ik heb persoonlijk ondervonden dat je een lange lengte maat moet hebben. Als je gewoon op schoenen loopt moet hij eigenlijk een beetje te lang zijn.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:08

als je een uurtje rijd per dag maakt het idd niet uit maar als je meer rijd is een speciale jeans echt wel beter

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:17

Ik rij eigenlijk met allerlei merken spijkerbroeken, zolang ze maar wat langer zijn (geen gezicht die hoog water broeken). Wel vind ik de Cruel girls het allerlekkerste dragen en rijden!!

Wat betreft de chaps; ik heb heel wat jaartjes geleden een kalfslederen gekocht (lekker soepel leer!) in de gewone ruitersportzaak (Drunens ruiterhuis), zonder franjes dus. Het was een nauwsluitend model en nu ik mijn vzh zadel heb gewisseld voor een westernzadel en mijn rijbroek voor een spijkerbroek kan ik m nog steeds aan! Hij kan alleen niet tot onder dicht, dus maar tot mn knieen (zie ook foto's op mn profiel). Hij zit op die manier heel comfortabel, lekker warm in de winter of bij regen....Was destijds iets meer dan 100 eurie.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:45

Ik rij het liefst met een Continental jeans.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:11

ik heb een simpel recht model met middelhoge taille van de H&M :) heb geen last van de naad aan de binnenkant ofzo... alleen een jeans die echt breed is onderaan vind ik lastig om te rijden (maar het gaat wel als het moet :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:06

Eigenlijk zo'n beetje alle :D Ik heb nooit problemen gehad met spijkerbroeken, alleen met een low waist jeans gaan rijden is geen goed plan :+ Maar voor de rest rijd ik bijna dagelijks met simpele spijkerbroeken tot Hilfiger spijkerbroeken, geen problemen mee gehad tot nu toe. Maar ze mogen idd wel wat langer zijn, anders is het idd geen gezicht.

Sabrine666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:21

Juliette86 schreef:
Heb de andere topics hierover gevonden en net een Wrangler Texas stretch gekocht. Ga hem morgen eens uitproberen :D .

De normale modieuze spijkerbroeken zijn voor mij gewoon echt niet geschikt om te rijden. Tenzij de ruiter achter mij van een bouwvakkers uitzicht houd ;)

Nu alleen nog fijne chaps vinden. Die endurance dingen vind ik echt niet mooi maar de meeste betaalbare leren exemplaren zijn te stug :?

Mag ik vragen waar je de broek gekocht heb?? :D

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:50

ik rijd met gewone rijbroeken van de Wibra of de H&M... misschien vallen ze onderaan nét ietsjes wijder uit, maar daar heb ik geen last van...en een stuk goedkoper.

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:09

Ik heb onlangs 2 van dit type broek gekocht bij de miss etam. Hij komt uit de plus collectie dus vanaf maat 44-54/56 verkrijgbaar, en was in de aanbieding. Hij zit heerlijk! Is hoog, veel stretch (koop hem liefst een maat kleiner) en tjah kan niet anders zeggen dan dat hij heerlijk zit.

Afbeelding

Hij lijkt misschien wat wijd van onder maar ik moet zeggen dat dit reuze meevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:04

Sabrine666 schreef:
Juliette86 schreef:

Mag ik vragen waar je de broek gekocht heb?? :D

Bij de Jeans Centre ;)