GPG beugels, ik krijg het dopje er met geen mogelijkheid af!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

GPG beugels, ik krijg het dopje er met geen mogelijkheid af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:33

Ik weet inmiddels dat ik, om ze te smeren, het dopje er af moet halen. Nou ik ben er een half uur mee aan het prutsen geweest, het dopje is bijna kapot, en hij wil er niet af. Bij beide niet. Heb er al smeerolie tussen gedaan, in de hoop dat het los wil. Niet dus. Iemand tips?

Mijn humeur qua beugels ligt echt onder het nulpunt nu.. Kwam er nu ook net achter dat de corrupte bokker waar ik ze vandaan heb, me 2 verschillende heeft verkocht, de een is een centimeter kleiner als de andere.. :( vandaar dat ik altijd scheef zit. :(

Nou ja, ik hoop in ieder geval dat iemand tips heeft om dat vervloekte dopje er af te krijgen.. }:0

EDIT: kwam er achter dat het GPG is in plaats van GPA :Y)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:45

Er hoort een dop met schoefdraad bij te zitten en dan schroef je ze er zo vanaf. Als je die niet hebt even met je beugels naar de ijzer handel en vragen om een moertje in die maat ben je voor een paar centen klaar!!(en haal je de zwarte dop er zo vanaf)

zorro

Re: GPG beugels, ik krijg het dopje er met geen mogelijkheid af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 15:53

Daar kan ik me echt helemaal geen beeld bij vormen.. Die dop moet er af gedraaid worden, begrijp ik dat goed?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:45

Er hoort een rond zwart knopje met schroefdraad bij te zitten. Die kan je vervolgens in het gaatje van de zwarte beschermkap schroeven en dan draai je de beschermdop er zo vanaf.
Hoop dat het nu snapt?
Dat schroefdraad kan je ook gewoon bij een doe-het-zelf zaak halen in de vorm van een boutje.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:11

Ja, ik snap hem nu ;) Maar.. Ik heb er geen gaatje in zitten, gewoon een hele dop, zonder gaatje of wat dan ook. Zal er zelf anders maar een gaatje in draaien, misschien dat hij dan los wil.. Pff, wat een gedoe.. :D

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:13

Hmmmzzz, welke heb je dan? Dat zou namelijk betekenen dat je hem ook niet op gewicht kunt aanpassen namelijk(die verstelling zit daar ook onder)
Of heb je de eerste uitvoering?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:41

Geen idee, ik heb ze dus 2ehands gekocht. Ik geloof wel dat er een soort boutje op de veer zit, dat kan ik net onder het dopje zien. Het dopje is er half af, en zit nu vast op die bout van de veer.

Maar er zit dus ook nog hoogte verschil tussen beide beugels. Het zijn 2 verschillende.. Ben er inmiddels zo zat van dat ik denk dat ik uit ga kijken voor nieuwe. Ik krijg het ene dopje er niet af, het andere dopje zit helemaal vast, die kan niet eens in beweging, ze piepen en kraken, veren totaal niet, en het zijn 2 verschillende maten. Zonde van mijn geld, maar ik vrees dat ik hier niets meer mee kan..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:43

ik zou die bokkers eens aanspreken als ik jou was, dit is niet normaal..
en even een mod inschakelen!
je hebt schijnbaar troep gekocht!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:56

Dat zou inderdaad niet mogen, dat licht kraken heb ik ook wel, maar dat is puur omdat het weer tijd wordt om te smeren(er zit waarschijnlijk zand tussen)
Overigens kan het ook zijn dat de veer opzich gebroken is, dat zou ook kunnen verklaren waarom ze niet meer veren en korter is. Daarbij staan ze nu op mijn gewicht afgesteld maar iemand die 30 kilo lichter is daar veren ze weer voor geen meter bij en hebben de beugels dus geen toegevoegde waarde.
Heb je anders een paar foto's misschien dat ik er uit kan komen en je tips kan geven(mijn GPG beugels zijn recent helemaal uit elkaar geweest namelijk dus weet ondertussen wel hoe ze horen te zitten)
Mag uiteraard ook via PB

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:48

Oh ja Aafje, als je er dan even naar zou willen kijken, heel graag! Lief van je! Ik zal vanavond even foto's maken..

@ Jolliegirl: ik heb ze denk ik begin vorig jaar gekocht, dus om er nu nog over te beginnen.. Weet niet eens meer hoe deze bokker heet. Ik weet wel dat ze toen meerdere gpg beugels te koop had, misschien heeft ze per ongeluk de beugels verwisseld.. Het is nu niet meer op te lossen, en hoe ik er ook van baal, ik laat het er maar bij. Ik heb het niet eerder opgemerkt, heb ze toen gewoon aan mijn zadel gedaan en er niet naar gekeken. Je gaat er toch vanuit dat het 2 dezelfde zijn :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:48

hmm ja idd, dan is er niets meer aan te doen nee!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 15:34

Nu ik er over na denk, ik heb ze vorig jaar juli gekocht. Maar dan nog, als het nou in een winkel was, oke, maar van een bokker. Denk niet dat die er boodschap aan heeft, ook al is het natuurlijk helemaal niet netjes om mij 2 verschillende beugels te verkopen :+

Ik heb een kleine hoop dat de veer kapot is, zoals Aafje zegt..

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:46

Ik zal vanavond even kijken of ik wat kan verzinnen, en zal ik je ook de beschrijving geven van GPG zelf(staat in de originele doos) hoe je ze uit elkaar kan halen.
Doe het zelf over internet :D
Ik hoop voor je zorro dat dit de oplossing kan bieden!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:16

Oh ik vind het echt hartstikke lief van je! Je ziet de foto's wel verschijnen vanavond! :D