waterdichte deken wassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

waterdichte deken wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:08

Ik heb een vraag, deken via een bokker gekocht, kan ik die wassen zonder wasmiddel in me machine op 30 graden?
Het lijkt me wel toch

petitparis

Re: waterdichte deken wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:12

met of zonder wasmiddel maakt niet zoveel uit denk ik. Alleen voor het waterdivcht zijn, kan je er een speciaal goedje bijdoen.
Hangt ook af van hoe groot het deken is en de vulling. Een 200 grams deken van 185 geraakte niet in mijn wasmachine. 't is te zeggen geraakte er wel in, maar de wasmachine draaide niet meer rond.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:16

Dat je dat de wasmachine in krijgt ;) Maar bij de meeste drogisten kun je een flesje kopen wat de spullen waterdicht houd.

Je kan ze ook wegbrengen naar je ruitersportzaak, worden ze gereinigd en waterdicht gehouden is misschien makkelijker.

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:18

Je kunt volgens mij ook van dat wasmiddel gebruiken dat ook voor wintersportkleding wordt gebruikt. Ik zou je in ieder geval willen afraden om Harmisol te gebruiken (dat verkopen veel drogisten) omdat dat helemaal afsluit en dus wel waterdicht, maar niet meer ademend maakt. Maar dat speciale wasmiddel is volgens mij vrij duur, dus kun je misschien net zo goed je deken laten wassen...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:13

Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om een waterdichte deken zelf te wassen, bij mij heeft de wasmachine het nl 1 keer begeven tijdens het wassen. Waterdichte dekens spoel ik meestal af met de slang op de poetsplaats omdat bij wassen de waterdichtheid wordt aangetast.

Een aantal stalgenoten brengen de dekens 1x per jaar naar een proffesionele wasserij in Ijmuiden en vermelden er dan bij dat het om een regendeken gaat.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:57

Ik ook geen voorstander van het zelf wassen van waterdichte dekens. Zelfs niet van het niet zelf wassen. Ik heb een paar dekens bij bovengenoemde en andere wasserijen gebracht. En laten behandelen zodat ze weer waterdicht zijn. Maar ze zijn dan nog wel waterafstotend, maar een echte langdurige plensbij kunnen ze niet meer aan. Ik spoel mijn dekens inderdaad alleen af met een slang of sponsje en was ze nooit.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:48

bij de paardendrogist kun je speciaal spul kopen om de regendekens mee te wassen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:23

Als hij niet zo heel vies is zou ik hem helemaal niet wassen.
Ook niet bij een speciaal bedrijf.
De waterdichtheid wordt er altijd minder van, welk middel er ook gebruikt wordt.
Gewoon niet wassen of evt. alleen afspuiten met de tuinslang.