euroriding vs hulsebos wat raden jullie aan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

diesel83

euroriding vs hulsebos wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:18

Ik wil een nieuw zadel kopen voor mijn paard. Mijn paard heeft een moeilijke rug dus het is eigelijk heel moeilijk om een passend zadel te vinden. hij is nu bijna 6 jaar en heeft wat bespiering gekregen doordat we nu wedstrijd gericht trainen.

Mijn eisen aan het zadel:

veelzijdigheid richting dressuur (ik heb nu 2 zadels en wil 1 zadel, ik rijd zelf voornamelijk dressuur maar mijn bijrijders springen met hem 1x per week in de les)

vlakke zit/normale zit (diepe zit vind ik echt niet fijn heb nu een rossner amerika en ik kan daar niet op zijn achterhand zitten en neig snel voorover te kantelen)

kosten tot max 1800,-

Mijn paard:
aes 1.64
korte rug, niet veel schoft (een beetje doorlopend op zn rug)
gevoelige rug

Ik hoor positieve en negatieve verhalen over beide zadels, welk zadel is nu beter en raden jullie mij aan.
kunnen jullie ook de kosten erbij vermelden wat het zadel kost per soort dus hulsebos wb3, ultimate, euroriding diamant, luxor enz. En natuurlijk waarom jullie mij dat zadel aan raden.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:25

diesel83 schreef:
Ik wil een nieuw zadel kopen voor mijn paard. Mijn paard heeft een moeilijke rug dus het is eigelijk heel moeilijk om een passend zadel te vinden. hij is nu bijna 6 jaar en heeft wat bespiering gekregen doordat we nu wedstrijd gericht trainen.

Mijn eisen aan het zadel:

veelzijdigheid richting dressuur (ik heb nu 2 zadels en wil 1 zadel, ik rijd zelf voornamelijk dressuur maar mijn bijrijders springen met hem 1x per week in de les)

vlakke zit/normale zit (diepe zit vind ik echt niet fijn heb nu een rossner amerika en ik kan daar niet op zijn achterhand zitten en neig snel voorover te kantelen)

kosten tot max 1800,-

Mijn paard:
aes 1.64
korte rug, niet veel schoft (een beetje doorlopend op zn rug)
gevoelige rug

Ik hoor positieve en negatieve verhalen over beide zadels, welk zadel is nu beter en raden jullie mij aan.
kunnen jullie ook de kosten erbij vermelden wat het zadel kost per soort dus hulsebos wb3, ultimate, euroriding diamant, luxor enz. En natuurlijk waarom jullie mij dat zadel aan raden.

de euroriding zou ik dan door van rijs laten passen en passend maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:17

Is Daaleman niet een idee. Wij hebben 4 zadels van hem en zijn echt supper.

r_oo_sj_e

Re: euroriding vs hulsebos wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:30

hulsebosch.. is duur maar top

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:39

LianStar schreef:
Is Daaleman niet een idee. Wij hebben 4 zadels van hem en zijn echt supper.

ook ik vind daaleman de beste (zie paard&sport) en heb ook slechte ervaring met hulsebos.zadel trok scheef,was hun eigen fout maar probeerden ze eerst mij in de schoenen te schuiven.erna probeerden ze me meer geld af te troggelen terwijl ik een vaste prijs had afgesproken.en t zadel zat steeds minder lekker :(:) .daaleman heeft denk ik de meeste vakkennis,en probeert je niet een zadel aan te smeren.mijn goedkopere kentaur zadel (ook erg fijn hoor!)past hij gewoon op mijn paard aan,zodat ik niet de aanschaf van een nieuw zadel heb..hiervoor heb ik wel een daaleman gehad,en die reed erg fijn en lag goed.maar hoorde bij het paard en vertrok met het paard.succes hoor,groetjes deess

diesel83

Re: euroriding vs hulsebos wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:47

persoonlijk vind ik de daaleman een minder mooi zadel dan hulsebos en euroriding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:07

diesel83 schreef:
persoonlijk vind ik de daaleman een minder mooi zadel dan hulsebos en euroriding

Ik vind het wel mooie zadels heb op deze pc geen foto. Maar ik vind het mooist niet het belangrijks ik vind de kwaliteit en hoe het ligt belangrijker