Ervaringen met Stubben Tristan Extra dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Ervaringen met Stubben Tristan Extra dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:41

Hallo!

Ik wil misschien een Stubben Tristan Extra gaan kopen voor 500 euro.
Het zadel ziet er nog supergoed uit, maar ik wil alleen even weten wat jullie ervaringen ermee zijn.
Het probleem is namelijk dat ik hem op moet laten sturen, en ik kom er wel weer vanaf als hij niet past, dat is niet mijn grootste zorg..
Van veel mensen hoor ik dat een Stubben heel hard zit.. Wat is jullie mening hierover?

Bedankt!
Renee

aslo

Re: Ervaringen met Stubben Tristan Extra dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:01

Heb er net 1 gekocht voor mijn dochter. Erg fijn zadel! Deze zit echt niet hard hoor. Er zijn idd wel modellen van Stübben die hard zitten, maar deze dus zeker niet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:04

Ik heb een Stübben Tristan DL Extra gehad, fijn zadel. Helaas was ie niet passend te krijgen op mijn merrie, dus heb 'm ingeruild.

Vond de zit zeker niet hard. In vergelijking met mijn 35-jaar oude Siegfried zat ie zelfs zacht. :D

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:59

Ja de oude Siegfrieds waren als beton :D Inmiddels is Stubben wat vriendelijker geworden voor onze gevoelige vrouwenbibsjes ;)
Nee ik vind ze niet hard, maar ook niet megazacht. Maar kom, paardrijden is niet voor watjes toch?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:53

Ik heb een stubben tristan gehad, heerlijk zadel. Het was dat hij niet goed passend te krijgen was op mijn haflinger. Maar anders zou ik er zo weer 1 kopen.

sophiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:19

Ik heb er 2 keer op gereden en ik vond hem wel hard, maar goed ik had indertijd ook een zacht JC zadel om op te rijden

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:38

Nou, ik heb er zonet mee gereden (ff het paard zelf aanvoelen), en eerlijk, mijn dochter heeft niets teveel gezegd. Ik vond 'm ontzettend fijn zitten en absoluut niet hard. Dit is trouwens ook een DL extra. Mssis er nog verschil in? Nu heb ik hiervoor altijd met een KN gereden, ook onwijs fijn, maar niet wat de meesten wellicht een zachte zit vinden. Dus mijn billen zijn wrs wat minder verwend ;)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:02

aslo schreef:
Nou, ik heb er zonet mee gereden (ff het paard zelf aanvoelen), en eerlijk, mijn dochter heeft niets teveel gezegd. Ik vond 'm ontzettend fijn zitten en absoluut niet hard. Dit is trouwens ook een DL extra. Mssis er nog verschil in? Nu heb ik hiervoor altijd met een KN gereden, ook onwijs fijn, maar niet wat de meesten wellicht een zachte zit vinden. Dus mijn billen zijn wrs wat minder verwend ;)

Maar was dit een nieuw of ouder zadel, want bij de nieuwe zadel hebben ze iets gevonden op het harde zitvlak.

[HAR] Stubben biomex

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:36

de nieuwere modellen van stubben zijn soieso veel zachter dan de old school stubben zadels,
ik heb verschillende stubbens onder mijn kont gehad van 1 tot tien jaar oud die prima zaten
zeker in verhouding met de echte oudjes van stubben

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:36

koetjeboe schreef:
Maar was dit een nieuw of ouder zadel, want bij de nieuwe zadel hebben ze iets gevonden op het harde zitvlak.

[HAR] Stubben biomex

Nee, is al een wat ouder zadel. Sowieso zonder biomex.