Ik heb vorige week een nieuw kieffer Aachen zadel gekocht. Echter wat ik dus niet gezien had was dat er een soort van witte waas op de lepel zit het is maar een klein gedeelte maar toch redelijk zichtbaar. De zadelmaker waar ik het zadel van gekocht heb zegt dat het met een speciale kieffer creme die hij morgen meeneemt gewoon weg gaat. Echter een andere zadelmaker die bij ons op stal komt heeft er een hard hoofd in en zegt dat als het wel weggaat je dikke kans heb dat het terug komt omdat het een schuurplek lijkt (de plek is niet te verwijderen met water). Echter mij kan je alles wijsmaken dus wie heeft er enig idee wat ik hiermee moet. Moet ik van mijn zadelmaker eisen dat hij een ander 'nieuw' zadel meeneemt of toch eerst het cremetje proberen, met de kans dat het terug komt en de zadelmaker het zadel niet meer inneemt ivm gebruikerssporen. We hebben het hier dus niet over een zadel van €100,-
ik zou terug gaan en een nieuwe eisen. ja kan er wel allemaal creme en dingen op gaan smeren, maar dat zou helemaal nog niet nodig moeten zijn als je hem zo kort geleden hebt gekocht...