ANKY salinero

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pip85

ANKY salinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 18:09

hoi ik heb sinds een half jaar een anky salinero gekocht (met de ronde lepel)

mijn vraag is, voor degene die dit zadel ook heeft, moeten jullie ook zo vaak de kussen laten opvullen of ben ik nou de enige die dat moet. ligt het dan toch aan mijn paard!

want ik word daar wel een beetje gek van!!! :(

ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit zadel. :D

r_oo_sj_e

Re: ANKY salinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:50

het ligt niet aan het zadel;)(denk ik!) bij vrijwel alle zadels is het wel zo dat het om de zoveel tijd moet worden opgevuld, dat is normaal.. het kan idd ook aan je paard liggen, als het ineens veel bespiering heeft gekregen door meer werk ofzo kan het ook zijn dat het zadel minder lekker ligt... hoevaak laat je het opvullen dan??

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 18:59

nou, ik moet het wel om de 2 a 3 maanden op laten vullen. dus dat is niet helemaal gebruikelijk denk ik!

maar ben je bekend met het anky salinero zadel?

want in dit zadel zit een ander systeem dan in de meeste andere zadels. er zit minder wol in dan in een andere zadels, en er zit een drukverdeler in en een laag van foam/gel. dus dit zadel kan zich optimaal aan het paard aanpassen. daarom vind ik het zo raar dat ik zo vaak om moet vullen. vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van gebruikers van dit zadel.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:04

neej ik ben niet met dit zadel bekend. wel met heel veel andere zadels.. ik heb wel gehoord idd dat het systeem anders werkt.
maar het Lijkt me dat je t bij een goede zadelmaker laat opvullen?
wat je ook nog kan doen is naar de fabriek bellen om te vragen hoe het zit en of ze vaker reacties hierover krijgen, helpt vaak wel!! 2 a 3 maanden... mijn verzorgpaardje heeft 2 zadels (dressuur- en spring zadel) op maat gemaakt en die worden ook ong. zo vaak opgevuld omdat t paard tog zit met meer bespiering enzo.. en dan is het wel nodig ook! maar wat zegt de gene der van die t zadel opvult??

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 20:07

nou die heb ik nog niet gesproken daarover. ik moet heb van de week toch bellen om een afspraak te maken.

maar mijn paard heeft geen problemen met de bespriering, dus dat maakt het toch anders. andere mensen bij mij op stal hoeven echt maar 1x in het jaar hun zadel na te laten kijken. en met mijn vorige zadel had ik dat ook. dus daarom vind ik het zo vreemd.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:10

okee dan ligt het dus niet aan je paard!!:) dan weet je dat zowieso.. dan zou ik als ik jou was, goed praten met je 'zadelopvuller' hoe dat nou komt.. Met wat voor 'spul' vult ie t op??:) is dat wel wat der al in het zadel zat? want het kan ook zijn dat er wat in wordt gestopt wat heel snel Plet, en dat kan ook een rede zijn waardoor t vaak moet worden opgevuld!!

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 20:20

ja maar aan hem twijfel ik ook niet, want hij heeft mee ontworpen aan de anky salinero. hij komt ook bij anky aan huis. dus dat maakt het zo lastig. maar ik ga het hem gewoon vragen de volgende keer. maar ik dacht ik open een topic hierover of andere er ook last van hebben!

daar was ik erg benieuwd naar. maar bedankt dat je zo mee denkt. *D

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:23

okee;) dan is t apart ja!:P ik zou het idd echt vragen en aangezien het iemand met verstand er van is denk ik dat je heel ver zult komen!;):) en lkkr t topic laten staan en hopen dat der nog wat mensen reageren!!