Hipponet, en anders die van harry's horse. Past je zadel niet goed ofzo? Alleen eronder leggen als het tijdelijk is en het zadel iets te ruim, nooit als het zadel te krap is, want dan wordt het nog krapper.
Zowel Hipponet als Harry's Horse hebben ruggengraatvrijheid. Het verschil zit hem in de wol en deels in de afwerking. Hipponet is lamswol en heel mooi afgewerkt. Harry's Horse is merinowol en iets minder strak afgewerkt, maar alsnog mooi. Bij hipponet kan je de onderlegger zelf samenstellen qua kleur bont en stof, bij harry's horse zijn er een aantal kleuren beschikbaar.
@foxy80 Heb al even op je site gekeken, dat bontje lijkt me nog wel wat...
Ik heb het zadel al aan iemand laten zien die bij Hulsebos werkt. Hij zei dat hij hem van achteren niet genoeg opgevult kon krijgen om hem 100% te krijgen.
Dan kan je perfect verder met een bontje met of zonder wol onderaan, met correctie systeem met inlages, en daarbij kan je perfect het achterste deel ophogen tov het voorste deel (staat ook beschreven op onze site).
Is je paard aan het invallen achter de schoft? Zadel beetje aanpassen is misschien wel goedkoper dan een goed bontje. Ik heb onder mijn beide zadels Mattes dekjes. Kosten ongeveer 90 euro. Er zijn ook goedkopere dekjes met opvulbare delen voor shimms. Dat zou in bovengenoemd geval ook een oplossing zijn.
z0rr0
Geplaatst: 13-02-09 21:13
ik heb een echt merino vacht onderlegger voor 49 euro(aanbieding) gehaald bij fugers in soest normaal zou hij wel 60 ofzo geweest zijn
Schangah
Geplaatst: 13-02-09 21:26
Als het zadel van achteren omhoog komt wil dat niet zeggen dat het zadel te ruim is. Hoe is de balans van het zadel? Ligt deze te ver naar voren of te ver naar achteren of zoals het hoort. Ga je bij een zadel waar de balans goed van is een bontje gebruiken kan dat gevolgen hebben voor de balans van het zadel!
Van christ zijn de beste vind ik. Zelf heb ik er 2 van, een voor het springzadel en een voor mijn dressuur zadel. Die van mijn dressuur zadel is al ongeveer 10 jaar oud, en het heeft nog steeds geen wol slijtage. Alleen iets bij de singellusjes. De kwaliteit is ook veel dikker als al die andere merken die ik al in de winkels heb zien liggen.