[WN] Willem Muijs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PoucyWouce

Willem Muijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:37

Heeft iemand contactgegevens van deze zadelmaker voor mij? Ik vind alleen oude koeien via Google. Alvast bedankt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:12

PridesRanch

Re: Willem Muijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:26

Aafke heeft niks meer met hem te maken toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:30

Maar ze weet wel waar hij te bereiken is (als hij daar nog zit tenminste).

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:10

Ik denk erover om een 2e hands zadel van zijn hand te kopen. Daarom wil ik het weten. Ik heb geen ervaringen met hem. Ik ben er inmiddels achter dat hij in Amerika woont en geen website meer heeft. Misschien moet ik nu vragen naar ervaringen met zijn zadels, want daar gaat het me om.

Ik ben dus nieuwsgierig naar ervaringen met zadels gemaakt door Willem Muijs. Zijn deze van goede kwaliteit? Ik ben ze nog nooit eerder tegengekomen. Garantie zal er wel niet meer op zitten ;).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:34

Het ene zadel wat ik gezien heb had een goede kwaliteit en zag er netjes uit.
Qua pasvorm blijft het altijd gokken. Misschien weet Aafke wat voor boom er in zit en heeft ze misschien hier nog een kale boom van liggen.
Dat is een stuk makkelijker passen :D

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:15

De kwaliteit is super vind ik. Heb een custom made zadel van hem, met ook een op maat gemaakte boom, en die ligt om te zoenen. Maar ik verwacht niet dat Aafke veel voor je kan betekenen.

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:26

Hoi!

Ik heb 3/4 jaar geleden ook een 2e-hands Muijs zadel gekocht. Heb toen ook via bokt nog contact gezocht, want ik wilde ook wel meer over Muijs-zadels weten. Helaas ben ik niet zo ver gekomen. Contact met Aafke heb ik nooit gehad.

Wel kan ik zeggen dat ik en mijn paard (heeel belangrijk! :j ) super blij zijn met ons zadel.

Hier even een foto van toen we het zadel net hadden gekocht. (mei 2008)

Afbeelding

Groetjes!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:13

Het is eigenlijk apart dat zijn site uit de lucht is, jammer keek graag naar zijn mooie zadels.
Hij zit in ieder geval in Amerika nu.....denk idd ook daat Aafke de link zal zijn.

trollenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:21

Ik heb mijn zadel 4 jaar gelden laten maken door Willem. Toppie! Hij kwam aan huis om het paard te meten en te zien lopen. Daarna ben ik een paar keer naar hem toegeweest om het ook aan mijn kont aan te passen. Zelf de versieringen uitgezocht en die sneed hij met de hand uit. Zadel vanaf de bodem zien maken. Een man met liefde voor zijn vak. En ik geniet nog steeds van mijn prachtige "fauteuil" zadel!. Alleen, tweedehands kan je voor de superkwaliteit prima doen, maar passen is natuurlijk dan een ander verhaal. Veel succes met het vinden van een fijn zadel.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 08:35

Bedankt voor de reacties. Natuurlijk ga ik het eerst op mijn paard passen en zelf proberen.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 09:28

Aan wat voor prijsklasse moet ik denken voor een nieuw Muijs zadel?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:46

Ik ben nog steeds heel erg tevreden met mijn zadel van Willem, past mij goed en mijn paard en het is gewoon een prachtig, kwalitatief goed zadel. Ik heb het zadel nu ca. 3 jaar.
Afbeelding , in de maak!
Afbeelding en klaar!
Graag zou ik voor mijn paint hengst weer een zadel door Willem laten maken, maar dan moet ik hem eerst zien te vinden!
Dus, Willem als je dit leest mag je contact opnemen *D >

Prijs hangt af van het soort boom, de tooling, etc maar zal hoger liggen dan van de meeste 2e hands kwaliteits fabriekszadels.
Voordat ik mijn zadel had laten maken heb ik naar een 2e hands Muijs gekeken en daar had ik toen ca. 1000,- voor willen betalen als het gepast had.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:19

DubbelDun schreef:
Die papieren kunnen natuurlijk op een plaats liggen waar hij niet is, óf het is Muijs niet ;)

Die papieren zijn idd niet daar waar Willem is, maar ik kan je zo vertellen waar ze wel zijn ;) Ik heb ze nl hoogstpersoonlijk in handen gehad :D

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 14:43

Oei oei, wat heb ik naar boven gehaald... Ik begrijp in ieder geval dat de mensen die hier werkelijk over een zadel van Willem Muijs praten, er tevreden mee zijn. Zodra ik mijn eigen zadel kwijt ben, ga ik het zeker proberen. Mijn paard heeft een vrij standaard rug en loopt nu met een Billy Cook semi quarter.

Als Willem meeleest, zou je me dan via PB wat foto's van jouw werk kunnen sturen? Bedankt aan de rest die al mooie foto's geplaatst hebben.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:56

Sterker nog, ik ben niet alleen tevreden over het zadel maar ook over de hele afhandeling van het zakelijke gedeelte. Zadel was binnen een zeer acceptable termijn klaar, met exact de tooling zoals ik die wilde. Dat alles voor een zeer acceptabele prijs voor een dergelijke degelijke kwaliteit!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:36

Een custommade Muijs-zadel: Soms past -ie en soms past -ie niet :+

Hetzelfde geldt trouwens voor een tweedehands Muijs (of gelijk welk westernzadel met boom): om te weten of -ie past, heb je de hulp van een deskundige nodig :j Louis van Kerkhoff (Vaquero) heeft in mijn ervaring voldoende deskundigheid op dit vlak.

Meer over Muijs op Bokt: http://www.bokt.nl/forums/search.php?ke ... mit=Zoeken

Met de kwaliteit van Muijs-zadels zelf is volgens mij niets mis :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:12

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven, en de sneren achterwege laten. Wie wie is hier niet zozeer van belang. De TS vraagt om ervaringen met zadels van Willem Muijs, dus díe vraag beantwoorden, en anders niet reageren.
Edit: off-topic berichten verwijderd.

DeirdreD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:19

Een vriendin had mij op dit forum gewezen. Ik ken Aafke want ik zocht ook naar een zadel. Ze had een paar mooie zadels. Maar ze had alleen maar standaart quarter maten, en die passen niet op mijn paardje zei ze. (klein maar breed) voor zover ik weet komt ze bijna nooit meer op Bokt, maar je kan haar altijd mailen, dan geeft ze wel antwoord. Je kan mailen via haar eigen site. Ik weet dat ze een moeilijke tijd heeft gehad en ook een ongeluk, en dat ze daarna erg ziek geweest is. Aafke heeft voor zover ik weet een hoop zooi van die zadelmaker. Want hij heeft haar met alle zooi laten zitten. Ik dacht dat ze ook nog een hoop hele oude papieren had. Van de zadels dus. misschien weet ze gewoon de maat. ze heeft ook zo'n meet-kussen, kan je onder het zadel leggen om te kijken of het goed ligt.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:52

@DeirdreD :

Ik zou voorzichtig zijn met de beweringen die je op dit moment op het Bokt Forum gooit over Willem Muijs en zijn 'RELATIE' kwa werkverleden met Aafke......hier gaan verschillende verhalen over te ronde en ik vind het niet gepast dat je zulke uitingen naar buiten brengt zonder dat je het verhaal van 2 kanten hebt gehoord.

Hier heeft TS ook niks aan, het feit dat ze misschien nog enkele papieren heeft liggen zoals ze dat zelf zegt kan wel van enige relevatie zijn.

DeirdreD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:03

Hoezo? Hoe heeft Pouncy Wouncy er niets aan? hij/zij kan toch vragen? Wie is TS?
En ander laten kijken of het zadel past, lijkt mij toch handig.
Ik dacht dat wij in Amsterdam er bovenop springen, maar wat hangt hier een agressief toontje zeg!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:11

@Loes ik KEN het verhaal van 2 kanten. Zowel van Willem als van Aafke, en alles wat zomaar even op Bokt gesmeten wordt is daarin meer voorbeeld van "de klok horen maar niet weten waar de klepel is" dan hetgene wat DeidreD hier schrijft. (en verder ga ik me hierover niet uitlaten).

Dat misschien papieren hebben, is meer dat vroeger niet alles door Willem op papier werd gezet. Maar als Aafke die info heeft/ kan vinden zal ze dat echt niet achter de hand houden.

@DeidreD TS betekent topicstarter ;) Pouncy Wouncy dus.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 08:22

Ik heb inmiddels het zadel dat ik op het ook had in handen en op mijn paard gehad. Het is een heel mooi zadel van goede kwaliteit.
Iedereen bedankt voor de bijdragen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:00

PoucyWouce schreef:
Ik heb inmiddels het zadel dat ik op het ook had in handen en op mijn paard gehad. Het is een heel mooi zadel van goede kwaliteit.
Iedereen bedankt voor de bijdragen.

Heel veel plezier ermee, hopelijk met zoveel als ik en mijn paard van ons zadel hebben. Ik ben nu wel benieuwd welk zadel het is, ik weet dat er 2 of 3 te koop stonden van Willem.

DeirdreD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:01

@Rina, dankjewel voor de uitleg ;)

Ik ken het verhaal van Aafke, maar ik ken Aafke zelf toevallig ook: ik had haar jaren niet gezien, sinds ik in Amsterdam ben gaan studeren. Maar ik zat met haar op de middelbare school, en ik ben samen met haar en een andere vriendin op ponykampen geweest. En als je wekenlang dag en nacht met elkaar optrekt en op dezelfde slaapzaal slaapt, nou dan leer je mensen goed kennen hoor!
En ik ken Aafke als goudeerlijk, iemand die niet liegt om zichzelf beter te doen voorkomen, en zeker niet een eenzijdig verhaal verteld.
Toen een meisje eens ziek was, we sliepen op kamp in een oude boerderij, was het Aafke die alle kots heeft opgeruimd zonder een kik te geven en ook nog het andere meisje geruststelde! Ik ken Aafke als iemand die altijd voor anderen klaarstaat en juist veel te veel voor anderen doet.

En dan krijg ik op mijn persoonlijke mail-adres een verhaal van iemand van bokt die Aafke helemaal zwart maakt, en beticht van: 'misbruik van de situatie' maken. En dat ze hier een kliekje leid! En ze vertelde me zelf dat ze al maanden niet eens op Bokt was komen kijken! Bovendien was Aafke op de middelbare school al niet iemand die in 'kliekjes' zat: zij is een echte einzelgänger.

En dan wordt ik verwezen naar een forum dat door een concurrent geleid wordt! Tssss!
Daar ga ik me niet inschrijven. Weet je wat mysterieuze schrijver? Aafke heeft me aangeraden voorlopig lekker op mijn veelzijdigheids zadel te blijven rijden, en dat ga ik doen!

Ik vraag me wel af hoe het nu met Pouncy Wouncy zit en of hij/zij nog informatie heeft gekregen, en of hij/zij daar wat aan heeft.