donkerbruin bitlooshoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

donkerbruin bitlooshoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 22:06

hee

ik wil heel graag bitloos gan rijden maar ik zoek wel een fijn,mooi bitloos hoofdstel.
En het liefste donkerbruin :o (mijn zadel is ook donkerbruin vandaar)
ik heb net op het 'bitloos topic' gekeken maar daar zie ik eigenlijk niks leuks bij wat bij mij paardje past.
Weten jullie misschien een adres of site waar je een donkerbruin bitloos hoofdstel krijgt?
Bedankt dat je even een kijkje hebt genomen:D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:07

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 22:18

dankje voor de link :D

nicitici

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:12

en deze mag je wel bij officiele wedstrijden gebruiken?

Arvanti_haf

Re: donkerbruin bitlooshoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:28

dat mag je met geen enkel bitloos hoofdstel. Ik heb deze ook, zie profiel. en bevalt opzich goed, maar ik rijd toch liever zachtjes met bit, dan zonder bit, want hij gaat erg tegenhangen en trekken met zijn hoofd. Met bitje kan ik hem op de pinken rijden en ben daarom toch terug gegaan naar mijn oude hoogdstel, maar het hoofdstel opzich beviel goed.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 19:31

Ik had vandaag een mail gestuurd of het mocht bij officiele wedstrijden en dit kreeg ik terug:

Het bitloos rijden in de discipline springen is reglementair toegestaan. Wij verwijzen daarvoor naar artikel 257 i op bladzijde 32 van het disciplinereglement springen.

Zonder bit starten is toegestaan waarbij de teugels direct aan het hoofdstel worden vastgemaakt. Een zogenaamde bitloze optoming zoals bv. een bridle rope o.i.d. is niet toegestaan. Dus alléén bij het gebruik van een regulier trenshoofdstel.

Met vriendelijke groet,

Geesje van Dalen
KNHS Servicedesk

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:37

okee, boeiend... ik ben met mijn boomloze zadel al weggekeken op de wedstrijd... dus je moet sterk in je schoenen staan, als je bitloos gaat.... en ik vrees dat je niet overal mag starten... want at is absoluut niet wat ze willen zien... maar ik ben er ook voor hoor!

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 19:46

oke dankje voor de tip :D
ik begrijp eigenlijk ook niet waarom het niet mag(van de KNHS)het is toch wel fijner voor het paard als het zonder bit hoeft te rijden?

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:49

met boomloos kijken ze je ook scheef aan hoor.... ik houd een oud jurylid, en die moest er helemaal niks van hebben. Ik deed het voor mijn eigen plezier en de ervaring en ik trok me er niks van aan.... maar peuter de meeste jurys maar eens aan het verstand dat het ook zonder bit best wil.
letwel, de meeste jurys. er zullen best mensen zijn die er wel mee accoord gaan, maar over het algemeen.... wordt het toch nog niet gewaardeerd, en bitloos rijden kun je naar mijn mening beter voor jezelf doen...
ik citeer, oh, jij bent die ene met dat gekke zadel...
en zo hoor je er meer, kijk, het bboeit mij niks, maar als je voor de prestatie meedoet aan een wedstrijd....sta niet raar te kijken als ze je lager beoordelen dan dat je verdient!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:51

Op http://www.bitloosrijden.nl kan je ook bruine hoofdstellen vinden...

Ik heb daar mijn zwarte vandaan en ik kan je zegge: ik ben super tevreden over de service. Ene hoofdstel was te groot en mocht ik gewoon omruilen en kreeg dus ook nog geld terug... Ik vind ze echt super en kan haar aanraden.

Volgens mij is dit niet een topic voor een discussie wel of niet bitloos rijden hoor!!! Ieder moet dat voor zich weten en er zijn al genoeg topics over.

Succes met het kiezen van je hoofdstel.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:33

knhs was toch bezig ook voor de dressuur wedstrijden
bitloos te gaan toestaan ?

gebruik de zoekfunctie eens
er liep hier ergens op bokt een topic over