ervaringen KY Rotary bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

ervaringen KY Rotary bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 19:05

Heeft iemand ervaring met dit bit?
Wat is nu het betere aan dit bit t.o.v. een gewone dubbelgebroken watertrens? Is dit echt fijner? Wie heeft hier ervaring mee? Wat zou de meerwaarde van dit bit kunnen zijn?
Enkele kenmerken van het bit (verkooppraat natuurlijk :P ):
- het balvormige scharnierpunt in het midden zorgt voor een 360 rotatie van beide bithelften
- de controle van de ruiter verbetert doordat het bit precies in het midden van de mond ligt, omdat beide zijdes van gelijk lengte zijn
- het balvomrig scharnierpunt staat een onhafhankelijk zachte en stille beweging van de 2 bithelften toe

Afbeelding

https://images.loesdau.de/xlimage2.php?i=85737-l1.jpg

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:11

Ik heb 'm, maar kan niet zeggen dat ik 'm heel bijzonder vindt. Ik heb een poosje bij m'n jonge paard gebruikt toen hij last had van 't wisselen, maar gebruik 'm verder niet. Ik vind 'm erg dun. Verder gehad dat m'n paard aan de longeerlijn ineens een ruk gaf, toen zat de bitring al half in z'n mond. Ik heb m'n vorige merrie er ook een poosje mee gereden. Ik vond niet dat ze er verkeerd op liep, maar ook niet fijner dan op een gewone bustrens. Dus voor de liefhebber wil ik m'n 12.5cm rotary wel verkopen :D

aslo

Re: ervaringen KY Rotary bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:33

Wij hebben 'm ook, de enkel gebroken. Vind 't een fijn bit. Paarden nemen 'm lekker aan. Wij wisselen deze eens per zoveel weken af met een enkel gebroken bustrens, waar ze dito fijn op lopen. En dun? Niet echt eigenlijk. Ligt ook aan de ruimte in de mond van je paard, velen lopen met een veel te dik wat dat betreft.