Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Die groeien door tot enorme boommaten
Schangah schreef:ik heb een kwpn tuigpaard vlakke rug weinig schoft en redelijk rond. Heb daar een Diamant opliggen aangemeten door een gerenomeerd ruiterhuis. Heb al jaren problemen. Ruiterhuis tig keer teruggeweest, paard kreeg de schuld. Wat blijkt nu: de duitse zadels hebben een te ronde boom en de siderails zijn niet vlak genoeg.
Ik weet sinds een aantal maanden dat bij dit soort paarden beter een close contact zadel met vlakke boom horen en geen opgebouwd kuipje van een zadel. Ik heb een leenzadel en wat blijkt alle gedragsproblemen die ze had zijn bijna allemaal verdwenen!
De kentaur is van wat ik heb gezien op stal geen goede oplossing. Kussen zakken zeer snel in. Type boom past ook niet op tuigtypische paarden.
Lenneke_ schreef:die komt ook ik heb al een afspraak gemaakt maar hij gaf zelf al aan dat euroriding zadels er bekend om staan dat ze vrij smal zijn.Waarom laat je niet gewoon weer de zadelmaker komen? Misschien is je zadel met wat klasse aanpassingen zo weer passend te maken.
Petra_O schreef:Kentaur is niet erg geschikt voor ronde paarden. Ik heb een keer een fit 4 in handen gehad en ik schrok er gewoon van. Wat was dat ding smal zeg!
Natasjaa schreef:Petra_O schreef:Kentaur is niet erg geschikt voor ronde paarden. Ik heb een keer een fit 4 in handen gehad en ik schrok er gewoon van. Wat was dat ding smal zeg!
Niets aan toe te voegen, ik heb er eentje op mijn haf gepast, ook weinig schoft, en vrij rond in de ribben (al valt ze voor een hafje nog wel mee) en dat lag voor geen Meter... Kon twee vuisten op elkaar leggen tussen het zadel en haar schoft aan de voorkant, en dit was ook een fit 4. Kentaur kan ook ik je dus niet echt aanraden
MarciaDenise schreef:Ik heb zelf een Euroriding diamant voor mijn Fries.
Het was een Fit 3 maar heb hem laten verbreden bij de zadelmaker, hij was net iets te krap.
Maar hij zit als een huis!
Wil hem zeker niet meer wegdoen, dus ik was blij dat hij aangepast kon worden.
Heb nog een Fries staan maar die is nog breder, zou willen dat ik daar ook een euroriding diamant voor kon vinden.
Maar ze gaan helaas niet breder.
Euroriding valt schijnbaar wel iets smaller dan andere zadels.
Ik wil voor mijn andere fries voor Barnsby of WOW gaan....