Parlanti laarzen, wie rijdt er ook mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Parlanti laarzen, wie rijdt er ook mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:34

Hallo,

Ik ben van plan om Parlanti rijlaarzen aan te schaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het model Dressage America.
Deze laars heeft de rits schuinvoor net zoals de Anky laars.
Parlanti is de ontwerper van de rits op deze plaats.

Ik weet al wel dat er een aantal 'bekende' dressuuramazones met dit merk rijden, maar ben ook erg benieuwd
of er ook bokker mee rijden.

Wat is jullie ervaring met deze laars of andere modellen van dit merk?
Alle ervaringen net dit merk zijn welkom!

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:57

Zijn al heel veel topics over. Meningen erg verdeeld over deze laars.
Een hel om in te rijden, daarna wil je nooit meer wat anders!

EDIT
* Srry, fout gelezen! Ik dcht dat het over de petri laars ging ..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:05

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je e.e.a. tegen. Vind ze erg mooi maar ze zijn niet goedkoop.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:15

Al langere tijd waren mijn moeder en ik geinteresseerd in Parlanti laarzen. We hadden Parlanti verkopers vaak gezien op grotere springwedstrijden. Die laarzen blonken gewoon echt uit. Maar toen waren mijn voeten nog niet echt uitgegroeid dus we wilden nog wachten.

Ik heb in ongeveer december dacht ik Parlanti laarzen aan laten meten. In Januari kwamen ze binnen. Je kon er ook houten laarzenspanners bij doen, dat hadden wij gedaan, omdat ze zo langer mee zouden gaan.

Ik heb springlaarzen gekocht. Je kon uit heel veel dingen kiezen hoe je je laarzen wou. Hoog, laag, met sporenstoppers, bruin, zwart...diamantjes... Je kon ook kiezen of je zacht leer wilde, gemiddeld leer of hard leer. Het harde leer wordt vooral gebruikt bij dressuurlaarzen. Het zachte leer bleek al meteen vanaf de eerste dag fijn te zitten, maar dat zou snel gaan plooien, en dat is niet mooi. Ik had dus gekozen voor het gemiddelde dikte leer.

En ze zitten echt suuuuuuuuuuuuperfijn. Bij het opmeten is bij elke maat 1 cm afgetrokken, zodat de laarzen precies in de vorm van je been konden rekken. Er werd toen gezegd dat het op het begin nogal pijn zou doen, omdat het zo strak is afgemeten. Maar dat viel echt reuze mee! Eerlijk gezegd deed het niet eens pijn, alleen een beetje druk, maar na enkele keren rijden rekt het leer al snel.

Omdat de laarzen gewoon helemaal precies zijn afgemeten op verschillende plekken van je been, zitten ze echt helemaal perfect gewoon.

Parlanti laarzen zijn wat prijziger dan andere laarzen, maar ze zijn echt supermooi afgewerkt, en ik denk dat je er zeker geen spijt van zult krijgen ;)

Anoniem

Re: Parlanti laarzen, wie rijdt er ook mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:35

ik heb chaps! Echt superrrmooi, chaps zijn ook wel aan de prijs (275) Maar mijn kuiten veranderen nogal veel (kan wel 1/2 cm tussen zitten met ochtend avond)

Dan is het niet ideaal, ik kreeg ze in het begin amper aan... Uiteindelijk heb ik ze weggelegd.. Omdat ze dus gewoon niet aan gingen en de rits eruit getrokken heb.. Heb ze weggelegd en ben gestopt met paardrijden (mijn peerd kreeg een blessure) en mijn kuit werd 5 cm dikker...

Dus ik weer op laten meten, hebben ze echt heel mooi een stuk elastiek in laten zetten! Ziet er echt supermooi uit, alleen nu zijn ze wel veels te groot, en dat vind ik wel jammer, want je ziet nu echt dat het chaps zijn zegmaar, en ze zakken vanwege het soepele leer ook wel snel in..

Daarnaast heb ik 5 maanden (!) moeten wachten toen ik ze aan liet meten, en toen ik ze daadwerkelijk kreeg!

Maar ze zijn wel écht heel mooi... In dat opzicht is het een aanrader...

Tanja

Re: Parlanti laarzen, wie rijdt er ook mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 07:20

HAR-->RUI