zadel gezocht.. maar weet niet welke..:S

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

zadel gezocht.. maar weet niet welke..:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 12:21

ik ben op zoek naar een nieuw zadel. en zit eigenelijk helemaal niet in het hele zadel gebeuren. en heb dus eigenlijk geen idee wat er allemaal in de handel is.

wat ik graag zou willen is een dressuur zadel met diepe zachte zit en dikke kniewrongen.
verder heeft mijn merrie een wat smallere schoft.

weten jullie nog zadel-merken die hier aan voldoen
mijn budget is tot 1000€

Casarell

Re: zadel gezocht.. maar weet niet welke..:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:24

Ik weet dat de Prestige top dressage zacht zit en dikke wrongen heeft. Bovendien zijn deze zadels goed aan te passen met de kussens.

Nieuw zijn ze nog wat duur, maar een goeie 2e handse moet je zeker wel kunnen vinden voor dat geld..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:22

knight rider zijn ook degelijke zadels

maar het beste kun je een goede zadelmaker bellen en laten komen met verschillende zadels

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:53

Kentaur misschien?

DinaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:15

Ik vind rossner erg fijne zadels, met diepe zachte zit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:28

En daar gaan we weer, iedereen prijst z'n favoriete merk aan. Bel toch gewoon de zadelmaker meid, die heeft er zat en kan je vast en zeker goed advies geven (als het een deugdelijke zadelmaker is)

FieroSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:21

Oei er is zoveel te koop! Wil je een nieuw zadel? En minstens zo belangrijk; de bouw van je paardje..

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:24

Euroriding Achat, nieuw €999,-
Ik heb hem zelf ook en ik vind het een heeeeel fijn zadel!
2e hands denk ik dat je wat duurdere merken kunt kopen voor dezelfde prijs, maar dan zijn ze wel gebruikt en dan moet je waarschijnlijk je zadel nog laten opvullen etc.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:03

hestejente schreef:
En daar gaan we weer, iedereen prijst z'n favoriete merk aan. Bel toch gewoon de zadelmaker meid, die heeft er zat en kan je vast en zeker goed advies geven (als het een deugdelijke zadelmaker is)

Juist ja, het aller belangrijkste is dat het zadel goed past op je paard en dat hij er ontspannen onder kan lopen en jij er goed op kan zitten. Welk merk, dat maakt niet uit, al staat er Zeeman, Wibra of Hema op (bij wijze van spreken). Laat dus een goede zadelmaker of MFSC komen!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 13:46

Schangah schreef:
hestejente schreef:

Juist ja, het aller belangrijkste is dat het zadel goed past op je paard en dat hij er ontspannen onder kan lopen en jij er goed op kan zitten. Welk merk, dat maakt niet uit, al staat er Zeeman, Wibra of Hema op (bij wijze van spreken). Laat dus een goede zadelmaker of MFSC komen!

en hier heb ik dus geen zin aan.. er komt heus wel een zadelmaker bij *dont worry* maar ik mag me eerst toch wel even verdiepen in het een en ander. en zoals ik al zei weet ik niet wat er allemaal te krijgen is.. dus vandaar dat ik even reacties vraag.. dan kan ik met de zadelmaker overleggen wat min of meer mijn keuze is, en wat ik gebasseerd daar op, het beste kan doen..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:26

Dan kan ik je het volgende aanraden, ga op zoveel mogelijk verschillende zadels rijden. Ik moest ook een nieuw zadel en heb op verschillende zadels gereden, bijv van stalgenoten, ook wel eens leuk om op andere paarden te zitten.

Uiteindelijk was er een zadel wat wel lekker zat, maar niet goed op mijn paard paste, maar toen de zadelmaker kwam heb ik dat wel laten zien en kon hij zadels laten zien die ik iig lekker vond zitten, en zo hebben we een zadel uitgezocht, er is zoveel te koop en op deze manier kan je gerichter zoeken.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:17

ingvdh schreef:
Dan kan ik je het volgende aanraden, ga op zoveel mogelijk verschillende zadels rijden. Ik moest ook een nieuw zadel en heb op verschillende zadels gereden, bijv van stalgenoten, ook wel eens leuk om op andere paarden te zitten.

Uiteindelijk was er een zadel wat wel lekker zat, maar niet goed op mijn paard paste, maar toen de zadelmaker kwam heb ik dat wel laten zien en kon hij zadels laten zien die ik iig lekker vond zitten, en zo hebben we een zadel uitgezocht, er is zoveel te koop en op deze manier kan je gerichter zoeken.

dat is idd ook een idee. het probleem is alleen dat er maar 2 bij ons op stal zijn die een zadel hebben die in die prijsklasse valt.
ik zou nog bij een vriendin van mij op stal kunnen vragen, denk wel dat dat een goede manier is

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:55

kijk is naar zadels waar Flair is ingebouwd, ik kwam deze laatst tegen
[EA-TK-AP] [TK] 2 Onderdekens, 2dress zadels hulsebosch, rossner.
Hulsebosch met flair.

Flair = dat de kussens zijn gevuld met lucht ipv met wol, zorgt dus voor een betere drukverdeling. Ander voordeel is dat de vulling nooit hard zal worden/zal gaan klonteren (wat je met kussens die met "goedkope" wol zijn gevuld wel heb)