Zadels bij de kringloop..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Zadels bij de kringloop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:59

:=
Wat ik vorige week toch tegen kwam..!

Ik was bij de kringloopwinkel aan t rondkijken. Zie ik een zadel liggen.
Heel oud ding, ik gok toch zeker 15 tot 20 jaar oud. Helemaal bruinig gekleurd op de versleten plekken. Kussens bijna plat.. En er lag een prijskaartje bij: 150 euro..
Ik dacht, dat moet ik even van dichtbij bekijken.
Er zat een metalen labeltje op, met de naam van een duitse zadelmaker. Nooit van gehoord (al ben ik dan niet zo heel bekend met (duitse) zadelmakers)
Van dichterbij bekeken.. de singelstoten waren op een paar plekken een stukje uitgerekt, verder zag het er op zich nog wel gaaf uit. Alleen heel oud.
Maar toen ik even de zweetbladen naar elkaar duwde hoorde je duidelijk kraken -> waarschijnlijk een gebroken boom dus :=

Wat vinden jullie daar nu van? Iemand geeft een zadel gratis mee aan de kringloop als decoratie, of gooit het weg in de containers.. En zo'n zadel wordt gewoon weer als rijzadel verkocht, door iemand die ook nog eens totaal geen verstand heeft van zadels!

Liezel1

Re: Zadels bij de kringloop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:02

Beetje apart....
Misschien is het een vooroordeel, maar iemand die naar de kringloopwinkel gaat, kan zich waarschijnlijk ook geen paard veroorloven... dat is de enige troost die je kunt hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:04

Liezel1 schreef:
Beetje apart....
Misschien is het een vooroordeel, maar iemand die naar de kringloopwinkel gaat, kan zich waarschijnlijk ook geen paard veroorloven... dat is de enige troost die je kunt hebben.

Dat zou ik niet te snel zeggen, mijn vader haalt daar met regelmaat spullen weg voor toneel :P , maar voor paardenspullen zal ik toch naar de kringloop gaan...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:05

Liezel1 schreef:
Beetje apart....

Dit vind ik een beetje apart..
Ik heb een eigen paard, en loop ook zo vaak in de kringloopwinkels rond te neuzen!
Gewoon opzoek naar leuke spulletjes!

ff ontopic, ik vind het inderdaad ook wel raar dat het weer gewoon als rijzadel wordt verkocht.
Hopelijk trapt er niemand in!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:38

Ik ga ook regelmatig bij de kringloop kijken. Niet zo zeer om de huiskamer te vullen, maar er zijn vaak wel leuke spulletjes te vinden, zoals schilderijen voor weinig geld, en leuke vazen enzo. Zelfs handig als je een oude tv zoekt voor op je slaapkamer bijvoorbeeld.

Ik hoop ook dat het zadel niet wordt verkocht (in ieder geval niet als rijzadel)
Had er eigenlijk wat van willen zeggen bij de verkoopster, maar ik ken dat mens, en dat is een erg vervelende vrouw, om het maar even netjes uit te drukken ;)

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:47

Citaat:
Beetje apart....

Dat is idd een stom vooroordeel zeg!! Net alsof je naar de kringloop gaat omdat je geen geld hebt ofzo!
Tenminste ik weet zeker dat er HEEL VEEL mensen zijn die gewoon heen gaan om oude leuke spulletjes op te knappen! Dat is gewoon een verslaving!

Ja ik zou ook niet zo'n zadel kopen by de kringloop en al helemaal niet voor 150 euro!
Beetje raar dat ze dat daar ook verkopen zeg!
Ik denk niet dat daar mensen in trappen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:04

Dames, Ik ga zelf ook naar de kringloop, soms staan er best leuke spulletjes.
Ik bedoel te zeggen dat iemand die standaard al zijn/haar spullen bij de kringloop haalt, misschien niet snel een eigen paard zal hebben. En al hebben ze een eigen paard, dan mag ik aannemen dat ze ook bekend zijn met de ruitersportzaken en dat ze daar dus geen zadel zullen kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 15:14

Aan de andere kant.. hoeveel mensen gaan er niet naar zadelmarkt?? Die verkopen zo goed dat ze een hele nieuwe winkel en webshop hebben..
Iedereen is altijd maar op zoek naar koopjes..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:18

Ja idd. Alleen is zadelmarkt waardeloos. Met slechte zadels. Ik heb liever iets goeds voor mn paard.

Maar zou dat zadeltje bij de kringloop dus echt niet kopen. Tenminste niet om op een paard te leggen. Misschien leuk als decoratie ergens, maar dan houd t toch echt wel op.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:21

Oh, ik zou het denk ik zo kopen, en uit elkaar halen, kijken wat je tegenkomt! :P

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:28

Ik was laatst ook bij de kringloop en daar verkochte ze caps, vooral veel van de ouderwetse modelletjes maar ook veiligheidscaps.
Hiervan schok ik ook wel van omdat die net zo goed van binnen kapot kunnen zijn. En paardrijden op de manege is tegenwoordig al lang niet meer voor 'rijken' dus ik ben bang dat deze alsnog verkocht worden.
Ik denk dat de oude modelletjes niet zoveel kwaad kunnen omdat deze er door instructrices wel uit worden gepikt maar de nieuwere modellen helaas niet. Terwijl deze zeer onveilig kunnen zijn.
Helaas weten de meeste kringloop medewerkers hier niets van...

Hntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:33

Nooit kopen :O je verprutst wel je paard zn rug als er iets mis mee is!
Hoofdstel zou nog kunnen.. maar zadel.. vink echt niet kunnen.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:37

waarschijnlijk ligt het daar te koop voor decoratie...
150 is dan wel erg veel moet ik zeggen, mijn mening is dat ze in kringloopwinkels vaak geen idee van waarde hebben.
zo heb ik een luxe echt lederen design bank ( leolux) gekocht voor 100 euro
]daarnaast stond een afgeleefd stoffen bankje die 120 koste,..erg vreemd

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:38

Tja, wie koopt er nu ee nversleten zadel voor 150 euro?
Ik vind dat kringloopwinkels steeds duurder worden, en soms zelfs duurder zijn dan nieuwprijs (met boeken zie je dat nogal eens).

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:39

Ik kwam er een keer een KN dressuurzadel tegen voor 100 euro, helemaal goed (na laten kijken) pastte helaas niet op mijn paard, dus terug gebracht.
Zo kan het dus ook, als mensen er geen verstand van hebben. En het geerft hebben ofzo.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:41

Naja misschien vind een oud omaatje het nog wel leuk om zo'n zadel in de kamer te hebben ofzoiets.. Net als sommige een oud hoofdstel ophangen ;)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:42

Liezel1 schreef:
Beetje apart....

nou ja zeg... ik verdien genoeg heb eigen paarden maar kom ook regelmatig in een kringloopwinkel hoor :s tis gewoon leuk om er ff in te snuffelen...
waarom zou je dure dingen kopen terwijl het in een kringloop soms veel goedkoper is. En heel veel oude dingen die niet meer in de winkel te koop zijn, zijn hier wel te koop.
Heb er laatst nog een slee voor nog geen 10 euro gekocht... normaal betaal je er wel 40 euro voor ofzo...

maar nou even reageren op de topic... ik hoop dat niemand het zadel daarvoor koopt... maar voor decorate hoewel ik het daarvoor wel weer te duur vind...
heb je er niets van gezegd tegen de winkelmedwerkers?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:27

hestejente schreef:
Oh, ik zou het denk ik zo kopen, en uit elkaar halen, kijken wat je tegenkomt! :P
voor 150euro..?
Ik zag er ook eens een cap liggen, zo'n ouderwetse, en zooo vies aan de binnenkant... Dat breng je toch ook niet naar de kringloop? Dat gooi je toch gewoon in de kliko? :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:31

Je moest mij es zien afdingen :Y)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:37

Ik heb ooit een mini shet tuigje bij de kringloop gekocht dat deed het prima voor het eerste beleren en kijken of mijn pony er aanleg voor had. Dat dingetje koste dan ook bijna niks en vervolgens heb ik er weer iemand anders blij mee gemaakt. Maar een zadel met gebroken boom is wel heel slecht en dan voor dat geldt.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:49

Haha, 150 euro voor decoratie? Hmm, dan is het vrees ik idd echt wel voor op een echt paardenruggetje bedoeld.. Loop ook regelmatig binnen voor mijn tussen Kunst en Kitsch momen (hoop doet leven he..). Maar ik ga naar een zadelmaker die gewoon 2e hands zadels heeft naast nieuwe en dat vind ik veel gerust stellender dan bij een Kringloop kopen..
Misschien toch iets van zeggen.. Heeeel vroeger was ik als kind ook blij als ik iets tegen kwam op een rommelmarkt ofzo en had ik echt geen verstand van of het goed was of niet, dus linke soep eigenlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:52

mijn vorige manege had een keer een zadel van 12 euro bij de kringloop gekocht, ding is helemaal gecontroleerd en was nog gewoon goed :j

Voor een pensionpaard is het mss een beetje, tja... Denk niet dat er uberhaupt een markt voor is :P

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:53

laat mijn viendin nou vorige week een zadel weghalen bij de kringloop. :+
voor 20 euro een PERFECT passend zadel,doe dat maar eens na!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:18

Nou bij ons in de kringloop zie je echt geen zadels liggen :P
hooguit wat rijlaarzen en zelden een rijbroek maar meer niet.
Verder zou ik voor 150 euro geen deco zadel kopen en al helemaal niet voor ene paardenrug, daarvoor heb ik teweinig pap gegeten om te zien of het zadel nog heel is voor een paardenrug.

Maar mocht ik er verstand van hebben zou ik er niet zoor terugdeinzen om er daar een te kopen als hij gewoon goed is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:16

Vroeger (toen ik een jaar of 8 was) had een vriendinnetje van mij een pony en die liep ook met een zadel dat bij de kringloop vandaan kwam. Maar ik kan me ook niet herinneren dat er toen zadelmakers kwamen enzo, je gooide gewoon op je paard wat er wel goed uit zag.