zadel probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 21:33

Hallo,

Nog geen half jaar geleden heb ik mijn pony gekocht. Een paar weken daarna heb ik het Drunens Ruiterhuis laten komen om een dressuurzadel te passen omdat ze een groot assortiment merken hadden.
Ik heb een aantal zadels geprobeerd waaronder een Anatomica en diverse Euroriding zadels. Ik heb mijn keus laten vallen op een zadel van het Duitse merk Sommer.
Dit zadel bevalt me qua kwaliteit erg goed, alleen ben ik de laatste weken erg gaan twijfelen over de pasvorm van mijn zadel.
Ook op aanraden van een stalgenoot heb ik er een andere zadelmaker bij laten komen. Ik wou namelijk niet dat Drunens Ruiterhuis mijn zadel bijv. op zou vullen, omdat ik intussen slechte berichten over deze zadelservice had gehoord (o.a. van Lonnie op bokt).
Deze zadelmaker staat bij velen erg goed bekend. Hij is geweest en zei dat het probleem zou zijn opgelost als hij er voor wat uit haalde en van achter wat opvulde. Na 2 dagen had ik mijn zadel netjes terug. Als het op mijn pony dr rug ligt, lijkt het allemaal perfect te passen. Met rijden merk ik in het begin vrij weinig, tot ik ga galopperen, dan kleppert het van achter.
Nu heeft er van de week iemand anders op mijn pony gereden. Die zei precies hetzelfde. Nu hebben we daar vandaag weer eens naar gekeken en inderdaad. Vooral in de galop kleppert mijn zadel. Het ligt na het rijden ook verder naar voren. En pads blijven niet goed liggen.
Geen wonder dat mijn instructeur altijd zegt dat ik meer in mijn zadel moet gaan zitten! Ik singel altijd goed aan, maar mijn singel hoeft toch nooit op zijn strakst? Een zadel hoort toch gewoon goed te blijven liggen?

Wat kan ik nu het beste doen?
Mijn instructeur zei dat ik toch het beste het Drunens Ruiterhuis kan laten komen. Maar of ze er iets aan gaan doen. Ik ben bang dat dit een lange discussie gaat worden. Maar voor €1300 mag ik toch wel een passend zadel verwachten!!!
Laatst bijgewerkt door LinZZZZ op 04-03-09 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:35

Gewoon DR bellen, afgelopen week hebben ze het bij iemand, waarbij ik het zadel heb beoordeeld, => te smal, zeer netjes opgelost.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:37

gewoon bellen en je probleem voorleggen. ze hebben daar een naam hoog te houden dus horen het netjes op te lossen!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:30

Bourrelier schreef:
Gewoon DR bellen, afgelopen week hebben ze het bij iemand, waarbij ik het zadel heb beoordeeld, => te smal, zeer netjes opgelost.

Wat Bourrelier zegt, het was dus mijn zadel gewoon bellen en het probleem voorleggen, ze zijn me echt netjes tegemoed gekomen. alleen heb nog steeds geen zadel omdat er niets paste alleen een bates en die wil ik zelf niet, hahaha\

succes!

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:39

Ik vraag mij af of ze nu nog wat aan je zadel zullen doen. Ze zullen je waarschijnlijk wel helpen, maar denk niet meer dat het onder een garantie of iets valt.

Je hebt er tenslotte zelf voor gekozen iemand anders van een ander bedrijf je zadel te laten opvullen en niet hen eerst te benaderen.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 12:49

ja maar denk je echt dat ik na alle negatieven reacties mijn nieuwe zadel van €1300 door hun laat opvullen? Beter een echte proffesional bij halen. En opgevult of niet. Een zadel wat vanag het begin al niet goed past, is ook met opvullen niet passend te maken.
Vanavond komt de zadelmaker die mijn zadel heel opgevult nog een keer kijken.
Over deze man lees ik niets dan positieve berichten (Ad Goos uit Prinsenbeek)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:53

Tja, weet je wat ook een beetje nadeel is misschien. Je hebt vrij snel nadat je je pony gekocht hebt een nieuw zadel gekocht. In de periode daarna ben je waarschijnlijk veel gaan rijden/trainen en is de pony spieren gaan aanmaken. Daarom is het niet zo vreemd als je zadel daarna niet meer goed ligt.
Ik denk dat je zadel toen je hem kocht dus wel goed lag, maar door de veranderingen nu niet meer.
Hierdoor is het denk ik geen fout van het drunens ruiterhuis.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:06

Dat heb ik dus ook, maar mijn paard is ook nog eens 2 boommaten gegroeit? dus ja waar ligt de fout? idd met trainen veranderd je paard aanzienlijk, ik heb ook nog eens het nadeel dat mijn paard jong is, dus dat speelt ook mee.
Ik ben opzoek naar een passend zadel, maar die is niet eenvoudig meer te vinden nu hij zo veranderd is.... is echt drama.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 17:42

Ik moet je zeggen dat ik vanaf het begin al wat naar voren word geduwd. Dat moet hij ook hebben gezien. En ik train haar nog niet heel intensief omdat ik het zelf best druk heb. Daarvoor liep ze ook haast elke dag.
Het is ook geen jong dier meer. Ze word 8 deze maand.