Springschoenen en mok

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Springschoenen en mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:06

Ik heb nu springschoenen van USG van dat zachte spul en met zo'n balletje erin.
Nu heb ik al bij meerdere paarden gehad, dat ze na een paar keer dragen mok krijgen.
Ik denk dat dit door de springschoenen komt. Hebben jullie hier ook last van?
En wat voor hebben jullie (ik wil het liefst nieuwe kopen maar dan zonder zo'n balletje)

marjolein88

Re: Springschoenen en mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:46

niemand?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:03

Wij hebben het ook een tijd gehad dat mijn paard er last van had door de springschoenen (dachten wij).
Nu draagt hij ze de hele dag op de wei anders stapt hij de ballen van zn voet kapot.
Hij heeft nooit meer last van mok.

Wij hebben gewoon rubber springschoenen. Doe je ze misschien te strak erom zodat er geen lucht bij kan?

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:50

Mijn zus haar paard heeft het ook gehad, maar dan van rubberen.(dit paard is er ook wel heel gevoelig voor hoor :) )
Maargoed.. na een tijd was de mok helemaal weg, daar moet je wel veel geduld voor hebben.
Nu heeft ze de eskadron neopreen springschoenen, en die hebben ook geen balletje. Dit gaat goed :)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:52

Misschien dat ze toch draaien en zodoende irritatie geven? Dit heb ik iig al wel eens gehad, lijkt op mok maar ligt echt puur aan de springschoenen.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 09:52

_Fieke schreef:
Mijn zus haar paard heeft het ook gehad, maar dan van rubberen.(dit paard is er ook wel heel gevoelig voor hoor :) )
Maargoed.. na een tijd was de mok helemaal weg, daar moet je wel veel geduld voor hebben.
Nu heeft ze de eskadron neopreen springschoenen, en die hebben ook geen balletje. Dit gaat goed :)

ok thnx ! En die hebben geen bontrandje?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 09:53

malloesje schreef:
Misschien dat ze toch draaien en zodoende irritatie geven? Dit heb ik iig al wel eens gehad, lijkt op mok maar ligt echt puur aan de springschoenen.

Ja ze draaien idd wel, vooral als hij er mee losloopt zeg maar.

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:54

marjolein88 schreef:
_Fieke schreef:

Nee, daar hebben we wel aan gedacht.. maar dat bont wordt nat en vies dat is ook niet echt fijn. :)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 10:06

marjolein88 schreef:
_Fieke schreef:

Nee, daar hebben we wel aan gedacht.. maar dat bont wordt nat en vies dat is ook niet echt fijn. :)

nee idd. Maar even kijken voor die van Eskadron dus :)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:35

Ik heb hier geen last van.. Gebruik je ze bij meerdere paarden dezelfde.. Dan kan het zijn dan ene al wat beginnende mok had en het overgedragen heeft.. Echter heb ik dit nog nooit gehoord.. Het balletje moet ook niet helemaal er tegen aan duuwen zodat het gaat zweten... Waar schimmels het heerlijk vinden. Ik zou persoonlijk voor neoprene gaan zonder balletje, deze zijn er genoeg te krijgen... Van eskadron bijv of van global zelf heb ik ze van een amerikaans merk... Kijk ook eens bij de western springschoenen deze lijken me beter van pasvorm en die volgens mij niet zo snel draaien!!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 20:46

Whisperke schreef:
Ik heb hier geen last van.. Gebruik je ze bij meerdere paarden dezelfde.. Dan kan het zijn dan ene al wat beginnende mok had en het overgedragen heeft.. Echter heb ik dit nog nooit gehoord.. Het balletje moet ook niet helemaal er tegen aan duuwen zodat het gaat zweten... Waar schimmels het heerlijk vinden. Ik zou persoonlijk voor neoprene gaan zonder balletje, deze zijn er genoeg te krijgen... Van eskadron bijv of van global zelf heb ik ze van een amerikaans merk... Kijk ook eens bij de western springschoenen deze lijken me beter van pasvorm en die volgens mij niet zo snel draaien!!

bedankt voor de tip !!
Nee het is er maar eentje die er steeds irritatie/mok van krijgt. die zal dr wel gevoeliger voor zijn denk ik. Maar juist die heeft ze nodig.

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:56

Ik heb de Eskadron Neopreen zonder bontrandje ook gehad, maar de mijne irriteerde daar ook lichtjes op.
Heb nu de kentaur met bont en vind die heel fijn! Geen irritaties/.. Nu rijd ik wel niet in een zandpiste dus kan er in het bont maar weinig zand komen, sommigen beweren dat het bont gaat schuren door de zandkorreltjes, maar hier heb ik dus nog geen last van gehad :)

Avy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:07

of je gebruikt Rubberen skalpers ter voorkoming van beschadigingen aan de ballen van de hoef. ideaal en zit niet in de kootholte. dus ook geen irritatie maar wel bescherming ook tegen ijzers af trappen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:33