Rits van de chaps gaat steeds open....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bentofan

Rits van de chaps gaat steeds open....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 20:09

Hoi,

ik heb een probleempje :o , de rits van mijn chaps gaat tijdens hij rijden steeds open.
De rits zit aan de achterkant en beschadigd steeds mijn zadel als het open gaat, heeft iemand
enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat het ritsje niet meer open gaat. :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:14

Ellen :D,

Ik zat me iets te bedenken hè.. je hebt ongeveer zelfde chaps als ik, rits in ieder geval op dezelfde plek.. Hoe heb jij je benen liggen als de rits het zadel raakt als jij rijdt :o ? De rits zit aan de achterkant dus als 't goed is moet je de achterkant van je kuit tegen het zadel drukken wil de rits je zadel raken. En dat hóort normaal gesproken niet te gebeuren...
Of ben ik nou heel raar aan 't denken? :Y)

Tot morgen!

hmarjolijn

Re: Rits van de chaps gaat steeds open....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:38

Het kan komen omdat je de rits niet ver genoeg omhoog trekt of het trekgedeelte niet tegen de rits aandrukt. De 'rem' van de rits kan dan niet werken en je rits gaat dan open.

Het kan ook zijn dat de rem gewoon stuk is. Dan kan je bij de schoenmaker er een nieuwe in laten zetten.

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:41

Lisannee, dat vroeg ik me dus ookal af maar ik heb er alleen last van als de rits afzakt :o (ik doe verder volgens mij niet iets heel raars met mijn been :+ )

Hmarjolijn, dankje ik zal eens kijken of het helpt als ik de rits goed omhoog haal :Y)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:00

veiligheidspeltje onder de rits ? :)*

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:31

Zijn je chaps misschien te klein? Als er veel druk op je rits komt te staan doordat ze miss te klein zijn kan je ritsje open schieten.. :?