Zadel kwaliteit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FabrieD

Zadel kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 17:32

Ik ben op zoek naar een niet al te duur veelzijdigheidszadel. (voor een jong, net beleerd paard wat in mei 4 word)
Wie van jullie weet nog een leuk zadel?

Ik heb zelf ook al rond gekeken, en zag een paar: Baseline Start veelzijdigheid, Pfiff Beauty, Wintec en een tweedehands Pagony Diamond,. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik zou graag wat meer over de kwaliteit van het zadel willen weten.

Anoniem

Re: Zadel kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:39

wintec bevalt mij erg goed ! ook erg handig met de verwisselbaren kopijzers.. waardoor het zadel na een langeretijd (zodra het paard meer spieren heeft) ook nog passend te maken is.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:23

Nog belangrijker dan de kwaliteit is of het je pony wel past, anders heb je er namelijk helemaal niks aan. Bel een goede zadelmaker, liefst een MSFC, en laat de bepalen en uitleggen welk zadel past.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:36

ja dat hij past is natuurlijk het belangrijkst, maar hallo de kwaliteit vind ik ook zeker belangrijk! vooral ook voor jullie veiligheid, je moet niet hebben dat in ene de singelstoten het begeven of dat de beugelophanging kapot gaat.

dus wat dat betreft zou ik eerder een goed zadel kopen (2e hands misschien als je niet te veel wilt uitgeven) dan zo'n 'goedkoop' zadel als wat jij opnoemt.

van de zadels die jij noemt heb ik alleen ervaring met wintec, en dat is aardige kwaliteit, toch geef ik de voorkeur aan leer boven kunststof qua comfort.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:35

Zaina schreef:
ja dat hij past is natuurlijk het belangrijkst, maar hallo de kwaliteit vind ik ook zeker belangrijk! vooral ook voor jullie veiligheid, je moet niet hebben dat in ene de singelstoten het begeven of dat de beugelophanging kapot gaat.

dus wat dat betreft zou ik eerder een goed zadel kopen (2e hands misschien als je niet te veel wilt uitgeven) dan zo'n 'goedkoop' zadel als wat jij opnoemt.

van de zadels die jij noemt heb ik alleen ervaring met wintec, en dat is aardige kwaliteit, toch geef ik de voorkeur aan leer boven kunststof qua comfort.

Tuurlijk is kwaliteit ook belangrijk! Maar niet belangrijker dan pasvorm vandaar dat ik erop wijs. Een goede zadelmaker raad naar mijn mening geen zadel van slechte kwaliteit aan, en heeft inderdaad ook keuze uit tweedehands zadels.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:21

Van de genoemde zadels zou ik alleen de wintec vertrouwen. De rest is echt niet denderend te noemen. Zoek ook maar eens de topics op over de uit elkaar gehaalde zadels. Staan denk ik wel in het sticky op Harnachment.

Verder kun je denken aan Thorowgood, Rossner of JC. Iemand enig idee over de prijzen van Euroriding?

Natuurlijk de 2ehands Kieffers, Stubbens en Kentaur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:29

fjordnina schreef:
Van de genoemde zadels zou ik alleen de wintec vertrouwen. De rest is echt niet denderend te noemen. Zoek ook maar eens de topics op over de uit elkaar gehaalde zadels. Staan denk ik wel in het sticky op Harnachment.

Verder kun je denken aan Thorowgood, Rossner of JC. Iemand enig idee over de prijzen van Euroriding?

Natuurlijk de 2ehands Kieffers, Stubbens en Kentaur.

als je het heb over Thorowgood en Wintec kun je beter voor wintec gaan.. die zijn kwalitatief toch beter. verder valt Euroriding ook wel bij de B merken

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:40

Wintec is gelijk aan Thorowgood. En beslist niet beter. Persoonlijk vindt ik het zelfs een rotzadel. Na 3 uur op een wintec heb je de vorm van de boom in je benen staan.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:50

Baseline en de Beauty van Pfiff zou ik afblijven, m.i. gewoon rommel. Denk dat je veel beter voor een 2ehandse van een degelijk merk kunt gaan.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:02

fjordnina schreef:
Wintec is gelijk aan Thorowgood. En beslist niet beter. Persoonlijk vindt ik het zelfs een rotzadel. Na 3 uur op een wintec heb je de vorm van de boom in je benen staan.

Inderdaad!
Ik ben ook ècht niet te spreken over wintec, maar over thorowgood hoor ik enorm veel goeds!
Verder staan er heel vaak mooie zadels hier op bokt te koop à la prijsklasse wintec, maar van miljoenen malen betere merken. Is ook een goede optie, maar dan moet het wel passen natuurlijk :) (zonder bontje dus...) Maar over het algemeen krijg je toch wel pasgarantie, als het niet past kun je hem terugsturen.

Boomloos is ook nog een optie, en dan ben ik persoonlijk best wel weg van de zwarte Cherokee . Ik heb alle zadels in het echt gezien, en dit vond ik persoonlijk de degelijkste, mooier dan de london (dressuurzadel), ik vind hem wat eleganter. Deze kost €549,-.
Uiteraard is de cheyenne ook nog een optie, voor €449,-. Of natuurlijk de goedkopere, makkelijkere optie, de kunststof variant op de Cheyenne. De Cheyenne DryTex voor €299,- en heel degelijke kwaliteit. Uiteraard allebei ook in bruin en zwart verkrijgbaar, als deze kleur niet bevalt ;)

Maar deze zadels zijn goedkoop, en vormen zich makkelijk naar je paard. Ze passen sneller dan bijvoorbeeld de wintec.