ik heb een barefoot nevada. dat is dus een boomloos zadel. zit heerlijk, rijdt heerlijk. ben er eigenlijk heel tevreden over. maarrrrr...
indi heeft nu 2 kale plekken op haar rug. gewoon afgebroken haren. er zitten dus wel nog wat hele korte haartjes. geen wond (nog niet :S ), wel hele kleine korstjes, maar ik denk niet dat dat van het zadel is.
het zit precies bij het *ding wat achter je kont zit als je er op zit* dat harde. ik heb geen idee hoe dat heet

ik heb gevoeld onder het zadel, en het voelt gewoon vlak.
er ligt een pad onder speciaal voor boomloze zadels. met schapenvacht ding...

nu heb ik de volgende oorzaken verzonnen. niet allemaal even geloofwaardig in mijn ogen, maargoed...:
*ik zit te ver naar achteren waardoor ik daarop druk ofzo?
*een boomlooszadel is toch niet altijd goed passend, oftewel, hij past niet?
*de pommel is de verkeerde maat, dus daardoor ligt het zadel niet goed? (ik heb 2 pomels. een brede en smalle. wil ze beide los eens op haar rug zetten kijken wat het verschil is (evt foto`s maken en hier plaatsen, en advies krijgen
)[*]het komt `gewoon` door het flinke verharen en omdat het wat schuurt verhaart het daar gewoon sneller?
ik ga sowieso niet het risico willen lopen dat de plekken wel wonden worden, dus wil eerst een oplossing zoeken dat het niet meer schuurt...
wie heeft verstand? wie weet iets nuttigs te zeggen, wie heeft advies?