oornetje tegen geluid?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bootje32

oornetje tegen geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:30

Mijn pony reageert erg op harde geluiden (klappende mensen, muziek met een harde bas), daar wordt hij heel zenuwachtig van.
Ik vroeg me dus af of een oornetje geluid echt dempt en dus zou kunnen helpen? Of dat het eigenlijk alleen voor de vliegen is?
Alvast bedankt!

Sorry als hier al een topic over is!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:32

Oornetjes helpen niet tegen het geluid maar tegen vliegen die in de oren kunnen waaien. Wat wel helpt zijn watjes in de gehoorgang doen. Dat dempt het geluid wel. Wel na afloop weer verwijderen dan he ;)

bootje32

Re: oornetje tegen geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:34

Is dat ook toegestaan met springwedstrijden (watjes in de oorgang doen)? Want het is alleen dan nodig.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:37

ik zou geen watjes doen,want dan loop je de kans dat er stukken van het watje blijven zitten! je kunt een spons rond knippen en in het oor stoppen vliegennetje er over heen dan zie je het ook niet.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:40

Nee joh stukken wat blijven écht niet zitten hoor :D Die kun je ook gebruiken als je de oren gaat scheren of knippen zodat er geen kleine haartjes in de oren zelf vallen maar op het watje dan :)

Maar het mag zo ver ik weet niet bij springen :) Heb het wel vaak gezien bij de kortebaandraverij dat dravers met hele proppen watten in hun oren liepen tegen het geluid.

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:42

Tsja, als het niet mag, houdt het op (het is niet zo erg dat ik dat ervoor over heb) ;)

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:03

Gebeurd veel hoor, meer dan je denkt. Prop watten in de oren, mutsje erover, niemand die het ziet.. En paard is braaf :D

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:05

Zover ik weet is het gewoon toegestaan bij springen.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:41

Een oornetje houdt tot op zekere hoogte wel geluid tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 07:42

Niezzz schreef:

volgends mij mag het ook hoor ? want waarom mag je dan wel een springmutsje op ? want zo heeel veel vlieg komen echt niet in de oren hoor want bij dressuur mag het niet een oornetje.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:50

Ik ben ook paar keer met vliegenmutsje gestart. Zo dat meneer misschien wat minder zou horen en dus minder afgeleid. Z'n mutsje kost niet zo gek veel en kun je gerust eens proberen. Volgens mij nogen proppen in de oren dan weer niet.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:28

Ik gebruik ook een oornetje , en ik spring niet eens :P Maar bij hem is het voor alle geluiden wie hij hoort , hij moet elke geluid wat hij hoort bekijken snappie ? En het helpt aardig hoor ;)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:04

Veel mensen in de hogere sport doen van die watjes in de oren en dan zo'n oornetje erover hoor. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:00

Oornetjes dempen het geluid wel degelijk.
Ik heb heel veel problemen gehad met mijn paardje, dat hij van elk geluid verschrikkelijk schrok.
Hier is toen de DA bij geweest en hij constateerde dat mijn paardje extreem gehorig/gevoelig is aan zijn oren.
Hij heeft mij toen aangeraadde om met een mutsje te gaan rijden, volgens hem zouden die het geluid voor 80% dempen.
In eerste instantie wist ik niet of ik dat moest geloven, dus hebben we voor de zekerheid nog twee andere dierenartsen gevraagd.
En ook die twee raadde inderdaad een mutsje aan, zonder dat van elkaar te weten.
Ik heb dat toen geprobeerd en mijn paard was meteen een heel stuk rustiger.
Sindsdien rijden we er altijd mee. En heel soms probeer ik het zonder, maar dan is het weer paniek.
Dus het werkt wel degelijk.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:31

Anoniem schreef:
Niezzz schreef:

volgends mij mag het ook hoor ? want waarom mag je dan wel een springmutsje op ? want zo heeel veel vlieg komen echt niet in de oren hoor want bij dressuur mag het niet een oornetje.

Nee het is niet toegestaan om watten in de oren te doen. Eigenlijk mag je ook alleen een vliegennetje gebruiken en geen capuchon. Het verschil is dat een vliegennetje gaas voor de oren heeft zitten en dat een capuchon dicht is. Een vliegennetje is tegen vliegen, een capuchon tegen geluid.
Vliegennetjes worden eigenlijk nooit gebruikt, alleen capuchons. Er wordt eigenlijk ook nooit op gecontroleerd, maar officieel mag het dus niet ;)

Je zou dus best wel watjes in zijn oren kunnen doen met een capuchon eroverheen. Alleen op kampioenschappen zou ik er mee oppassen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:36

Oornetje helpt wel veel tegen geluid.
Wanneer je niet watten wilt gebruiken maar hij reageert er nog wel veel op, kun je ook kijken voor rubbere oren, die je in het mutsje kan doen.

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:26

N.a.v. deze berichten ga ik denk ik maar gewoon een oornetje proberen ;)
Bedankt iedereen voor het reageren :D