Momenteel staan ze ietsjes te mager, dus eens ze weer wat op gewicht zijn zou ik zadeltjes aanschaffen.
Uiteraard laat ik een zadelmaker komen om er enkele te passen... Maar ik zou graag vooraf al even weten wat er zoal wordt aangeraden.
Mijn New Forest heeft een Wintec wide, ik gok dat de Merens ook niet van de smalste zullen zijn...
Ik ben dus op zoek naar een zadeltje van max. 500 € voor de iets bredere paardjes. Veelzijdigheid of eventueel western/endurance overweeg ik ook (omdat het toch om dagelijkse buitenritten zou gaan).
Ik had al even gezocht op Wintec westernzadel maar vind er niet zo veel reacties over. Boomloos niet aub
Ik heb hem ook. Ik zou gewoon voor een goede wintec gaan, en anders misschien voor een A-merk 2ehands??
Ik riep ook altijd 'nee niet boomloos!' tot ik er vorige week op eentje ging zitten... Nu zondag komen ze mijn nieuwe boomloze zadel passen, ideaal voor buitenritten! 
Ze komen pas in april naar ons toe, ik ga morgen wel nog eens gaan kijken en ik ga proberen een aantal foto's te nemen maar ze zitten momenteel nog in hun wintervacht dus ubercharmerend zien ze er nog niet uit