Longeersingel heeft meer bevestigingsmogelijkheden om bijv. een pessoateugel aan vast te maken. Een dikkere nek krijgen ze er niet van, dat moet ook echt je doel niet zijn.
een meisje op stal doet dat voor een dikkere nek te kweken. zegt ze. omdat dat 'chic' is maar vroeg me af of dat echt was? want ze zegt als ze veel aan de teugel lopen ze een dikke nek krijgen.
Nouvel
Geplaatst: 28-02-09 10:12
als je op de juiste manier longeert krijgt je paard betere bespiering en wordt dus ook de hals beter bespierd en mooier om te zien...
chique? Nou ik vind dat niet echt chique hoor. Het moet ook maar net bij je paard passen en je paard wordt er alleen maar sterker door. Ik begrijp het nut er niet van.
Ik gebruik mijn longeersingel om touwtjes aan vast te maken.
jojoni
Geplaatst: 28-02-09 21:48
je kunt een longeersingel gebruiken om verschillende dingen aan vast te maken: gogue, passoa, dubbele lijnen, hulpteugels, elastieken ed deze dingen kun je weer gebruiken om verschillende spieren te laten werken mitst je het op de goede manier doet. je kunt bv met de passoa en de gogue heel gericht op de hals werken waardoor ze inderdaad meer spieren en dus een dikkere nek krijgen.
frankiej
Geplaatst: 28-02-09 21:54
hm, ik heb t idee dat je stalgenootje een mens met paarden is en geen paardenmens. als "chique" het doel is, moet ze zich toch eens achter haar oren gaan krabben. zoals nouvel en jojoni het zeggen, met de juiste training en dus op de juiste wijze longeren, zul je dat zeker wel bewerkstelligen