Albion slk ultima & Sommer Opus1

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Albion slk ultima & Sommer Opus1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:27

Wie heeft er ervaring met de dressuurzadels:

Albion slk ultima
Sommer opus1

Ben benieuwd naar alle ervaringen zowel positief als negatief.

aslo

Re: Albion slk ultima & Sommer Opus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 08:54

Wij hebben een Albion K2, dus met de Ultima geen ervaring. Wel in echie gezien. Mijn dochter geeft echter de voorkeur aan wat minder diepe zit en glad leder. Er zit een flink prijsverschil tussen de Albion Ultima en de Sommer Opus I. Zo'n 1000,00 euro. Moet zeggen dat wij nogal Albion fan zijn, gewoon top zadels van 1eklas kwaliteit. Het verschil tussen de Albion en de Sommer: Albion Ultima is geheel van kalfsleder (generfd voor een ietwat stroevere zit), de Sommer is gedeeltelijk van kalfsleer en gedeeltelijk van rundleder. Ook zijn de kussens van de Sommer gedeeltelijk gevuld met wol en gedeeltelijk met vilt. De kussens van de Albion zijn geheel gevuld met wol en daardoor (wrs) beter aanpasbaar.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:14

Ik heb ook een Albion zadel, weet het type zo niet uit mijn hoofd. Maar ben er verslaafd aan. Tijdens het passen merkte ik een zeer groot verschil in de bewegingen van mijn paard. Hij liep met de Albion veel makkelijker en ruimer. Door een kleine financiele meevaller ben ik dan ook voor de Albion gegaan. Tot op de dag van vandaag geen moment spijt. Ik zit er heerlijk in en het zadel blijft erg mooi. Ben niet zo heel secuur in het onderhoud.

Ik heb daarnaast een Sommer VHZ gehad. Was ook een heerlijk zadel en lag en zat goed. Echter je kunt het leer niet vergelijken met de Albion. Uiteindelijk heb ik mijn sommer zadel ingeruild voor een springzadel en kreeg er nog veel voor terug.

Ik zou gewoon de zadels uitproberen en kijken wat fijn ligt, zit en rijdt....

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:46

Ik heb een Sommer zadel en deze is echt ideaal. Ik heb het nu een half jaar en ik ben er heel blij mee.
Dit zadel heeft een hele vrije zit. Je zit hier niet opgesloten.
Als ik je een tip mag geven: Ga het zadel in Duitsland halen, dat scheelt je honderden euro's.

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 20:12

Bedankt voor jullie reacties.
Ik vraag echter NIET om vergelijkingen, maar puur om JULLIE ERVARINGEN met 1 van deze of beide zadels.
De verschillen ken ik uiteraard.
Ben alleen erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze zadels in algemene zin.