Ik heb een vraagje.. ik heb een paard met een wekere rug en een hoge schoft.. het is heel moeilijk om voro hem een goed passend zadel te vinden.. nu had ik er 1tje een KN die wel redelijk goed lag.. maar door het trainen en dat hij nu eindelijk wat dikker is is het zadel te smal geworden aan de voorkant.. dus moet weer op zoek naar een ander zadel.. weten jullie een zadel die genoeg ruimte biedt bij de schoft (wel een dressuurzadel hoor) en genoeg kussen heeft voor zijn weke rug...?
Vriendelijke groeten
Samantha
Caresse07
Geplaatst: 12-02-09 11:22
Gewoon even een goede zadelmaker langs laten komen, die neemt dan verschillende zadels mee en die kun je dan passen om te zien welke goed ligt op je paard Als je paard een moeilijke rug heeft ga dan niet zelf proberen een goed zadel te vinden, maar laat er iemand die er verstand van heeft naar kijken.
Dutchy1989
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-09 11:25
oke.. thnx... ga ik normaal gesproken ook hoor.. maar ik dacht mischien hebben jullie een ideetje...
Wellicht is een Albion een optie? Volop ruimte voor de schoft en brede kussens met een groot draagvlak. Voor onze E (dito hoge schoft met wat diepe, gevoelige rug) hebben wij er nu ruim 2,5 jaar één en bevalt prima.
Inoterry
Geplaatst: 12-02-09 22:05
Ik weet niet hoeveel je er aan kwijt wilt, maar mischien is een Wow een goede optie voor je. Een Wow is makkelijk aan te passen als een paard in bespiereing groeit, de kussens kunnen makkelijk lucht bij of uit en de headplate is ook makkelijk te vervangen. Het is even een flinke aanslag op de pertomonee, maar je hoeft niet steeds een nieuw zadel te kopen. Op deze site kan je alles lezen over de Wow zadels http://www.zadelmakerijboer.nl/wow.html