Ik was wel benieuwd of er ook mensen zijn die zelf deze ringen erop hebben gezet voor een losse hals eraan te bevestigen? Kan je dit ook bij de schoenmaker laten doen en wat kost dit ongeveer?
Groetjes Priscilla.
esther82
Geplaatst: 11-02-09 10:55
Ik heb het afgelopen najaar inderdaad zelf gedaan. Een paar ringen en heel stevig band bij de handwerkwinkel gehaald. Goed gemeten waar de ringen moesten komen, en vervolgens met een stevige naald alles erop gezet. Viel niet mee, maar ben tevreden over het resultaat. Ik was eerst bang dat de aangezette stukken niet zouden blijven zitten met bijvoorbeeld rollen. Maar ze zitten nog net zo stevig als de eerste dag, en de deken is nog steeds waterdicht waar ik met de naald ben geweest.
ellepel
Geplaatst: 12-02-09 12:06
ik heb ze er ook zelf op gezet. de bilringen van een oude deken gehaald en die er dus aan gezet.
bij de gamma etc, hebben ze ook plastic ringen te koop of ijzeren ringen. die kun je ook met een stuk stevige stof er zelf aan naaien.
ik moest een hals van een eczeemdeken aan mijn regendeken hebben . heb dus een stuk stof plus ring op de rand van de deken genaaid omdat dat het stevigste punt is de hals heb ik gewoon vastgemaakt met touwtjes,maar een bestaande speciale hals daar zit natuurlijk bevestigingsmateriaal aan.
Wij hebben het destijds bij Divoza (een grote ruitersportzaak) laten doen.
Maar als je zelf ook handig bent kan je het vast zelf ook doen.
Vuyatela
Geplaatst: 12-02-09 17:14
Ik heb dit bij mn ruitersportzaak laten doen vorige winter. Had n Br deken gekocht met afneembare hals. Maar de ritsen eraan waren na enkele dagen al stuk...foutje van de fabrikant denk ik...want mijn paard is doorgaans geen dekensloper. Ik heb er eigenlijk helemaal niet zoveel voor betaald, en supertevreden over het resultaat : er zijn 2 ringen aan het deken gezet, en aan de hals 2 'musketons' zodat hij aan het deken kan vastgezet worden.
ellepel
Geplaatst: 12-02-09 17:31
parouscha schreef:
Super dank je wel voor jullie hulp! Ik ga er zelf ff mee aan de slag
Moet je ook speciale draden/garen hebben voor de naaimachine?
ik raad je een jeans naald aan. ik had eerst een gewone naald er in,maar die knapte dus
Ik heb op al mijn regendekens ringen gezet zoals ze ook op mijn winterdekens zitten, zodat de halsjes idd uitwisselbaar zijn. Ringen is eigenlijk niet het juiste woord want ze zijn eerder langwerpig/vierkant Ik heb ze met breed elastiek gewoon in de halsnaad vastgestikt met de naaimachine. Fluitje van een cent
parouscha
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-09 18:16
En is dit ook te doen als je geen naaimachine hebt? de ringen eraan zetten?(heb er geen, kan er wel aan 1 komen als het zou moeten)
ellepel
Geplaatst: 17-02-09 18:18
kost je een beetje bloed ,zweet en tranen,en een flinke blaar maar dat moet vast wel lukken met naald en draad hoor. ik heb er toen vier aangezet,maar heb net een deken met ringen gekocht en daar zitten er maar 2 aan zag ik.