Welk bit kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Welk bit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 09:40

Ben wel toe aan een nieuw bit , maar het bit dat ik nu heb is eigelijk gewoon een simpel enkelgebroken bit van RVS.
Dus echt standaard maar dat was ook omdat we net ons eerste paard gekocht hadden en nog niet wisten welk bit enz..

Nu wil ik dus een bit dat echt goed zit in de mond. Heb al heel wat sites afgegaan maarja deze maken altijd reclame voor hun
eigen bitten waardoor ik het helemaal niet meer weet.

Zal even kort beschrijven wat het ongeveer moet zijn : mijn paard is nogal hard in zijn mond en geeft niet zo gemakkelijk na .

Wat voor bit moet ik kopen?

Joyce_

Re: Welk bit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:26

Ik mag toch eigenlijk hopen dat je 'geeft niet zo makkelijk na', gebruikt als reden om een bepaald bit te kopen? Nageven komt als je hem goed rijdt, niet als je hem met een scherper bit naar beneden trekt..

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 10:27

Myukii schreef:
Ik mag toch eigenlijk hopen dat je 'geeft niet zo makkelijk na', gebruikt als reden om een bepaald bit te kopen? Nageven komt als je hem goed rijdt, niet als je hem met een scherper bit naar beneden trekt..

Dat bedoel ik niet , ik zoek ook helemaal geen scherper bit, maar een bit dat zorgt voor meer ontspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:49

Ik heb de fijnste ervaringen met een Dubbelgebroken aurigan watertrens :j Daar lopen mijn pony's erg fijn op..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:53

Dat verschilt erg per paard. Heeft hij veel of weinig ruimte in de mond? Hoe dik is de tong? Sabbelt hij graag op het bit? Zulke dingen moet je bekijken, naar de winkel trekken en info vragen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:03

Ik begrijp uit je openingspost dat je paard dus hard is in zijn mond en niet makkelijk nageeft omdat je rijdt met een simpele enkel gebroken bustrens, omdat je 'niet beter wist'? Die redenatie is m.i. dus al een heel verkeerde invalshoek. Een harde mond en niet nageeflijk zijn komt m.i. in 1e instantie door de onkundigheid van een ruiter. M.a.w. ook al zou je een voor het paard zelf fijn bitje erin hebben, dan nog kan het paard een harde mond houden/krijgen en niet (meer) nageeflijk willen lopen. Ik heb trouwens juist wel hele goede ervaringen vwb een simpel, enkel gebroken trensje.

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:11

Inderdaad Yvank, een Dubbelgebroken aurigan watertrens is heerlijk om mee te rijden. De meeste paarden reageren hier erg goed op, jong en oud. :)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:36

Gewoon een simpel bitje, dubbel gebroken. Ik rijd mijn paard met een dubbel gebroken K&K bustrens.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:59

Dubbelgebroken bustrens van rvs of Golden Brass. Niet te dik (dus niet dikker dan 18mm)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:01

Ik heb een bit met koperstripjes ( niet degene die los zitten) waardoor mijn paard het bit graag in heeft en waar ze heerlijk op loopt. Het is een mylerbit, die bekend staat om :
Tongvrijheid, koperen stripjes die de speekselaanmaak bevorderen en onafhankelijke zijdelingse draaibaarheid.