Een tijd geleden heb ik voor mijn pony een anky deken gekocht.
Ze zit altijd tussen dekenmaat 175 en 185 in. Ik heb deze in maat 185 gekocht. Op het eerste gezicht zit de deken goed maar wanneer deze er even op ligt schuift hij heel erg naar achteren en trekt hij op de borst. Ik denk dus dat deze deken te groot is. Maar de pasvorm is zowieso niet optimaal. Hij ligt heel erg over de schoft en aan de voorkant is het net een rokje.
Ik heb mijn pony dit jaar laten scheren en ze haar borst is helemaal kaal.
Mijn vraag is:
Zit er veel verschil ik deze 2 modellen (aan de foto te zien wel). En heeft iemand ervaring met het nieuwste model deken?
oude model (wat ik nu heb)

nieuwe model

Of wie er goede ervaringen met een ander merk. Ik zoek een 300 tot 400 grams winterdeken die waterdicht is. Ik wil er rond de €125 voor uitgeven maar niet veel meer.
Kwaliteit vind ik er ook prima van, ondanks dat de paarden met een groep de bak in gaan en er soms aan getrokken wordt blijft hij harstikke netjes. Ik heb dan wel de regendeken met 200grams vulling maar dat is voor mijn paardje warm zat. Ze hebben ze ook dikker en ook staldekens/winterdekens. Ideaal!
). Voor de lengte mag ze een 185 hebben, maar dan is het verder een soepjurk of veel te breed voor. Mijn pony is voor heel smal en dat is ook altijd drama, alles trekt en schuift.
Daarbij bleef de deken aan de achterkant niet recht hangen, zakte heel erg scheef. Dit had ze ook bij Bucas. Heb de Anky deken snel doorverkocht en er een horseware rhino voor teruggekocht. Deze dekens blijven super liggen, geen schuurplekken, geen geirriteerde schoft en geen bilkoorden.