Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Zaina schreef:ja dat hij past is natuurlijk het belangrijkst, maar hallo de kwaliteit vind ik ook zeker belangrijk! vooral ook voor jullie veiligheid, je moet niet hebben dat in ene de singelstoten het begeven of dat de beugelophanging kapot gaat.
dus wat dat betreft zou ik eerder een goed zadel kopen (2e hands misschien als je niet te veel wilt uitgeven) dan zo'n 'goedkoop' zadel als wat jij opnoemt.
van de zadels die jij noemt heb ik alleen ervaring met wintec, en dat is aardige kwaliteit, toch geef ik de voorkeur aan leer boven kunststof qua comfort.
fjordnina schreef:Van de genoemde zadels zou ik alleen de wintec vertrouwen. De rest is echt niet denderend te noemen. Zoek ook maar eens de topics op over de uit elkaar gehaalde zadels. Staan denk ik wel in het sticky op Harnachment.
Verder kun je denken aan Thorowgood, Rossner of JC. Iemand enig idee over de prijzen van Euroriding?
Natuurlijk de 2ehands Kieffers, Stubbens en Kentaur.
fjordnina schreef:Wintec is gelijk aan Thorowgood. En beslist niet beter. Persoonlijk vindt ik het zelfs een rotzadel. Na 3 uur op een wintec heb je de vorm van de boom in je benen staan.
(zonder bontje dus...) Maar over het algemeen krijg je toch wel pasgarantie, als het niet past kun je hem terugsturen.