Knightrider kunststof

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sharontjee1

Knightrider kunststof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 22:10

Wie heeft er ervaring in knigt rider zadels? Zijn dit fijne zadels ( lagere prijsklasse)

MelanieB

Re: Knightrider kunststof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:03

Ik heb er ook 1, de vzh variant (neigt beetje naar springen) Die van 250

Is opzich wel best zadeltje, heb m nu al tijdje en is nog steeds goed (afgezien van klein scheurtje door scherp randje van mn zadelkast waar ikmn zadel iets te lomp uit pakte.. :o )

Ik cross ermee en dressuur ermee, vind het een leuk zadeltje voor dat geld. :j

ArianeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:44

Ik heb er ook naar gekeken toen ik voor de keuze van een zadel stond. Vind het zelf een leuk zadel, het is uiteindelijk zo dat ik voor een boomloos zadel heb gekozen omdat het lastig was een goed passend dressuurzadel te vinden.
Succes met het maken van je keuze!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:10

Heb ze in handen gehad, op het oog leuke zadels. Verder geen rijervaring of pasvormervaring.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:37

ben hier ook benieuwd naar, twijfel zelf tussen de knightrider en de wintec 500 dressuur, maar heb echt geen idee welke ik moet kiezen...

Padoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:40

Sissi87 schreef:
ben hier ook benieuwd naar, twijfel zelf tussen de knightrider en de wintec 500 dressuur, maar heb echt geen idee welke ik moet kiezen...

Dit is wel er-rug toevallig! Ik twijfel ook tussen deze 2 haha! Ga alleen denk ik toch maar voor de wintec omdat deze kwalitatief toch net wat beter is. Moet er wel wat meer voor neerleggen maar als ik hem dan nog ooit eens kwijt wil zal dit makkelijker gaan lijkt me. Succes met je keuze!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:42

Ik heb dit zadel sinds 1 week. Past super op mijn haflinger.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:43

Ja, een wintec raak je altijd wel weer kwijt! Vind het alleen zo'n onzin dat je tegenwoordig ook "cair" hebt, en die isabelle werth zadels vind ik opzich ook nog duur voor kunststof, dus dat doe ik niet...

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:50

vreselijke zadels..

Slechte pasvorm , vrijwel altijd scheef..of snel scheef gereden.
Ik heb er te veel in mijn handen gehad om te zeggen dat ik de uitzondering van het enigste slechte zadeltje van dat merk te pakken had.
Kortom allemaal bagger.
Ruitersportzaak hier in de buurt heeft lading teruggestuurd vanwege het niet verkocht krijgen en terug krijgen.

Maar uiteraard zullen er ook positieve verhalen over zijn :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:54

Oh voor zover ik kan beoordelen, in de relatief korte gebruikstijd, vind ik het wel een fijn zadeltje. Zopas helemaal nat geregent, toen was ik wel dat het kunststof was.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:22

Ik ga 'm weer weg doen waarschijnlijk, m'n pony is heel erg veranderd van bouw, waardoor ie nu te breed is, smallere boom is geen optie, word ie weer te smal, helaas.

De dressuur variant hiervan vind ik 10x niks. zit niet lekker. :n

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 07:49

op zich redelijke zadels voor het geld,maar als je kunststof wil zou ik eerder voor wintec of thorowgood gaan.

ik vind de cair in wintec juist fijn,helemaal geen onzin.
momenteel heb ik de wintec pro 2000 vzh met cair.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:10

Wil je graag een kunststof zadel? Kijk dan inderdaad eens naar thorowgood. Ik heb er sinds kort 1 (er paste echt niks aders op mijn paard) en ik vind het een heel fijn zadel, zit heerlijk en stevig. Het mooie is dat je dit zadel zelf ook weer kan aanpassen, d.m.v. de boom, het fish systeem en de singelophanging. Dus als je paard iets veranderd in de bouw hoef je niet gelijk een nieuw zadel te kopen.
Een tip: zorg wel dat je er een goede zadelpasser bij hebt die je kan helpen bij het testen van zadels. En ik ben er achter gekomen dat er maar weinig echt goede zadelpassers zijn.