Hoe roze bontje weer mooi roze krijgen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Hoe roze bontje weer mooi roze krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:43

Ik heb via bokt een roze bontje voor onder m'n zadel gekocht.
Zij heeft 'm een keer te heet gewassen daarom is hij op de achterste 'band' verkleurt, richting gewone naturel kleur.
Iemand enig idee of ik 'm ergens mee in kan smeren/ergens mee kan wassen waardoor hij weer mooi roze wordt? :)

Afbeelding
achterop die je hier dus het lichte stuk.

Afbeelding
onderkant is eigenlijk nog wel mooi roze.

Iemand de gouden tip? :)

Dorus

Re: Hoe roze bontje weer mooi roze krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:46

Ik weet niet of die verkleuring van alleen te heet wassen komt. Dergelijke verblekingen zie je ook wanneer iets in het zonlicht heeft gelegen. Als ik kijk naar de plaatste van de verkleuringen zijn dat net de stukken die het meeste onder het zadel uitkomen.

De enige manier om verblekingen terug op kleur te krijgen is wassen met een kleurmiddel, maar dan gaat je grijs wellicht ook verkleuren. Persoonlijk zou ik me er niet aan wagen en zou ik het gewoon laten zoals het is.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:48

Ja ik vond het inderdaad ook al raar dat alleen die bovenste randen verkleurd zijn en de onderkant helemaal niet.
Dat dat grijs zal verkleuren vind ik niet erg, want dat ligt toch onder het zadel. Waar kun je dat kleurmiddel kopen en is het niet slecht voor je wasmachine ofzo? (niet dat dan ineens alles roze wordt :P)

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:51

wij verkopen het ook (etos) het is nkiet slecht voor je wamachine, je moet wel ff kijken wat het voor'n materiaal is.. dus of het echt wol is ofzo..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:52

Ik weet dat o.a. de Etos ze heeft en je hebt volgens mij verschillende. Die je in de wasmachine kan doen, maar ook die je in een emmer moet doen. Ik weet alleen niet hoe het verder werkt of hoe het pakt op de delen die nog wel de juiste kleur hebben. Zou goed kunnen dat die ook donkerder kleuren.
En daarom zou ik me er persoonlijk dus niet aan wagen. Liever iets wat op natuurlijke wijze een beetje verbleekt is dan iets wat ik heb proberen op te lappen wat compleet mislukt is.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:52

Bij de action kun je ook van die kleurmiddelen kopen (althans hier in Emmeloord) bij de hema verkopen ze het ook is alleen stukje duurder (wel meer kleurenkeuze)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:38

Maar Falona, als je nou een kleur pakt die precies hetzelfde is als de kleuren die nog wel mooi zijn op m'n bontje, dan kan ie toch niet raar verkleuren?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:48

Succes met het vinden van precies hetzelfde kleurtje.
Zoveel verschillende kleuren zijn er volgens mij niet, daarnaast pakt de kleur ook anders op verschillende soorten materiaal. Ik ben bang dat je niet ergens precies dezelfde kleur gaat vinden.

Ik zeg trouwens niet dat het mislukt, ik zeg alleen dat IK me er niet aan zo wagen om het te verven omdat je nooit op voorhand kan zeggen wat het resultaat gaat zijn.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:49

Pff, moeilijk, weet niet wat ik nu moet gaan doen. Ik vind de kleur namelijk echt niet mooi die ik nou heb.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:54

Verven van textiel is en blijft een gok.

Als je nu een roze kan vinden die lichter is dan hetgeen nog roze is dan heb je kans dat het roze niet veel donkerder wordt en het minder opvalt. Je zou het ook met een donkerdere roze kunnen proberen in de hoop dat het lichte deel meer kleurt dan het donkere deel.

Ik gok dat je het nooit helemaal zoals voorheen kan krijgen en je altijd verschil blijft zien tussen het verkleurde deel en het originele deel.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:07

Ik kan natuurlijk proberen om het eerst op een heel klein stukje te doen wat je toch niet ziet onder het zadel ofzo?
Iemand enig idee hoeveel dat spul ong. kost?