Massimo trail vs equestor trail

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Massimo trail vs equestor trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:32

Ik rijd momenteel boomloos op een cheyenne barefoot. Mijn paard loopt hier en reageerd hier super op.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet zo`n sterke rug heb en iedere keer met gigantische pijn in mijn rug van mijn paard kom waarna ik me zoieso haast een dag niet normaal kan bewegen. Conclusie, Jammer maar ik denk dat mijn barefoot de deur maar uit moet ;(
Nu wil ik v/d zomer lekker buitenritten gaan maken en af en toe wat "dressuuren" Mij trekken hierdoor erg de massimo trail en de equestor trail zadels. Over massimo trail hoor en lees ik heel veel positieven dingen en over de equestor eigenlijk te weinig info over te vinden. Tot nu toe haast alleen negatief. Zijn er mensen die hier equestor trail rijden?
En waarom zou jij voor massimo of de equestor kiezen? Waar zit hem de zo`n 400 euro prijsverschil in denk je?
Dit is gewoon even omdat ik me in de beide zadels wil verdiepen voordat ik er 1 aanschaf.
Ik kies niet meer voor een dressuur zadel omdat ik vrij kortje pootjes heb :P
Ik vind het wel heel jammer van het barefootzadel want ik had echt een heel goed contact met mijn paard en hij reageerde ook veel vlotter op mijn hulpen.
Nou, brand maar los! :Y)

zorrootje

Re: Massimo trail vs equestor trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:38

Ik heb nog een massimo trail te koop, super zadel!!
Als nieuw half jaar oud nauwelijks gebruikt
Zie marktplaats trefwoord massimo, woonplaats maarheeze
Grs Willemijn

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 08:44

Hey, ik heb de advertentie ffe bekeken. boom maat 32 is vrij smal toch bij massimo? Heb je ook een foto v/d voorkant van het zadel? En hoe valt de zitting van de massimo? is 18.5 inch niet vrij groot? :o Ben niet zo thuis in de massimo maten :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:04

Ik heb een Massimo Trail en ben er heel erg tevreden over.
De 18,5 inch valt niet als een 18,5 inch overigens. Zit ergens tussen 17,5 en 18 in.
Ik heb een boommaat 36. Door het brede tussenkanaal ligt het super op mijn haflinger.
Ik weet niet waar je woont, maar je bent welkom om er eens op te zitten :)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 10:44

Helllleeeeemaaaal in het noorden van Friesland ;) Bedankt voor je uitnodiging :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:25

De lengte is wel een punt...
Ik heb een Equestor gekocht, het pastte qua lengte maar krap aan hoor. Helaas bleek hij bij nadere inspectie scheeft te zijn en heb ik he mteruggebracht (2e hands)
Het voordeel vd Massimo is de korte lengte. Ik heb 2 17,5 inch zadels en die passen gewoon mooi op mijn kortgerugde paarden.
Met maat 40 kan ik er ook nog wel in.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:26

Helaas, dat is wel een eind weg :D

De lengte was ook de reden dat ik voor Massimo heb gekozen. Ik heb zeker wel 18 inch nodig. Heb nu 18,5 inch en dat past ook nog prima op de rug van mijn korte haflinger.
Ter vergelijking: een euroriding diamant 18 inch was net te lang.