Maten Wintec bomen,wat voor zadel is breder?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Adhira

Maten Wintec bomen,wat voor zadel is breder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 00:06

Ik heb een Wintec dressuurzadel met verstelbare boom maar mijn Arabisch Volbloed van 6 jaar is wat breder geworden en nu past het zadel niet helemaal lekker meer.
Ik heb de witte boom en volgens mij is dat de breedste,wie weet welke maat dat is,gaat dat in inches?
Wat voor zadel kan ik er nu het beste opleggen?

groetjes Debby

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:12

Zwart 31 cm
Blauw 32 cm
Rood 33 cm
Wit 34 cm

:D

wil je breder dan kun je een wintec wide proberen of kijken of je een boom vanauit de wintec wide versie hier in kan doen.
maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker of dat dat ook daadwerkelijk kan

LovesHerPony

Re: Maten Wintec bomen,wat voor zadel is breder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:28

Weet je zeker een Arabisch volbloed? Dat lijkt me zeer appart, maar het is mogelijk. Ben dan bang dat je op zoek moet naar een ander zadel dat brederen bomen levert. Misschien even slim zadelmaker voor de zekerheid te laten raadplegen.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 17:03

Afbeelding
Arabische volbloeden zijn best vaak breed geschouderd en hebben weinig schoft .
Mijn osteopaat heeft er zelf naar gekeken.
Ik wil er wel een zadelmaker bijhalen om te kijken wat het beste past, want die Wintec is gewoon niet meer geschikt.

groetjes Debby

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 09:07

Ik heb Bates gemaild met en vraag of die boom van een wide ook in een gewone Wintec past ,maar heb nog niets van ze gehoord

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:56

Adhira schreef:
Ik heb Bates gemaild met en vraag of die boom van een wide ook in een gewone Wintec past ,maar heb nog niets van ze gehoord

Volgens mij kan dat niet, de gewone wintec is daar niet op gebouwd.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:58

mij is het niet gelukt een rose boom in een gewone wintec ;)

thorowgoodzadel(griffin of maxam) wijde boom is breder dan wintec witte boom.kan je ook nog proberen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:02

Heb je een Wintec dressuur pro of een ander type? Zelf hebben we de dressuur pro met witte boom op een superronde arabier liggen en die past gelukkig goed. Het ene type Wintec zadel wil nog wel eens anders liggen dan het andere. Zo past de Isabella Werth op ons paard van geen meter, ook niet met een witte boom. Zoals het er nu uitziet zul je inderdaad naar een Wintec Wide moeten overstappen. Een andere (betaalbare) optie is de Massimo. Die is heel geschikt voor Arabieren. Het is een vrij kort zadel met heel veel boommaten.

Marieke_K

Re: Maten Wintec bomen,wat voor zadel is breder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:05

Wintec heeft ook vzh zadels met speciale brede bomen. Volgens mijn zadelmaker is het niet verstandig om de extra wide bomen in een wintec dressuurzadel te passen omdat deze te breed zijn voor het zadel. Er bestaat kans dat heel je zadel uit zijn figuur wordt getrokken door de brede boom.

Overigens past op mijn erg brede en vooral ronde haf de euroriding zadels voor brede paarden ook fijn.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 21:12

Jol1 schreef:
Heb je een Wintec dressuur pro of een ander type? Zelf hebben we de dressuur pro met witte boom op een superronde arabier liggen en die past gelukkig goed. Het ene type Wintec zadel wil nog wel eens anders liggen dan het andere. Zo past de Isabella Werth op ons paard van geen meter, ook niet met een witte boom. Zoals het er nu uitziet zul je inderdaad naar een Wintec Wide moeten overstappen. Een andere (betaalbare) optie is de Massimo. Die is heel geschikt voor Arabieren. Het is een vrij kort zadel met heel veel boommaten.

Ik heb nu een Wintec Pro dressuur met een witte boom.

groetjes Debby