Voor mijn fjord ben ik op zoek naar een goed passend dressuurzadel (17,5 inch), laat ik voorop stellen dat ik hiervoor natuurlijk een zadelmaker laat komen (hoogstwaarschijnlijk Divoza) en ga ik niet zelf aan de slag.
Helaas was wintec met de breedste boom (34cm) niet passend te krijgen op mijn fjord

Hij is erg breed en rondgeribt met nauwlijks schoft. Omdat ik nu toch wel erg nieuwschierig was ben ik vast zelf even gaan kijken welke boommaat hij nou ongeveer heeft.
Ik heb dit met het ouderwetse truucje opgemeten; ijzerdraadje van 42cm, over je pony spannen, en daarna de uiteinden opmeten. 3x over gemeten en kwam telkens uit op 36cm. Erg breed dus.
Mijn budget ligt rond de €900,-
Nu mijn vraag aan jullie, welke merken zijn aan te raden in deze prijsklasse met de mogelijkheid dat het aangepast word door de zadelmaker tot deze wijde maat.
Alvast bedankt voor de tips en adviezen
) en het is echt niet makkelijk. Thorowgood kan als je mazzel hebt ook nog wel iets, maar je zit al snel aan hun maximum maat.
Moet toegeven dat mijn oog inderdaad op een Rossner gevallen was
Maar ik wil me niet blind staren op 1 merk natuurlijk. Massimo klinkt mij tot nu toe ook goed in de oren