Op zoek naar een zadel(maker) voor haflinger.....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Op zoek naar een zadel(maker) voor haflinger.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:11

Ik weet het, er lopen al 300 topics op bokt met hetzelfde onderwerp. Toch kan ik daar niet echt het antwoord op mijn vraag/probleem vinden.

Ik ben namelijk op zoek naar een zadelmaker of winkel (maakt me eigenlijk niet zoveel uit), die meer dan 1 zadel heeft wat eventueel op een ouderwets type haflinger zou passen.

Ik heb nu in bijna 2 jaar tijd zoveel verschillende zadels gehad dat ik door de boom en boomloze zadels het bos niet meer zie ;)

Het wordt nu een te duur grapje voor me om telkens een zadel particulier danwel bij een winkel te kopen, na te laten kijken door een zadelmaker, tot de conclusie komen dat het niet past, om vervolgens (met verlies) weer te verkopen.

Ik ben ook nog niet DE zadelmaker tegengekomen die met een selectie bij ons langs kan komen, simpelweg omdat de meeste zadelmakers te weinig brede zadels in het assortiment hebben of enkelt in absurt hoge prijsklasses.

Dus..... wie denkt er met me mee, en heeft de gouden tip?

Qua budget, tja het liefste niet meer dan 1000 euro, nieuw of tweedehands maakt me niet zo uit. Ik sta open voor alles, als ik er maar lekker in kan zitten, maar nog belangrijker, dat het goed ligt op m'n pony.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:50

WOW zadel is passend te maken op iedere paard.
Nieuw is erg prijzig dus als je dit niet hebt kan je ook voor een 2dehands zadel gaan.
Maar heb je eenmaal dit zadel dan hoef je geen andere meer.
Ook handig want je bent nooit je zadel kwijt als hij aangepast moet worden, want in de kussens zit lucht en de zadelmaker pompt ter plekke de kussens op of iets minder lucht er in.
Ook alles aan het zadel is vervangbaar.
Kijk eens op http://www.zadelmakerijboer.nl of mail eens met zadelboer hier op bokt

_Liez

Re: Op zoek naar een zadel(maker) voor haflinger.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:27

een echte aanrader is Holland in Klarenbeek. alles is mogelijk ,Mag gewoon dingen meenemen om te passen.
En maakt je zadels heel goed. een iets oudere man is het met een klein winkeltje maar heeft super spul als je meer wil weten pm even