Boommaten en prijzen Kentaur en Schumacher?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Boommaten en prijzen Kentaur en Schumacher?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 12:41

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw zadel en in eerste instantie doe ik dat vanuit de boommaten. Mijn merrie heeft boommaat 36 nodig en die zit niet in alle zadels.

Stoppen Kenaur en Schumacher bij boommaat 34 of leveren ze ook maat 36?

Als Schumacher ook 36 levert, aan welke prijsklasse moet ik dan denken voor een VZH? Meestal is het namelijk niet het goedkoopste...

lonnie

Re: Boommaten en prijzen Kentaur en Schumacher?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:25

kentaur gat iig never nooi niet tot 36, schumacher weet ik niet. er zijn maar weinig merken die zo breed gaan, dus laat je goed informeren.

Ik weet iig dat je met 36 kunt kijken voor Sommer, MAssimo, Wintec, Thorowgood en de maatzadels zoals WOW, Morris & Nolan, Daaleman

Merken zoals Zaldi, Kentaur, Euroriding etc zijn allemaal te smal

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:06

of boomloos..? 36 is wel heel breed trouwens!

Maar ik adviseer je, laat er een goede! zadelmaker/passer bij kijken!!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:17

Ik laat me zeker goed informeren, daar ben ik inmiddels druk mee bezig. Dit gaat ook niet over 1 nacht ijs. Genoeg ellende meegemaakt om er heel grondig over na te denken en in ieder geval al veel vooronderzoek te doen.

Sommer ken ik niet, maar ga ik zeker ook even bekijken. Massimo is mijn favoriet, maar ik wil graag een 2e optie achter de hand hebben. Mocht de massimo in praktijk toch tegenvallen of niet passen is een 2e optie wel handig.

Wintec en Thorowgood vallen af. Wintec sowieso, daar kan ik niet in zitten en Thorowgood heb ik voor mijn andere merrie. Die voldoet prima aan het doel dat ik daarmee heb, maar als je er meerdere uren achter elkaar op door moet brengen vindt ik hem minder prettig.

Maatzadels heb ik ook aan gedacht, maar die schuif ik als het even kan toch voor me uit. Wordt dan wel erg prijzig. Ik hoop het onder de 1400 euro te kunnen houden, maar mocht dat niet lukken dan moet ik maar een beetje extra bijleggen.

Boomloos is geen optie, heb ik er 2 van gehad en was ik absoluut niet tevreden over.

Zadelmaker laat ik sowieso komen, ik ga niet zelf aanmodderen, maar wil wel weten wat voor opties ik heb.

36 is inderdaad breed, maar als ze bij maat 34 drukplekken krijgt en de zadelmaker meet haar op en komt op 36 uit, tja, dan zal dat wel zo zijn :+. Is overigens een fjord, verklaart denk ik al iets meer, al blijft het een grote maat.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:24

ja idd, maar kan je niet je zadelmaker vragen wat hij adviseert? Je kan natuurlijk ook zelf met ideen komen, door hier te vragen! :j

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:36

Punt met zadelmakers is dat ze vaak behoorlijk merkgeboden zijn. Daarom wil ik eerst zelf een selectie maken en daar een zadelmaker bij uitzoeken in plaats van andersom.

Tuurlijk zal ik de zadelmaker vragen wat zijn/haar advies is, maar ik wil eerst zelf weten wat er qua boommaat in ieder geval zou kunnen passen. Kan me wel laten adviseren, maar als ik nergens wat vanaf weet kan een zadelmaker me vanalles wijsmaken en dat is niet helemaal de opzet natuurlijk.

Maar goed, dat was natuurlijk ook niet echt de vraag, het ging puur over boommaten. Wel fijn dat er meegedacht wordt!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:49

mijn zadelmaker is op het gebied van merken echt heel nutraal. Maar idd, er zijn zadelmakers die merk gebonden zijn!

Maar over je vraag;

kunstof zadels, wintec bv, hebben wel deze boommaat.. verder heeft ainsley ook tot die breedte. Maar zelf ben ik geen fan van dit merk.

Op maat laten maken, kom je meteen weer is een hele andere prijsklassen..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:44

ik vind je heel verstandig fjordnina, ik heb die ellende ook gehad met zogenaamde zadelmakers, uiteindelijk verkochtten ze me een zadel dat 7 maten te krap was! Ik heb ook een fjord, zij zit tussen 37 en 38 in. De meeste zadels gaan maar tot 34 max.

Ainsley gaat ook niet tot 36 trouwens

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:12

Kijk eens op de site van Tietse's Choice. Die zadels vallen redelijk rond je budget en worden volgens mij ook breed geleverd... Ik heb er zelf 1 voor mijn tinkermerrie en ben er heel tevreden over!

http://showhorseservice.com/

Edit: link toegevoegd

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:20

Hallo :)
Ik heb een soortgelijk topic lopen:

[HAR] Zadel boommaat 36?

Heb zelf nu een wintec VZH en die gaan inderdaad maar tot boommaat 34, tenzij je de wintec wide neemt..
Ik heb dus ook een fjord met boommaat 36 dus we kunnen elkaar de hand schudden :P Mijn oog is inderdaad ook op Massimo gevallen! :) Heb nu contact met Greendistance.nl en zij komt binnenkort langs met massimo dressuurzadels :) Hoop echt dat dit wat is, want dit is toch wel waar ik mijn kansen op gevestigd heb..

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:56

Ik heb nu een Morris & Nolan voor mijn extra brede haf. Hij is helemaal op maat. De prijs viel mij mee, 1845 euro.
Ik heb er helaas nog niet mee gereden, want mijn hafje heeft zich verstapt, maar hij is prachtig.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:24

ainsley kan je laten maken tot 36 meen ik. maar dan kom je dus op maat gemaakt.. en dus een hooge prijs klasse..

Ik hoop dat je een fijn zadel gaat vinden !! :j

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:32

Ook prestige kan gemaakt worden tot boom 37. Is wel maat werk maar kan op elk gewenst model worden toegepast.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:54

Kentaur gaat tot boommaat 34.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:05

fjordnina schreef:
Als Schumacher ook 36 levert, aan welke prijsklasse moet ik dan denken voor een VZH? Meestal is het namelijk niet het goedkoopste...

Schumacher levert geen standaardzadels in boommaat 36. Mss dat ze hem wel kunnen maken voor je, maar daar zal dan wel een mooi prijskaartje aanhangen.

Daaleman (bekend om zijn maatzadels) trws ook niet... :n

De enige zadelmerken die brede boommaten leveren, zijn volgens mij: Massimo en WoW.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:04

prestige aaat inderdaad ook tot 37!

verder heb je nog wel meer maatzadels, zoals blackcountry en morris & nolan

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:26

Schumacher heeft een boom die met een pers helemaal te verstellen is. De prijsklasse ligt rond de 2000.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 11:47

Schumacher ligt dan helaas een beetje boven het budget.

Ik heb eens gekeken naar die Sommer zadels, maar weet iemand ook een nederlandse dealer? Ik woon dan wel redelijk dicht bij de duitse grens, maar mijn duits is niet al te best. Om er dan een duitse zadelmaker bij te halen vindt ik ook zo'n gedoe.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:51

in nedeland zijn niet zoveel Sommer dealers, merk is hier nog n beetje in opkomst. Ik weet dat Drunens Ruiterhuis ze verkoopt, maar ik raad je 200% af om bij hen een zadel te kopen, ze hebben mijn paard er helemaal mee naar de kl*ten geholpen (fjord, 38 boombreedte, waarop ze een zadel maat 32/33 hadden gegooi en bleven beweren dat het goed pastte)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 12:13

Drunens Ruiterhuis is voor mij inderdaad een no go area. Veel te veel nare verhalen al over gehoord, dus daar waag ik me niet aan.