boom wisselen van wintec zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sidneylover

boom wisselen van wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:04

Jaren geleden heb ik voor mijn pony een wintec 2000 zadel gehad, een heel fijn zadel. Nu lag dat zadel helemaal perfect op de rug, dus heb nooit geen boom moeten wisselen. Nu wil ik naast mijn dressuur zadel graag weer een wintec 2000 veelzijdigheid zadel aanschaffen voor het buitenrijden. Nu vraag ik me alleen af hoe het gaat met het wisselen van de boom bij het zadel ? Ik vind het voordeel van dat zadel dat er meerdere bomen zijn.

Sanniej_

Re: boom wisselen van wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:06

Het wisselen gaat vrij simpel, maar het is niet een klusje dat je gaat doen. Als je bijv. dat zadel op 2 verschillende paarden met dus 2 verschillende bomen wilt doen. Want dan is het niet echt leuk meer ;)
Het is gewoon een kwestie van schroefjes los draaien boom er uit schroefjes vast draaien :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:06

Heb zelf een dressuur gehad.
Gewoon schroefjes losdraaien, klittenband weg en de boom eruit halen en dan andersom weer hetzelfde. Wijst zichzelf eigenlijk :D

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:23

Is idd gemakkelijk te verwisselen maar zou dit niet al te vaak doen. Op een gegeven moment gaat het te gemakkelijk omdat het Kunststof te veel gaat uitrekken en sluit niet alles meer mooi aan.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:42

Dit kan best als je het niet te vaak doet maar na een tijdje gaat het inderdaad te gemakkelijk waardoor het zadel wat slechter word.
ook is het nie leuk meer als je het vaak moet doen, dus ik zal er alleen een kopen als je het maar af en toe hoeft te verwisselen.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:46

ik heb een keer aan een wintec met geroeste schroeven gefrummeld, kan me leukere tijdsbestedingen bedenken maar als je dat soort spul goed bijhoud moet het in principe goed te doen zijn :j

heb overigens zelf een wintec en een (leren) bates, werken met dezelfde boommaten en schroefsystemen! vind ze erg makkelijk :)