Heb inderdaad gehoord dat het van haarlak enz. ook heel erg mooi kan gaan glanzen. Maar persoonlijk ga ik dat niet op m'n hoofdstel spuiten, hartstikke slecht voor 't leer.
Je moet er mee om kunnen gaan, maar van Urad gaat je tuigage pas echt mooi glimmen.
Althans, als je het goed aanbrengt. Een dun laagje, en later nog eens een dun laagje geeft een heel mooi glanzend effect, zoals hierboven op de foto.
Met warm water kun je het er zo weer afwassen, is dus niet vet. Enige nadeel: bij te dik opbrengen krijg je een streperig effect en kan het plakkerig zijn.
Mariska_R
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-09 15:52
Is dat niet hetzelfde idee als Glossy Leather? Word ook plakkering als je het te dikt opbrengt heb ik al gemerkt (En is ook voor bankstellen e.d)
Maar al met al,het glom niet
Mariska_R
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-09 15:54
Arielle_ schreef:
Heb inderdaad gehoord dat het van haarlak enz. ook heel erg mooi kan gaan glanzen. Maar persoonlijk ga ik dat niet op m'n hoofdstel spuiten, hartstikke slecht voor 't leer.
Oei..dat durf ik er nu echt niet op te spuiten...
Divine
Geplaatst: 22-02-09 15:55
Glossy Leather ken ik niet.
Van Urad gaat het echt glimmen, ik zoek even een foto van mijn mentuig...
Ik gebruik het zo af en toe, bijvoorbeeld voor een wedstrijd. Geeft een mooie uitstraling vind ik.
Ik breng het wel een dag of twee van te voren aan, omdat het dus iets plakkerig kan aanvoelen. Na een dag is dat wel weg.
Gewoon goed de gebruiksaanwijzing (zit onder de deksel) opvolgen, dan krijg je het beste resultaat.
Voor op het zitvlak van een zadel is het volgens mij minder geschikt.
lolclub
Geplaatst: 22-02-09 23:28
ik heb een donkerbruine rondgenaaide stangtrens met op de neusriem bruin lakleer. het hoofdstel is van het merk Otto Schumacher, zal morgen even een foto plaatsen,
ik zelf vindt hem heel apart en chique
Ikima
Geplaatst: 22-02-09 23:55
Divine, blijft het wel lang glimmen, of is dit ook na een paar dagen weg?
Het blijft zeker een tijdje glimmen, een week of twee denk ik. Ik let er eigenlijk nooit zo op omdat ik het meestal alleen voor een wedstrijd gebruik. Ik denk dat dat ook wel afhankelijk is van hoe vaak je de tuigage gebruikt. Bij mijn mentuig is dat maar een paar keer per week.
Het is er sowieso niet na een paar dagen al weer af. En als je het in een paar dunne laagjes aanbrengt gaat het meer glimmen en blijft het ook langer zitten.