paard afgevallen, schuivend zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

paard afgevallen, schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 10:33

Mijn paard is wat afgevallen (was behoorlijk nodig) en nu schuift mijn zadel naar voren. Gebeurt dit vaker en is dit op te lossen of is een compleet nieuw zadel nodig?

Maartje_M

Re: paard afgevallen, schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:35

Het is heel goed mogelijk dat je zadel niet meer past als je paard is afgevallen. Ik zou er even een zadelmaker naar laten kijken, die kan je zo vertellen of het nog aan te passen is, of dat je op zoek moet naar een nieuw zadel.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:37

Een zadelmaker zal je de juiste oplossing kunnen geven, misschien moet er iets opgevuld worden o.i.d. Ik zou zo niet weten hoe je het op kunt lossen, maar hou in je achterhoofd --> gelpads en onderleggers veranderen wel iets, maar zijn nooit een oplossing ;) Succes!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:38

Jep, dat kan idd heel goed. Even iemand met verstand laten checken, misschien dat er nog iets op te vullen valt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 10:40

Zadelmaker komt binnenkort ook langs, maar k was gewoon benieuwd of meer mensen dit wel eens hebben gehad en of er toen een compleet nieuw zadel moest komen of dat het aangepast kon worden. Nee gelpads en onderleggers ben ik niet zo van, dat is symptoombestrijding en geen probleemoplossing.
Paard is sinds een paar weken fanatieker aan t werk en is dus ook nog eens afgevallen.....

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:01

Dus afgevallen en beter in de bespiering. Heel verstandig om zadelmaker te laten komen.

Mijn 9 jarige kwpn'er was heel veel afgevallen, wat niet de bedoeling was, tijdelijk heb ik er een bontje ondergelegd want hij MOEST weer aankomen, hij gaat nu weer goed liggen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 11:20

Nou t zadel kiept ook enigszins naar achteren....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 12:07

Esther28 schreef:
Mijn paard is wat afgevallen (was behoorlijk nodig) en nu schuift mijn zadel naar voren. Gebeurt dit vaker en is dit op te lossen of is een compleet nieuw zadel nodig?

En dat brengt me meteen op de volgende vraag:

Als het zadel verkocht moet worden, wat is dan een reeele prijs?
Het gaat om een Morris & Nolan, dressuurmodel, 1,5 jaar oud, goed onderhouden, ieder half jaar nagekeken door een bekwaam zadelmaker, lichte gebruikersporen, singelstoten nog goed intact, nieuwprijs 1845.....

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:20

Jonge zadels verkopen erg lastig.. Ik heb zelf een Passier van die leeftijd en die is echt maar een half jaartje gebruikt, geen gebruikssporen niets.. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Hoe is je paard in de zomer?
Er zijn meerdere paarden die als dag en nacht verschillen in de zomer en winter, dan zou je dus eigenlijk 2 zadels moeten hebben.. Dus soms is dit wel degelijk met een onderlegger op te lossen, maar dat zou ik echt alleen maar door de zadelmaker laten bepalen!

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:43

mijn pony was eerst ook heel dik, en toen s hij enorm afgevallen(was ook nodig :+ ) en toen ging mijn zadel steeds heen en weer schuiven.. dus toen heb ik wel een nieuw zadel gekocht, het andere zadel was toch al wat ouder , en die gebruik ik nu op een Belgisch trekpaard :o , ja raar maar waar maar die past :D