Beugelriemen bij Wintec

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Beugelriemen bij Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:19

even een hele simpele vraag.

Ik heb een wintec vhz zadel en nou was mijn vraag of ik de beugelriemen ook onder het zadel
kan dragen?

simpele vraag maar wil gewoon even zekerheid :Y)

Annemeik

Re: Beugelriemen bij Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:23

Nee kan niet. Het kunststof gaat dan werken en dan krijg je een heel lelijk zweetblad. Nooit doen dus.

Het is ook niet nodig, want het kunsstof beschadigd toch niet van de beugelriemen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:14

Annemeik schreef:
Nee kan niet. Het kunststof gaat dan werken en dan krijg je een heel lelijk zweetblad. Nooit doen dus.

Het is ook niet nodig, want het kunsstof beschadigd toch niet van de beugelriemen.

Weet niet waar jij die informatie weghaalt?

Bij bepaalde modellen van wintec, o.a. de Isabell Werth, kunnen de beugelriemen wel onderlangs gedragen worden. Weet niet hoe dat met vzh modellen zit, maar het kán dus wel. Weet niet welk model je hebt? Je kan het zelf ook bekijken bij de beugelriemhaakjes, of er een mogelijkheid is om ze onderlangs te doen.

Beugelriemen beschadigingen het zweetblad op den duur wel degelijk, net als bij leer.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:18

Annemeik schreef:

weet niet hoe je erbij komt ? :Y)
maar met mijn wintec dressuurzadel , heb ik ze er ook onderlangs.
enof de zweetbladen als je ze eroverheen hebt beschadigen, bewijs zit op mijn zadel :Y) niet heel duidelijk maar het zit er wel.
dus als je het mooier vind kunnen ze zeker onderlangs heb ik ook! geen enkel probleem!
en; je beenligging word er meestal ook nog wel beter van. :+

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:20

En het beschadigen is erg? Volgens mij is het erger als je zweetblad helemaal uitlubberd.

Idd er is 1 wintec waar het bij kan, maar die is daar speciaal voor, dus dan had de ts het neem ik aan niet gevraagd.

Ja, natuurlijk wordt je been ligging er beter van, maar uiteindelijk lever je op je zadel in. En op een ander zadel heb je juist onrustige benen doordat je normale riemen niet meer gewend bent. Maar goed.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:47

De wintec 250 en 500 kunnen er niet tegen, de stoffen onderkant gaat finaal kapot daardoor.(en dat heeft wel degelijk effect aan de buitenkant :j )

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:05

heb een isabel werth dus als ik het goed lees kan het wel. zit geen stof aan de onderkant dus dat zou het probleem niet moeten zijn. ik heb dus ook het gevoel dat daardoor mijn beenligging beter zal worden.

dankjewel voor de reacties!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:11

ik had op mijn gewone wintec VSH van die enkele kunstof beugelriemen ook onder het zadel door. geen enkel probleem het kan dus wel.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:11

ik heb op mijn 500,pro en isabell werth alle beugelriemen onderlangs...

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:18

Annemeik schreef:
En het beschadigen is erg? Volgens mij is het erger als je zweetblad helemaal uitlubberd.

Idd er is 1 wintec waar het bij kan, maar die is daar speciaal voor, dus dan had de ts het neem ik aan niet gevraagd.

Ja, natuurlijk wordt je been ligging er beter van, maar uiteindelijk lever je op je zadel in. En op een ander zadel heb je juist onrustige
benen doordat je normale riemen niet meer gewend bent. Maar goed.

Hoi
nou ik rij al meer dan een jaar zo met mn paardje , en mn zadel ziet er nog super uit , boven en onder de zweetbladen :D .
het valt ook wel een beetje mee dat je je benen niet meer stil kan houden op een ander zadel waar ze bovenlangs gaan , ik merk iig geen verschil :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:09

Annemeik schreef:

Het gaat er niet om of het erg is, het gaat erom dat het wel degelijk beschadigd, net als elk ander zadel slijt door gebruik.

Ik heb ook een tijdje mijn riemen onderlangs gehad bij m'n Isabell Werth, alleen vond dat niet zo fijn. De IW heeft ook een extra zweetbladriempje, en als je ze dan onderlangs doet zit je daar wat mee in de knoop (vast blijven hangen e.d.). Ik doe het iig niet. :)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:57

Ik geloof dat m'n 2000 vz ze ook onderlangs kan hebben, heb het in het begin wel geprobeerd ermee te rijden ... rijd erug euh apart :+ Ik ga ook vaak naar buiten en spring veel met het zadel, dan vind ik het een beetje eng die beperkte bewegingsvrijheid. Ik zit eigenlijk wat te azen op een Isabel Werth, daar zou ik het mss wel onderlangs doen.
Want ik zie aan mijn vz wel dat het behoorlijk slijt .. nou heb ik er lederen beugelriemen momenteel aan en dat slijt behoorlijk meer dan de Wintec van m'n zusje (500 vz) die er kieffer gladiator beugelriemen aan heeft :j

Of het erg is, tja ik weet het niet ... voor een eventuele verkoop is het natuurlijk een nadeel, maar ik zal deze die ik nu heb nooit verkopen. Waar ik wel bang voor ben, want dat heb ik bij lederen zadels wel gezien .. is dat het zweetblad zo dun slijt onderaan, dat het begint te scheuren en dus je zadel naar de knoppen is. Maar kan nog niet heel goed zien of het nou gewoon glad slijt of dat het echt al dun begint te slijten.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 09:53

Dankjewel allemaal!

ik heb het gister voor het eerst geprobeerd en het zit veel beter.

Dankjulliewel voor de reactie's , hier mag nu een slotje op.