Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hestejente schreef:En daar gaan we weer, iedereen prijst z'n favoriete merk aan. Bel toch gewoon de zadelmaker meid, die heeft er zat en kan je vast en zeker goed advies geven (als het een deugdelijke zadelmaker is)
Schangah schreef:hestejente schreef:En daar gaan we weer, iedereen prijst z'n favoriete merk aan. Bel toch gewoon de zadelmaker meid, die heeft er zat en kan je vast en zeker goed advies geven (als het een deugdelijke zadelmaker is)
Juist ja, het aller belangrijkste is dat het zadel goed past op je paard en dat hij er ontspannen onder kan lopen en jij er goed op kan zitten. Welk merk, dat maakt niet uit, al staat er Zeeman, Wibra of Hema op (bij wijze van spreken). Laat dus een goede zadelmaker of MFSC komen!
ingvdh schreef:Dan kan ik je het volgende aanraden, ga op zoveel mogelijk verschillende zadels rijden. Ik moest ook een nieuw zadel en heb op verschillende zadels gereden, bijv van stalgenoten, ook wel eens leuk om op andere paarden te zitten.
Uiteindelijk was er een zadel wat wel lekker zat, maar niet goed op mijn paard paste, maar toen de zadelmaker kwam heb ik dat wel laten zien en kon hij zadels laten zien die ik iig lekker vond zitten, en zo hebben we een zadel uitgezocht, er is zoveel te koop en op deze manier kan je gerichter zoeken.