Wie kan me helpen..? Dé stijgbeugels...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Prestige___

Wie kan me helpen..? Dé stijgbeugels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 01:57

Halloo,
Ik ben eigenlijk opzoek naar dé stijgbeugels,weet er iemand welke echt de beste zijn?

Ik heb momenteel stijgbeugels van sprenger .
Ik vind ze pesonelijk niet zo goed.
Deze dus:
Afbeelding

een vriend van mij had zo van die gouden stijgbeugels,ik moest dan toevallig eens een paard uitstappen en aan dat zadel hingen dezelfde stijgbeugels.Ze zitten echt supergoed,je kunt er echt met je tippen op steuen en er nog niet uitschieten ..
iemad nog ervaringen met deze stijgbeugels?en slijten ze snel?
Afbeelding

Dan zijn er ook nog de silk stijgbeugels van prestige,die schijnen ook zeer goed te zijn?
Iemand die deze stijgbeugels heeft?
http://i44.tinypic.com/auumbt.jpg

En dan zijn er ook de nieuwe van prestige ,die ook naar schijnt super zijn?
Iemand die deze heeft? :P
http://i39.tinypic.com/245j243.jpg

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen,ik weet niet echt de welke ik moet kiezen..
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-03-09 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's toegestaan.

aafje87

Re: Wie kan me helpen..? Dé stijgbeugels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:09

Wat zoek je in een beugel? Wil je meer steun, meer grip, een breeder voetbed, vering/demping, moeten het veiligheidsbeugels zijn?
Dat zijn allemaal factoren waarom een beugels wel of niet lekker kan zitten.
Ik zelf rij met een paar GPG beugels(die veren mee met de bewegingen) en ik vind ze super(zo erg zelf dat toen ik gisteren reed met mijn standaard beugels ik ze gewoon miste :o)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:15

ik heb de bow balance van sprenger,ik heb die genomen omdat ze veren(beter voor rug en knie)en omdat ze niet als die van prestige een breder voetje hebben en natuurlijk meer grip.
het bredere voetje zorgt voor meer steun,ook zijn deze gedraaid waardoor je been beter ligt,en als je valt blijf je niet haken(heb ik getest!)

hier een plaatje
http://www.ruiterhuishelden.nl/shop/sti ... lance.html

die van prestige vind ik een beetje van die sierdingen,ze missen de vering en veiligheid,ze wegen bijna niks maar hebben wel een goede grip.

edit:die van sprenger die je nu hebt heb ik ook gehad daar blijf je met je voeten in haken!die zijn gevaarlijk!
Laatst bijgewerkt door knooopje op 01-03-09 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:16

Precies, wat zoek je in een beugel, wat vind jij belangrijk?

Ik rijdt het liefste met westernbeugels, vind ik super lekker rijden. Een gewoon beugeltje heb ik voor mijn gevoel weinig grip in.

Al rijd ik nu overigens met gewonen beugels.

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 18:12

knooopje schreef:
ik heb de bow balance van sprenger,ik heb die genomen omdat ze veren(beter voor rug en knie)en omdat ze niet als die van prestige een breder voetje hebben en natuurlijk meer grip.
het bredere voetje zorgt voor meer steun,ook zijn deze gedraaid waardoor je been beter ligt,en als je valt blijf je niet haken(heb ik getest!)

hier een plaatje
http://www.ruiterhuishelden.nl/shop/sti ... lance.html

die van prestige vind ik een beetje van die sierdingen,ze missen de vering en veiligheid,ze wegen bijna niks maar hebben wel een goede grip.

edit:die van sprenger die je nu hebt heb ik ook gehad daar blijf je met je voeten in haken!die zijn gevaarlijk!

Jaa die zien inderdaad wel super uit :D
Jaa ben daarnet juist gevallen,ben ook blijven hangen :P
Ik denk dat ik voor de deze zal gaan dan .. :P
heel erg bedankt

Duhelo

Re: Wie kan me helpen..? Dé stijgbeugels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:15

heeft er iemand trouwens ervaring met van die gedraaide beugels (je weet wel, als ze gewoon naar beneden hangn blijft de beugelriem vlak tegen je zadel; maar de beugel zelf staat er haaks op)
ik heb nu het "probleem" dat mijn voeten wel netjes recht zijn, hakken naar beneden, maar die beugel zit er altijd scheef onder (onder mijn voet éh)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:18

ik heb veiligheids buigels dan kan je niet vast blijven hangen als je valt erg handig ik heb namelijk een keer met me hoofd bij de hoeven van een paard gehangen en dar was niet fijn !! dus een tip wil je niet met ja hoofd bij de hoeven van je pony hangen koop dan veiligheidsbeugels ! ;)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:19

Als je de Sprengers kwijt wilt... O:)