Wie heeft zn veiligheids stijgbeugels wel een uitgeprobeerd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Wie heeft zn veiligheids stijgbeugels wel een uitgeprobeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 11:59

Hoihoi.. :)

Ik zat zo eens na te denken over mijn veiligheidsstijgbeugels van kwik-out. Nu bedacht ik me dat ik ze nog nooit heb uitgeprobeerd, na een val zijn ze nog nooit opengeklapt.. :+
Wie o wie probeert wel eens zijn stijgbeugels uit bij het vallen?

kazary

Re: Wie heeft zn veiligheids stijgbeugels wel een uitgeprobeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:01

Haha. Ik hoop ze nooit uit te proberen. Vindt je dat goed? Bij de vallen tot nu toe was ik de beugels al eerder kwijt. En zelfs die oefening is niet fijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:10

Nou ik heb ze maar ben niet van plan dit uit te proberen dus sorry je zult een ander slachtoffer moeten vinden :')

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:51

Je kan ze ook zelf testen en dan zonder paard. ;)

Je kan bijvoorbeeld beugelriem en beugel aan iets stevigs vastmaken en je houdt dan jezelf vast en geef dan een flinke ruk met je voet. Dat verzon ik zomaar uit mijn duim, dat lijkt me veiliger dan echt vanaf paardenrug gaan testen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:31

[PP] > [HAR]

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 11:35

Goldenflower schreef:
Je kan ze ook zelf testen en dan zonder paard. ;)

Je kan bijvoorbeeld beugelriem en beugel aan iets stevigs vastmaken en je houdt dan jezelf vast en geef dan een flinke ruk met je voet. Dat verzon ik zomaar uit mijn duim, dat lijkt me veiliger dan echt vanaf paardenrug gaan testen.

Ja dat heb ik ook al wel gedaan, alleen ik ben er met die stijgbeugels al tig keer afgeduveld, maar ze klapten niet open, dus vraag ik me af of iemand ze dus al echt nodig gehad heeft.. ;) Niet dat ik echt wil dat iemand op het paard gaat zitten zich zo laat vallen hoor.. :+

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:38

Ik heb de kwik outs vast gehad.. en ik vond de punt van het uitklappende deel nogal scherp..
Als je (in het slechtste geval) onderuit gaat met knol en al, is er toch een kans dat dat ding je paard doorboort..
Ik ga dus voor die met elastiek..

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:21

Ik heb met elastiekjes en die werken goed (lees: als je eraf valt, springen de stieken los).

Ik heb dan een verzorgpaard, maar ik heb ze van mij eigen geld aangeschaft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:41

Ik heb ook kwik-outs en de laatste twee keer dat ik van mijn paard ben gevallen was er een beugel opengeklapt. Ik heb ze niet voor niks dus :-) en ze werken prima.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:18

Die kwik-out vind ik ook maar gevaalijke dingen, persoonlijk zou ik dan gaan voor bv de beugels van mountain horse(met zo'n rubberen rietjes), met die elastieken of die halve beugels.

Maar om terug te komen op je vraag, ze schijnen wel echt te werken ze gaan alleen veel zwaarder open en ook alleen als je voet blokkeert.(moet wel zeggen dat je ze ook wel goed moet onderhouden, heb je ze al een gesmeerd bv? Anders klappen ze niet makkelijk open namelijk)

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:22

oeioei, ik heb nieteens veiligheidsbeugels, alleen voor het springen van die zwarte plastice, en voor de dressuur gewone zilveren. op de manege hebben ze wel veiligheidsbeugels met van die zwarte elastieken, en dan zo'n bruin dingetje onderaan. ik heb het niet getest, integendeel, dat ding schoot ineens los! nouja, het werkt dan volgensmij wel, het is alleen irritand, vandaar dat ik andere heb

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:40

ikzelf heb gewoon elastieken maar mijn vriendin had wel kwik outs deze gingen ook meteen open als je viel maar na 2 maanden gingen ze piepen gesmeerd en al dua had ze die ingeruild voor beugels met rubberen zijkanten

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:11

Ik heb Kwik out gehad.
Viel laatst van het paard en toen was eentje ipv. opengeklapt de hele beugel verschrikkelijk gebogen ( dure dingen) hij kon echt lang niet meer dicht!

En ik heb de elastiekjes met het bruine leertje ook gehad. Maar die sprongen soms spontaan weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:29

Ik heb de Kwik-Outs gehad (heb ik nog, maar hangen aan m'n Wintec in ruste). En de paar keer dat ik van m'n paard afgevallen ben zijn ze keurig open geklapt.

Nu heb ik Gaston Merciers aan m'n dressuurzadel hangen (zijn dichte beugels) en sindsdien ben ik nog nooit van mijn paard gevallen. Maar daar kan je dus niet mee doorschieten.

Verder heb ik nog Side-Steps aan m'n westernzadel, en die blijken ook gewoon hun werk te doen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:37

Dekloktikt schreef:
Ik heb Kwik out gehad.
Viel laatst van het paard en toen was eentje ipv. opengeklapt de hele beugel verschrikkelijk gebogen ( dure dingen) hij kon echt lang niet meer dicht!

En ik heb de elastiekjes met het bruine leertje ook gehad. Maar die sprongen soms spontaan weg.

mijn vriend heeft die ook met elastiek aan de zijkant,en inderdaad geregeld zoeken we in de bak omdat het elastiek spontaan is weg geschoten!hij rijd er nog steeds mee,want ze zijn wel veilig op het moment dat er wat gebeurt.
ik zelf heb de bow balance van sprenger,en heb ze laats getest,toen ik er afdonderde en ze werken,ik vloog makkenlijk ern snel met mijn voet uit de beugel(ging voorover van de zijkant eraf)ik had eerst andere van sprenger,de rechte met vering,maar die zijn gevaarlijk!daar blijf je zo in vast zitten!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:42

Mijn kwikouts zijn alles drie de keren dat ik dr af geflikkerd ben, opengeklapt hoor.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:47

Dan doe ik denk ik iets niet goed.. ;) Ik ben er zeker al 15 keer mee afgedonderd, en elke keer bleven ze dicht zitten.. :P

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:19

Bow Balance van Sprenger. Nog nooit uitgeprobeerd met een noodlanding, maar aan de buiging die ze maken zie je al dat die wel werken.

(fantastisch fijne beugels trouwens!!!)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:39

Snadrem schreef:
Bow Balance van Sprenger. Nog nooit uitgeprobeerd met een noodlanding, maar aan de buiging die ze maken zie je al dat die wel werken.

(fantastisch fijne beugels trouwens!!!)

ik heb ze getest!super veilig!